Yamaha SZR 660
Fra : Snorre Krogh Biehe

Dato : 18-04-02 19:02

Hej drenge og piger

Er der nogle derude, der kan hjælpe mig med relevante input og
erfaringer i.f.m. køb af en Yamaha SZR 660? Jeg er selvfølgelig mest
interesseret i at høre alle skrækhistorierne, men også sjove ting om
evt. tuning, modifikationer, reservedele osv.

Surt at skulle sælge sin nuværende kværn, men jeg håber da, at SZR'en
kan blive sjov at smide rundt med.

Hilsen

Snorre Krogh Biehe
Polyteknisk MC
Yamaha YZF 1000R Thunderace

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-04-02 19:12

Set siges at være en kanon svingcykel.

Det eneste minus jeg har hørt om, er noget med at der skal monteres en
benzinpumpe. Eller kan den være svær at starte.

Held og lykke med den

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 18-04-02 19:38

"Snorre Krogh Biehe" <snorre@biehe.dk> wrote in message
> Hej drenge og piger
>
> Surt at skulle sælge sin nuværende kværn, men jeg håber da, at SZR'en
> [...]

Hvorfor skal du af med tordenesset ?

Hvormeget fik du for det ?

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 18-04-02 20:33

> [...]
> interesseret i at høre alle skrækhistorierne, men også sjove ting om
> evt. tuning, modifikationer, reservedele osv.

Hejsa.
Jeg overvejede på et tidspunkt selvsamme cykel og var nede og snakke med
Franz Kroon (autoriseret Yamaha forhandler i Århus). De frarådede mig dog
direkte at købe cyklen! Det gjorde sgu indtryk at en forhandler ikke vil
anbefale en af hans egne cykler. Jeg mener dog at have læst om mange, som er
fint tilfredse med deres, så maåske har de bare haft en virkelig
skrækhistorie hos Kroon på et tidspunkt.
Mvh
Anders Olesen, Honda CB 500

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-04-02 23:02

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en > direkte at købe
cyklen! Det gjorde sgu indtryk at en forhandler ikke vil
> anbefale en af hans egne cykler.

Tjae, jeg hørte netop i aften fra en mekaniker at den er rigtig træls at
laver service på, der skal skilles en del ad for at stille ventiler mv. Men
for hunden da, der er kun en cylinder at servicere!!

Jeg vil også ha en ... skal bare finde nogen der vil bytte med
Thunderbird´en...

Søren

Fra : Erling Egelund

Dato : 19-04-02 11:09

Allan Østli(?) fra Tåsinge kørte race på sådan een i Sound of Single
klassen. Her var motoren tunet. Mon ikke han kunne give lidt gode råd om
denne MC.
Sidst jeg hørte om ham, var han ansat hos Scandinavian Brake Systems i
Svendborg, hvor han var med til at udvikle bremseklodser. Måske en
henvendelse der, ville give resultater.

Erling
748

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-04-02 14:34

> [...]
> interesseret i at høre alle skrækhistorierne, men også sjove ting om
> evt. tuning, modifikationer, reservedele osv.

Hej Snorre

Her er de grimme ting jeg kender:

Den er for lille til dig. Du kan svinge benet over den når du står på knæ.
Den smadrer baglygte pærer hver 1000km.
Hvis den står stille en uge eller to kan den ikke starte p.g.a. benzin fra
svæmmehuset er fordampet. En benzinpumpe løser problemet.

Du kan finde bedre bud hvis du kigger dig omkring. En god hornet koster
80000kr brugt, er billig i forsikring og er en Honda. Min lyder som ny efter
77500Km.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 19-04-02 22:55

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en

> Hvis den står stille en uge eller to kan den ikke starte p.g.a. benzin
> fra svæmmehuset er fordampet. En benzinpumpe løser problemet.

- - - - en elektrisk(!) bensinpumpe er svaret !!!!!

Bensin-problemet på SZR'eren ligger til dels i at der ikke findes en
bensinhane som man kan bruge til at køre karbunaden tør v.h.a. lige
inden man lander hjemme, og dels i at den eksisterende bensinpumpe er
vacuum-drevet, hvorved man skal køre motoren længe på selvstarteren
inden at der er fragtet bensin ned til et eksempelvis mekanisk tømt
svømmerhus!
Derfor hjælper en élektrisk bensinpumpe godt på specielt
efterfyldningen; men da man samtidig kan montere en seperat afbryder til
dén, kan man således også køre karbunaden tør inden hjemkomst

--
Armand.
(der bedre kan li' SRX'en)