/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tæt på uheld - igen
Fra : Thomas Makro


Dato : 17-04-02 18:37

Nogen af jer husker måske mit indlæg for et par uger siden, om en
varevogn der snittede mig. I dag var jeg tæt på et uheld igen. Og igen
pga. en elendig bilist.

Kørte på landevejen med 80-90 km/t. Der var en vognbane i hver
retning. En modkørende ville svinge til venstre ad en sidevej.
Vedkommende påbegyndte svinget, og først her fik vedkommende øje på
mig. Den elendige bilist bremsede derfor op, og holdt nu på tværs af
min vognbane, således at kun 1/4 af vognbanen var "fri". Jeg
katastrofeopbremsede, hvilket gav mig et sekund eller to til at se
hvad bilisten besluttede sig til. Det bedste ville jo være hvis
han/hun skyndte sig at gennemføre svingningen, men sådan skulle det
ikke være. Jeg kunne se, at hvis jeg blev ved at bremse, ville jeg
ramme bilen, så der var kun et at gøre: jeg slap begge bremser, og
lavede et kraftigt sving inden om bilen, i højre side af vejen, og
kunne således passere/undgå bilen, ved at køre på den 1/4 af
vognbanen, som bilisten ikke spærrede.

Nu har jeg kørt MC i knap 5 år, og har i den tid aldrig været så tæt
på uheld som de to gange i år. Og sæsonen er kun lige begyndt... Jeg
håber bestemt ikke at resten af sæsonen fortsætter på samme måde, for
så bliver jeg bilist

Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F
http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

 
 
Peter J (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 17-04-02 19:00


Thomas Makro <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en
news:hebrbucskkl55uggsavsjjb54ee7dgdmvi@4ax.com...
>
Nogen af jer husker måske mit indlæg for et par uger siden, om en
> varevogn der snittede mig. I dag var jeg tæt på et uheld igen. Og igen
> pga. en elendig bilist.
>
snip

> Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> synlig end jeg er i dag. > --
> M.v.h. Thomas Makro
> Honda VFR 750 F
> http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Må man spørge om du kører med sort tøj og/eller en sort hjelm ??

Ellers kunne du måske prøve med nogle hidsige farver.

Bare en tanke

Peter
CBR 1000 F




Henrik Steen Larsen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 17-04-02 19:13

> Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
> Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
> taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.

Godt at du stadig er uskadt - årvågenhed samt troen på at alle andre er
dødsforagtende idioter kan redde en fra mange grimme situationer.

Anyway - er der nogen, der har klistret ekstra refleksmærker på cyklen -
evt. foran? Jeg tænker, at noget der glimter måske fanger øjet bedre end en
forlygte i dagslys? Eller ville forlygten oplyse så meget, at glimtene fra
reflekserne bliver opslugt?

mvh
Henrik - der overvejer at sætte en refleksstrimmel på både forsiden og
bagsiden af sin styrtkrone



-[ F e r ]- (17-04-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 17-04-02 19:38

> Anyway - er der nogen, der har klistret ekstra refleksmærker på cyklen -
> evt. foran? Jeg tænker, at noget der glimter måske fanger øjet bedre end
en
> forlygte i dagslys? Eller ville forlygten oplyse så meget, at glimtene fra
> reflekserne bliver opslugt?

Modulring af Forlygtenærlys, måske baglys også... det kan erhverves til
mange BMW modeller, men har indtil nu kun kunne findes på sider fra US, og
derved ikke til at bestille... priserne ligger mellem 5-1500Kr.

Fer og mig er ved at udvikle sådan en lille elektronik dims, som sættes
på mellem B+ og nærlys pæren. Men eftersom vi vil ha et kvalli produkt, som
er Ekstremt holdbart, osv... så er der en del som skal prøves igennem,
første prototype blev tegnet færdigt i dag, og skal nu lægges ud på et helt
Euro print, sådan at vi for 10 Prototyper af første version.

VH
Moller

P.S. vi satser på at ende med en salgspris på omkring 495Kr. fra
hjemmeside, og 595Kr. hos Forhandlere...

>
> mvh
> Henrik - der overvejer at sætte en refleksstrimmel på både forsiden og
> bagsiden af sin styrtkrone
>
>



Søren Lindholt (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 17-04-02 21:34

?

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse news:a9kfe5>
Modulring af Forlygtenærlys, måske baglys også... det kan erhverves til

Du er givetvis klar over at det ikke er reglementeret at køre med det i DK?
Ikke for at ødelægge din bisnæs, mere som en forbrugeroplysning...

mvh Søren



Jes Vestervang (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-04-02 22:28

Søren Lindholt wrote:

> ?
>
> " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse news:a9kfe5>
> Modulring af Forlygtenærlys, måske baglys også... det kan erhverves til
>
> Du er givetvis klar over at det ikke er reglementeret at køre med det i
> DK?
>
Sådan er der så meget :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jørgen Winther (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 17-04-02 22:31


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:3cbde8d6$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Søren Lindholt wrote:
>
> > ?
> >
> > " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse news:a9kfe5>
> > Modulring af Forlygtenærlys, måske baglys også... det kan erhverves til
> >
> > Du er givetvis klar over at det ikke er reglementeret at køre med det i
> > DK?
> >
> Sådan er der så meget :-/

Skal det læses "modulering"? Hvad går det helt konkret ud på i denne
sammenhæng - blinkende lys? Jeg er lidt forvirret, må jeg indrømme

--
Jørgen
CB 750 F (med blinkende blinklys...)



Jes Vestervang (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-04-02 22:49

Jørgen Winther wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>> Søren Lindholt wrote:
>>
>> > ?
>> >
>> > " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse news:a9kfe5>
>> > Modulring af Forlygtenærlys, måske baglys også... det kan erhverves til
>> >
>> > Du er givetvis klar over at det ikke er reglementeret at køre med det i
>> > DK?
>> >
>> Sådan er der så meget :-/
>
> Skal det læses "modulering"? Hvad går det helt konkret ud på i denne
> sammenhæng - blinkende lys? Jeg er lidt forvirret, må jeg indrømme
>
Jeg er ikke helt sikker, men det er noget med at man får forlyset til at
blinke med eksempelvis 20 Hz (vildt gæt), hvor der skiftes mellem 20 og
100% tændt. De 20 % skulle være for at holde glødetråden varm.
På den måde skulle lyset være sværere at overse, hvilket jeg selv anser som
meget sandsynligt.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jørgen Winther (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 17-04-02 23:01


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:3cbdedb7$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg er ikke helt sikker, men det er noget med at man får forlyset til at
> blinke med eksempelvis 20 Hz (vildt gæt), hvor der skiftes mellem 20 og
> 100% tændt. De 20 % skulle være for at holde glødetråden varm.

Altså en blinkhastighed, der er på niveau med øjets opdateringsfrekvens? Så
er det kun, når man ryster på hovedet, at man kan se det blinke - altså er
det mest de sure billister, der får gavn af fænomenet

> På den måde skulle lyset være sværere at overse, hvilket jeg selv anser
som
> meget sandsynligt.

Tjah, jeg ved ikke rigtigt - personligt tror jeg, at en halogenpære har så
lang en efterglød, at man ved en hurtig blink-frekvens ikke får nogen synlig
effekt overhovedet (eller i hvert fald højst en effekt svarende til den, en
udvendigt monteret magnetisk kalkfjerner vil have på brugsvands
kalkholdighed .

En langsom blinkfrekvens vil derimod klart vække opmærksomhed, hvilket er
galt, da den øvrige trafik jo så automatisk får tildelt mindre opmærksomhed.
Men præcist dét argument blev brugt tidligere mod de pulserende cykellygter,
og de endte da med at blive tilladt alligevel - sært nok!

--
Jørgen
CB 750 F (hvis forlys en overgang blinkede i takt med afviserblinket! Men på
trods af den opmærksomhedsskabende effekt, fik jeg det ordnet...)



Jes Vestervang (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-04-02 23:14

Jørgen Winther wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> news:3cbdedb7$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>> Jeg er ikke helt sikker, men det er noget med at man får forlyset til at
>> blinke med eksempelvis 20 Hz (vildt gæt), hvor der skiftes mellem 20 og
>> 100% tændt. De 20 % skulle være for at holde glødetråden varm.
>
> Altså en blinkhastighed, der er på niveau med øjets opdateringsfrekvens?
>
Bemærk lige at det var et vildt, meget ugennemtænkt gæt Det er jo nok
egentlig en lavere frekvens, netop pga. eftergløden. Man kan vel egentlig
heller ikke tale om at et øje har en opdateringsfrekvens, men nærmere noget
der minder om en efterglød, ikke?

> Så er det kun, når man ryster på hovedet, at man kan se det blinke - altså
> er det mest de sure billister, der får gavn af fænomenet
>
*lol*

>> På den måde skulle lyset være sværere at overse, hvilket jeg selv anser
> som
>> meget sandsynligt.
>
> Tjah, jeg ved ikke rigtigt - personligt tror jeg, at en halogenpære har så
> lang en efterglød, at man ved en hurtig blink-frekvens ikke får nogen
> synlig effekt overhovedet
>
Lad os så gætte på 5 Hz istedet


> (eller i hvert fald højst en effekt svarende til
> den, en udvendigt monteret magnetisk kalkfjerner vil have på brugsvands
> kalkholdighed .
>
*lol*

> En langsom blinkfrekvens vil derimod klart vække opmærksomhed, hvilket er
> galt, da den øvrige trafik jo så automatisk får tildelt mindre
> opmærksomhed.
>
Man snupper nok nærmere lidt opmærksomhed fra mobilosen, næsepilningen,
cd-skiftet, de larmende unger, frisuren etc. istedet.

> Men præcist dét argument blev brugt tidligere mod de
> pulserende cykellygter, og de endte da med at blive tilladt alligevel -
> sært nok!
>
Bløde trafikanter tager mere skade af at blive overset end resten, mon ikke
det er derfor?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jørgen Winther (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 18-04-02 00:02


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:3cbdf36f$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Man kan vel egentlig
> heller ikke tale om at et øje har en opdateringsfrekvens, men nærmere
noget
> der minder om en efterglød, ikke?

Fysisk set, jo, men psykologisk set (hvilket vel på sin vis også er
fysisk/kemisk), er der en træghed, der forhindrer os i at opfatte uendeligt
mange synsindtryk pr. sekund.

Der er tilsyneladende to grænser, hvor det bevidste har én, og det ubevidste
har en anden - dermed kan fænomenet jo også udnyttes til at placere skjulte
budskaber/reklamer/hjernevask blandt ellers tilforladelige levende billeder
i f.eks. en spillefilm; således at man (ubevidst) ser det og registrerer
det, men ikke er bevidst om, at det sker. Men sådan noget snavs skal vi ikke
ud i med vores mc-forlygter?!

--
Jørgen
CB 750 F (gad vide, hvad de har puttet i dens instrumentpanel-lamper?





Jes Vestervang (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-04-02 18:07

Jørgen Winther wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> news:3cbdf36f$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>> Man kan vel egentlig
>> heller ikke tale om at et øje har en opdateringsfrekvens, men nærmere
>> noget der minder om en efterglød, ikke?
>
> Fysisk set, jo, men psykologisk set (hvilket vel på sin vis også er
> fysisk/kemisk), er der en træghed, der forhindrer os i at opfatte
> uendeligt mange synsindtryk pr. sekund.
>
Hm, ok Det kan jeg egntlig godt se fornuften i.

....
> dermed kan fænomenet jo også udnyttes til at
> placere skjulte budskaber/reklamer/hjernevask blandt ellers tilforladelige
> levende billeder i f.eks. en spillefilm; således at man (ubevidst) ser det
> og registrerer det, men ikke er bevidst om, at det sker.
>
Jepper, jeg har egentlig godt hørt om fænomenet. Jeg kan hsuke noget med en
biograf, der i forbindelse med et forsøg fik sat lidt ekstra skub i
cola-automaten

> Men sådan noget snavs skal vi ikke ud i med vores mc-forlygter?!
>
Jo! Jeg vil gerne have en skub-så-ud-højre-side-forpære

--
> Jørgen
> CB 750 F (gad vide, hvad de har puttet i dens instrumentpanel-lamper?
>
*lol*
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Moller (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-04-02 20:20

> > Tjah, jeg ved ikke rigtigt - personligt tror jeg, at en halogenpære har

> > lang en efterglød, at man ved en hurtig blink-frekvens ikke får nogen
> > synlig effekt overhovedet
> >
> Lad os så gætte på 5 Hz istedet

Yepsen... det er præcis hva der sker, man skifter med 5Hz 50% duty,
mellem Fuld power, og fuldpower - 0.7-1Volt lys... eftergløden bruges til at
lave det lidt svargere lys, uden at man skal brænde rest effecten af, men i
stedet slukker, gløderned, tænder ... gløder op... osv... med en overlagt
frekvens i den periode.

> > En langsom blinkfrekvens vil derimod klart vække opmærksomhed, hvilket
er
> > galt, da den øvrige trafik jo så automatisk får tildelt mindre
> > opmærksomhed.

De fleste billister for den tro at der en en Udrykning i nærheden ,
eller andet.... og psykologisk set, køre de langt mere forsigtigt, og pænere
:) ... det siger de kloge som sælger dem i US... men lad os nu se Effecten.

> Man snupper nok nærmere lidt opmærksomhed fra mobilosen, næsepilningen,
> cd-skiftet, de larmende unger, frisuren etc. istedet.

Og det er jo Ekstemt farlige situationer som du nævner der, hvor mange
gange har man ikke måtte bremse på 2 sporet vej, fordi beste med Mobil
tlf... trækker sidenlæns uden grund, og ikke ser at man køre på siden af
hende osv... eller drejer til venstre uden at se der kommer nogen...

En sidste ting er så.... er den lovlig ??? hvis der kommer nogen ud på
vejen, og der laves noget satistik, debat i medierne osv... mon ik den blir
lovlig også.... men for mit vedkommende, blir den solgt med foreskriften "Må
IKKE benyttes på OFFENTLIG VEJ" derved kaster jeg ansvaret over på brugeren,
og fratager det helt som jeg vil...

VH
Lars Molnit
Som glæder sig til de første 10 stks..... som skal testes for hårdt....



Bendt Grunge (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Bendt Grunge


Dato : 17-04-02 19:22


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
news:hebrbucskkl55uggsavsjjb54ee7dgdmvi@4ax.com...


Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
> Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
> taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.
>


er det også noget man får bøde for, står det ikke i færdselsloven at man
skal køre med -mindst- nærlys, jeg ved ikke, jeg har ikke noget der
hedder -mellem-lys på min.??


BG.



John Kramme (17-04-2002)
Kommentar
Fra : John Kramme


Dato : 17-04-02 19:40


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message

> Nu har jeg kørt MC i knap 5 år, og har i den tid aldrig været så tæt
> på uheld som de to gange i år. Og sæsonen er kun lige begyndt... Jeg
> håber bestemt ikke at resten af sæsonen fortsætter på samme måde, for
> så bliver jeg bilist


Du har faktisk selv sagt de magiske ord : ( citat : Og sæsonen er kun lige
begyndt )
det sker jo desværre gang på gang, år efter år at billisterne bliver
overrasket over motorcykelisterne når sæsonen lige er startet ....det er som
om at de har glemt at der er noget som hedder motorcykelister, desværre
men der er kun os selv til at være opmærksomme da vi jo er de svage i
trafikken ....So be careful out there !!!!


>
> Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
> Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
> taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.


Enig
En rigtig god ide er mere lys på biken + synligere beklædning på føreren

For nogle år siden var det moderne med en bike i neonfarver, vi må håbe at
den mode får en renæsance, det kan være med til at synliggøre mc'en !
PS : jeg er selv klar med malerullen så, til den tid ...tihih

V.H John - Priller RS 125



>
> --
> M.v.h. Thomas Makro
> Honda VFR 750 F
> http://home.worldonline.dk/~pcmakro/



Henrik Mønster (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Mønster


Dato : 17-04-02 19:58

Hejsa

Det har været diskuteret et par gange tidligere her på d.f.m.

Jeg kan ikke huske begrundelsen helt, men det var noget med at diverse
spraglede og smarte hjelme mm. ikke øger synligheden for at blive set
væsentligt, sammenlignet med selve lyset . Hvad får du selv øje på en gul
hjelm eller en tændt lygte.... der evt. står lidt højt?

M.v.h. Henrik


"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3cbdc1ca$0$5228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> "Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
>
> > Nu har jeg kørt MC i knap 5 år, og har i den tid aldrig været så tæt
> > på uheld som de to gange i år. Og sæsonen er kun lige begyndt... Jeg
> > håber bestemt ikke at resten af sæsonen fortsætter på samme måde, for
> > så bliver jeg bilist
>
>
> Du har faktisk selv sagt de magiske ord : ( citat : Og sæsonen er kun
lige
> begyndt )
> det sker jo desværre gang på gang, år efter år at billisterne bliver
> overrasket over motorcykelisterne når sæsonen lige er startet ....det er
som
> om at de har glemt at der er noget som hedder motorcykelister, desværre
> men der er kun os selv til at være opmærksomme da vi jo er de svage i
> trafikken ....So be careful out there !!!!
>
>
> >
> > Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> > synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> > vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
> > Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
> > taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.
>
>
> Enig
> En rigtig god ide er mere lys på biken + synligere beklædning på føreren

>
> For nogle år siden var det moderne med en bike i neonfarver, vi må håbe at
> den mode får en renæsance, det kan være med til at synliggøre mc'en !
> PS : jeg er selv klar med malerullen så, til den tid ...tihih
>
> V.H John - Priller RS 125
>
>
>
> >
> > --
> > M.v.h. Thomas Makro
> > Honda VFR 750 F
> > http://home.worldonline.dk/~pcmakro/
>
>



Benny Thomsen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Benny Thomsen


Dato : 17-04-02 20:15

Fandens til situation. Jeg har selv erfaret at bilisterne er meget mere
"flinke" efter at jeg fik et par gamle hvide sidetasker på cyklen (som
heller ikke er af ny dato). De gør mig åbenbart mere synlig, eller også
rammer de lige den "sjette sans" som vi nok alle kører med. Resten af cyklen
ligner bestemt ikke dem man ellers passer på.

Benny



Dennis Hellan Peders~ (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 17-04-02 20:59


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:hebrbucskkl55uggsavsjjb54ee7dgdmvi@4ax.com...
> Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
> Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
> taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hej Thomas.


Godt der ikke skete noget.

Du må købe dig hvid hjelm, de bliver altid set , nårhh ja ! så _næsten_
altid ,

Da jeg var på Bronze + Guld kursus var der flere af instruktørerne der havde
neon grønne ( nærmest Kawa grøn eller neon røde ( nærmest Falck rød )
mærkater/klister mærker på deres spejle, det skulle gøre dem _meget_ mere
synlige !

Jeg tror nok at der/man kunne købe selvklæbende ark gennem/hos
http://www.dmc-org.dk/

Begge dele er faktisk noget jeg selv har overvejet.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Dennis Hellan Peders~ (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 17-04-02 21:07


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:a9kk4p$g26$1@sunsite.dk...
> Hej Thomas.
> Du må købe dig hvid hjelm, de bliver altid set , nårhh ja ! så _næsten_
> altid ,
>
> Da jeg var på Bronze + Guld kursus var der flere af instruktørerne der
havde
> neon grønne ( nærmest Kawa grøn eller neon røde ( nærmest Falck rød )
> mærkater/klister mærker på deres spejle, det skulle gøre dem _meget_ mere
> synlige !
>
> Jeg tror nok at der/man kunne købe selvklæbende ark gennem/hos
> http://www.dmc-org.dk/
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hej Igen

Jeps !! det kan man :

*Orange markeringsark til sidespejle m.v. 21 x 29,7 cm (A4) kr. 40,00 *

Så er det sq bare at lege Jørgen Klevin


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S




Martin Sørensen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-04-02 21:13

> Nogen af jer husker måske mit indlæg for et par uger siden, om en
> varevogn der snittede mig. I dag var jeg tæt på et uheld igen. Og igen
> pga. en elendig bilist.
> Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.

Det kan nok også hjælpe en hel del, hvis man tager en refleksvest på (dem
som f.eks. DSB-folkene bruger). Dem overser man ikke sådan lige. Man ligner
bare en knallertelev, når man har den på.

--
signing off.. Martin Sørensen



Steven (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Steven


Dato : 19-04-02 00:03

On Wed, 17 Apr 2002 22:13:28 +0200, "Martin Sørensen"
<mosFJERN@laxity.dk> wrote:


>Det kan nok også hjælpe en hel del, hvis man tager en refleksvest på (dem
>som f.eks. DSB-folkene bruger). Dem overser man ikke sådan lige. Man ligner
>bare en knallertelev, når man har den på.


Ja, det er nok værd at overveje - selvom man ikke ser så 'cool' ud.

Hvor kan de mon købes?

Mvh
Steven
FZS600

Anneli (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 21-04-02 22:33


"Steven" <1234abcd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:2uctbu8kgf78jcvo0p6n8p8plmae199j85@4ax.com...
> On Wed, 17 Apr 2002 22:13:28 +0200,

> Hvor kan de mon købes?

Jeg har set refleksveste både hos Louis og Hein Gericke.

Anneli



Steven (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Steven


Dato : 23-04-02 09:35

On Sun, 21 Apr 2002 23:32:41 +0200, "Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk>
wrote:

>
>"Steven" <1234abcd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>news:2uctbu8kgf78jcvo0p6n8p8plmae199j85@4ax.com...
>> On Wed, 17 Apr 2002 22:13:28 +0200,
>
>> Hvor kan de mon købes?
>
>Jeg har set refleksveste både hos Louis og Hein Gericke.
>
>Anneli
>
Tak for din oplysning - jeg kikker nærmere.

Steven
FZS600

Allan Bojesen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 17-04-02 22:35


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:hebrbucskkl55uggsavsjjb54ee7dgdmvi@4ax.com...

>snip en masse om en kedelig situation<

Jeg har en ide om at gult forlys bliver lagt mere mærke til. Anyone??
Men det er måske ulovligt hvis cyklen ikke er typegodkendt med det?, men
hvor stor bøde vil det mon give

Allan Bojesen




RacerNiels (18-04-2002)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 18-04-02 01:23

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3cbdea88$0$7625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg har en ide om at gult forlys bliver lagt mere mærke til. Anyone??
> Men det er måske ulovligt hvis cyklen ikke er typegodkendt med det?, men
> hvor stor bøde vil det mon give

Jeg har ikke noget bevis for det, men gult lys skulle være mere synligt. Jeg
kører selv og ligner en svensker
Jeg tror næppe du får en bøde for at smide en gul pære i lampen. Biler kører
da også med dem eftermonteret, og da vi kun har én pære at skifte kan vi vel
ikke klandres for "uens lygteføring".


Niels
XS400-SS



Michael H. (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael H.


Dato : 18-04-02 11:48


Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3cbdea88$0$7625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> news:hebrbucskkl55uggsavsjjb54ee7dgdmvi@4ax.com...
>
> >snip en masse om en kedelig situation<
>
> Jeg har en ide om at gult forlys bliver lagt mere mærke til. Anyone??
> Men det er måske ulovligt hvis cyklen ikke er typegodkendt med det?, men
> hvor stor bøde vil det mon give
>
> Allan Bojesen
>
>
>

Jeg kan huske da jeg tog kortet, at kørelæren sagde at '' fremadrettet lys
skal være
hvidt eller gult'', så man må godt køre med gult lys.
Jeg syntes bare at man det hvide lyser bedre i mørke, men det er jo en
smags-sag.

Michael GSXR 600 '00



Allan Bojesen (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 18-04-02 21:50


"Michael H." <mh@smorumnet.dk> skrev i en meddelelse
news:a9m877$3g8$1@sunsite.dk...
> Jeg syntes bare at man det hvide lyser bedre i mørke, men det er jo en
> smags-sag.

Jeg er enig i at det hvide lys virker stærkere, men på Vibekes babygixxer er
der et kanon lys på, og det er 2 x 35W gult. Men hellere se en anelse
dårligere i mørke, og så blive set bedre om dagen. Det er bare at tilpasse
hastigheden efter lyset Jeg er sikker på at mindst 95 % af min kørsel
ligger i de lyse timer.

Allan Bojesen



Kenneth Sørensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 20-04-02 12:23

>
> Nu har jeg kørt MC i knap 5 år, og har i den tid aldrig været så tæt
> på uheld som de to gange i år. Og sæsonen er kun lige begyndt... Jeg
> håber bestemt ikke at resten af sæsonen fortsætter på samme måde, for
> så bliver jeg bilist
>
> Hvis jeg skal konkludere noget, må det blive, at jeg skal være mere
> synlig end jeg er i dag. Jeg kan jo montere løbelys i hjelmen men
> vælger nu, som tidligere, at køre med fjernlyset tændt i dagstimerne.
> Hvis det sparer mig for situationer som dem jeg har oplevet, er den
> taktik absolut et par årlige bøder, for forkert lygteføring, værd.
>

Der var en årrække hvor jeg konsekvent kørte med langt lys i dagslys når jeg
kørte alene, netop for at blive set. Hvis Reno (heh:) skulle stoppe mig,
kunne jeg altid sige "Ups, det er rigtigt, undskyld betjent".

...men jeg vil selvfølgelig ikke opfordre til ulovligheder


/Kenneth







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste