et par spørgsmål
Fra : Toke

Dato : 17-04-02 00:36

jeg skulle bare lige høre et par ting da jeg overvejer at anskaffe mig en
mortorcykel. Men det jeg skal høre om er for det første, er denne her mc ok
til at starte med: http://www.mczonen.dk/mcinfo.php?id=1000138
skal lige siges jeg ikke er den inkarnerede mc fan eller noget, synes bare
det kunne være sjovt og en bil er for dyr til mig.
Kan man køre om vinteren, og kan man til kørekortet springe teorien over
hvis man har bil kørekort?
Desuden ville jeg blive glad hvis nogen kunne fortælle mig om afgifter osv
hvad der ellers kommer af udgifter hvis jeg anskaffer mig sådan en som i
linket.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Toke.

Fra : Hans

Dato : 17-04-02 01:51

Toke <toke1@post3.tele.dk> skrev:
> Kan man køre om vinteren
Ja, det kan man i hvert fald. Men det kræver nok at man er lidt
sindsyg, men så er det også rigtig sjovt!!

Hans

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-04-02 19:20

Hmmmm. Vil det sige at jeg både har det sjovt og er sindsyg..???

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kim K

Dato : 17-04-02 07:05

og kan man til kørekortet springe teorien over
> hvis man har bil kørekort?

nej fordi der er så meget forskel på undervisningen til de 2 ting.
derfor brugte jeg en masse timer til mc teori....
eller rettere sagt det er der ikke,

det var en kombi ting, hvor vi sad til bilteori og fik så 3mcteori guldkorn
i timen.
Efter at have været hele teorien rundt, blev jeg indstillet til teori prøve
efter en tur på manøvrebane og sådan.
men sådan er loven, medmindre du tager kørekortene samtidig og ikke kommer
rendende bagefter :-|

held og lykke med det.

mvh Kim
-som hellere ville have haft købt en brugt til 25tk istedet

Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-04-02 13:04

Tag og køb en brugt suzuki gs500 uden kåbe i stedet for. Den kan fås for de
25k.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-04-02 18:52

Michael Kristensen wrote:

> Tag og køb en brugt suzuki gs500 uden kåbe i stedet for. Den kan fås for
> de 25k.

Den får også min stemme!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : molnit

Dato : 17-04-02 13:29

"Toke" <toke1@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> skal lige siges jeg ikke er den inkarnerede mc fan eller noget, synes bare
> det kunne være sjovt og en bil er for dyr til mig.

Hvis du vil køre året rundt osv... og den skal være biiilig, og du skal
kunne lave den selv, hvis der er noget, så er det nok en af de mest
fornuftige du har der.

> Kan man køre om vinteren,

Køre selv vinter på samme model, er på 4-5 sæson nu... og den tøffer
stadig.

> Desuden ville jeg blive glad hvis nogen kunne fortælle mig om afgifter osv

MZ'en betaler jeg ca. 500Kr. årligt i vægtafgift, og med vinter er jeg
nu nede på lige omkring 1000Kr. i TopDK forsikring... jeg betalte 2600Kr. i
ansvar med vinter da jeg startede, så du skal nok rengne med det også.

Omkring at købe den MZ fra ny, så kan du få nogen i næsten ny stand til
omkring 12.500Kr.... og i synet stand, men sindsygt grimme osv... til omkrin
6-9000Kr... min egen gav jeg 8000Kr. for.

> hvad der ellers kommer af udgifter hvis jeg anskaffer mig sådan en som i
> linket.

Hjelm + Tøj.... skal du køre vinter så er det alfa omega om du har tøj
til det.

Jeg selv køre i en biilig lookwell dragt, som jeg gav omkring 2 kilo fra
for ny, og det er stadig den dragt jeg køre i siden 1998 :) især når du vil
køre vinter, skal du holde dig væk fra læder og andet som ikke kan lide
fugt.

Nu ved jeg godt at der er en masse der ævler om brugt GS500 og andet,
fordi det er sjovere om sommeren.... men hvis du skal fra A til B, og skal
det være billigt, og det skal være året rundt (-sne storm... kun tåber våger
sig ud der *ups*) og du kan fikse den selv med en hayens manual og en pakke
hubba bubba... så er det MZ'en.... 251 modellen, 250'en er sårbar i
gearkassen, og 301'en er ikke så omdr. villig som 251'en.... nå ja, så er
der lige jawa, men som min erfarne mekaniker sagde.... NEJ, den ustabilll..

VH
Lars Molnit
P.S. Meld dig ind i MZ'dk.... så kan du få en ombytter motor til omkring
2800Kr... og et par brugte forgaffelben koster 5-600Kr..... hvis det sku ske
en dag :)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-04-02 19:19

Hvis vi snakker vinterkværn vil jeg nu også varmt anbefale en DT175 (Yamaha,
hvis nogen er i tvivl).