Bold'or
Fra : Mørch

Dato : 16-04-02 23:58

Hejson.....
Jeg går lidt og overvejer at købe en Honda Bold'or 900 ell 1100 som jeg kan
skralde for overflødige ting og bygge op til en lækker ting. Det er ikke
meningen at jeg vil køre på de første par år, og det er her mit spørgsmål
kommer. Kan det lade sig gøre at købe ovenstående model uden afgift og hvis
ja, hvor meget skal man regne med at punge ud?

På forhånd tak

Mvh
_Moerch

Fra : RacerNiels

Dato : 17-04-02 00:05

"Mørch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
hvis
> ja, hvor meget skal man regne med at punge ud?

Du kan altid købe en i Tyskland. Den skal bare ikke være for dyr - så kan
det jo ikke betale sig. Hvis du kigger længere nede i indslagene blier der
vist foreslået 62% af den danske markedspris til afgift - dvs at du har 38%
at handle for i Tyskland.
Der er sikkert masser af gode steder, men mit yndlings-tysker-savlested er
www.mobile.de

Niels
XS400-SS

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 23:34

RacerNiels <d991793@student.dtu.XXXdk> skrev i en
> [...]
der
> vist foreslået 62% af den danske markedspris til afgift - dvs at du

Jeg plejer at anbefale en tommelfinger-regel der siger 1/3 af
brugtprislejet i DK!
1/3 er dels lettere at håndtere som hovedregning under gennemspoling af
annoncer og giver dels lidt bedre respit med hensyn til gevinsten ved
indregistrering.

Essensen af en meningsudveskling mellem M.K.S og jeg omkring emnet
andetsteds her på gruppen, blev at man godt kan finde modeller der er så
billige at indregistrere at man kan skære tæt på T&S' 40%; men det
kræver at man forsikrer sig derom - Og dét skal foregå igennem en
skriftlig forespørgsel vedlagt en kopi af køretøjets papirer!

Med henblik på renovering og ombygning, er det en ubetinget fordel at
indregistrere den inden!
Dels p.g.a. at du helt sikkert vil komme af med større afgift for en
topgejlet og ombygget model, og dels af hensyn til hvis ombygningerne
vedrører sager som umiddelbart ikke kan synes (køretøjer til
indreg/afgift
skal være nysynede!).
Så husk endelig lige at holde dette faktum op imod rentebesparelsen ved
at vente med udgiften til T&S!

--
Armand.