4i1 til honda vf1000
Fra : BL

Dato : 16-04-02 21:21

Jeg syntes at lyden fra en standard 4i2 udstødning er lige lovlig "tam" så
jeg påtænker at sætte en 4i1 udstødning på min honda vf1000 årg 85.
Jeg har søgt på internettet men det virker som om der ikke laves en 4i1 til
vf1000, kan det passe?

Hilsen Bl

Fra : Brian Slots

Dato : 17-04-02 05:45

Hos
http://www.mitonga-racing.com/
som er et svensk firma kan man købe en Hindel 4i1, jeg har en på min
VF1000R og er godt tilfreds med den.

Mvh Brian Slots
VF1000R

Fra : BL

Dato : 17-04-02 07:40

Hej brian

jeg har kikkket på det link du har sendt mig men det ser ikke ud til at der
laves en 4i1 til min vf1000F. Måske jeg har overset noget???

MVH BL

Fra : Brian Slots

Dato : 17-04-02 11:10

Det ved jeg, men prøv at skrive til Mitoga racing da de er den nærmeste
importør, og de er meget flinke selvom at de kun kan skrive på svensk.
En stor fordelen ved Hindel er at du selv kan vælge den type bagpotte
som du vil have på, jeg valgte selv en oval carbon potte.
Du kan selvfølgelig også købe en skod Lazer udstødning hos M&P
(http://www.mandp.co.uk/) som lamer meget + at du mister lidt HK.

Mvh Brian Slots
VF1000R

Fra : S@nd

Dato : 17-04-02 11:18

> Du kan selvfølgelig også købe en skod Lazer udstødning hos M&P
> (http://www.mandp.co.uk/) som lamer meget + at du mister lidt HK.
Hov,hov!!

Mvh. S@nd

Fra : boe

Dato : 17-04-02 07:38

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> Jeg syntes at lyden fra en standard 4i2 udstødning er lige lovlig "tam"

Tjah, Armand skrev i et tidligere indlæg disse legendariske ord:

"Personligt har jeg aldrig kunne forlige mig med VF-motorlyden - Den
lyder som en totakter der er proppet totalt til med koks i udstødningen"

- så du er altså ikke alene med dit synspunkt

Bo, VF1000F

Fra : BL

Dato : 17-04-02 07:41

Hej brian

Fra : boe

Dato : 17-04-02 07:52

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message

Du kan høre lyden her: http://w1.271.telia.com/~u27104172/interest.htm
Og link til Hindle her: www.hindle.com

Bo, VF1000F

Fra : BL

Dato : 17-04-02 07:59

Hej bo

Jeg har også kikket på dit link til Hindle men det ser for mig ikke ud til
at der laves en 4i1 til vf1000?
Hvad udstødning har du på din vf1000?

MVH BL

Fra : boe

Dato : 17-04-02 08:20

> Hej bo
>
> Jeg har også kikket på dit link til Hindle men det ser for mig ikke ud til
> at der laves en 4i1 til vf1000?
> Hvad udstødning har du på din vf1000?

Jeg har standard potterne på. Jeg kan nemlig godt lide den dybe, sprøde lyd
af tilkokset to-takter
Jeg gav dig linket til Hindle for at du skulle sende dem en mail og spørge,
om de har et udstødningssystem til din cykel. Har du spurgt hos
www.sayjes.dk?

Bo, VF1000F

Fra : BL

Dato : 17-04-02 08:35

Hej bo

Jeg har nu sendt en mail til hindle.com. Jeg vil også lige prøve at kontakte
say jes som du skrev.

Tak for hjælpen

Fra : Arne Sørensen

Dato : 17-04-02 11:43

Jeg ved at Søborg MC har sat et par fede påtter på den VFér de har/havde til
salg, men jeg kan ikke huske hvad det var for potter. Det ser ud til han har
solgt modellen men her er linket alligevel http://www.soborgmc.dk/index.htm

Arne
VF1000F2 - er selv på udkik efter et par knapt så tamme potter....

Fra : BL

Dato : 17-04-02 13:53

Nå, den model fra søborg MC havde du også fået kik på.... Jeg havde planlagt
at køre ned for at se den men opdagede at den kort tid efter var fjernet fra
deres hjemmeside så som du skriver er den nok solgt..
Jeg har ringet til SAYJES MC og han kan skaffe en LASER 4i1 udstødning men
den er ikke billig, 7200,- vil han have for den. Måske den er billigere fra
tyskland
Jeg har ladet mig fortælle at for at skifte de bagerste forrør skal hele
motoren tages ud af stellet! Det lyder da totalt omstændigt for at skifte
til en 4i1 udstødning.

MVH BL

Fra : boe

Dato : 17-04-02 14:01

> Jeg har ladet mig fortælle at for at skifte de bagerste forrør skal hele
> motoren tages ud af stellet! Det lyder da totalt omstændigt for at skifte
> til en 4i1 udstødning.

Der er en tidligere VF1000F ejer som af og til skriver her i gruppen under
navnet "Henry". Han ved om det er rigtigt, så du kunne jo evt. lede på
Google efter hans email adresse og sende ham en mail..

Bo, VF1000F

Fra : Henry

Dato : 21-04-02 16:35

Vrøvl! Du skal blot ikke have 10 tommelfingre

> Der er en tidligere VF1000F ejer som af og til skriver her i gruppen under
> navnet "Henry". Han ved om det er rigtigt, så du kunne jo evt. lede på
> Google efter hans email adresse og sende ham en mail..
Jeg brugte også en del tid på 4-1 systemer men fandt ingen som jeg ville
have, jeg endte med at købe et komplet system fra vance & hince til en
formue, K&N filter samt et jetkit (jeg mener det var et factory-kit men er
ikke sikker mere) - hvis du vil skifte ud til et mere åbent system og have
lidt mere power (som om den ikke havde nok) så skal du kraftigt overveje
jetkittet og en som mekker ved hvad han laver. Jeg brugt meget tid på mit
jetkit som skulle passe lige til min model (NOT) std. sidder der 110 eller
112 hoveddyser og til kittet medfulgte der 142 dyser = blub blub blug over
5000rpms, jeg endte med std dyse + 1 størrelse, se det virkede men for
fanden hvor var jeg træt af at rive de åndsvage karburatore af og på! Så
stol ikke på "jetkits" bare passer!

God fornøjelse
Henry (VFR800)
(Tidligere VF1000Ff ejer, snøft)

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 22:08

> [...]
hele
> motoren tages ud af stellet! Det lyder da totalt omstændigt for at

Som jeg husker det fra skruen i VF 500, så er de bageste forrør et par
korte fandener, som til gengæld er at regne for udstødningsporten i
praksis :-/

Derudfra vil jeg tro at ethvert komplet-anlæg skal monteres på forrørene
af de bageste cylindre og ikke topstykket - Men dette kan man jo
forvisse sig om når man forhører sig på anlægget!

--
Armand.

Fra : Brian Slots

Dato : 19-04-02 05:33

Yusimura lavede nogle slip on potter som virker lige så "godt" som
Lazeren.

MVH Brian Slots
VF1000R

Fra : David B Wilby

Dato : 18-04-02 15:28

"Laser" laver en 4-1 manifold og sports potte til VF750F, så mon ikke de
laver en storbror til VF1000. De fleste mc forhandler ligger inde med en
Laser katalog. Jeg ved at MC center i Køge og Holtug mc har katalogen. Lyden
bliver noget mere buldrende og så dyret jævner hele vejen op a skalaen.
mVFh, David 83' VF750F