XV 535
Fra : Alex Thomsen

Dato : 16-04-02 19:32

Jeg er på udkig efter en MC til familien og har overvejet en Yamaha XV535.
Er der nogen der kan give mig et godt råd med hvad jeg skal være opmærksom
på ved en brugt maskine fra 1988-95, så vil det være fint.
Alex Thomsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-04-02 20:24

Nu siger du til familien. Mener du så én som alle kan bruge eller skal i
være voksne på den, evt. med oppakning, eller ??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Alex Thomsen

Dato : 17-04-02 18:44

Hej
Det er en som min kone og jeg kan skiftes til at bruge.
mvh
Alex

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-04-02 20:12

For den ville efter min mening være for lille til at fragte 2 voksne,
selvfølgelig afhængig af hvor langt og hvor store/små I er.

Mange Virago'er synes jeg er forholdsvis dyre, og mange fortjener det måske
også. Men jeg synes at mange har et meget lavt km-tal. Tjek om det er
sandsynligt, se servicebog og/eller slid. Er der fx. de originale
bremseskiver på eller sidder der et par uoriginale. Fodhvilere og håndtag
kan måske også afsløre et eller andet.

Ellers ville jeg bare lytte til den, lyder den "sund". Kigge på den og
vurder standen som helhed. Hvis man ikke er sikker selv, så kør den til
nærmeste MC-værksted og betal en værkstedstime for et gennemsyn.

Andre har sikkert mange flere råd

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-02 12:31

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message

> Andre har sikkert mange flere råd

Jeg har ikke prøvet en Virago XV 535 selv men har haft drømmen om at få
sådan en siden jeg gik i gymnasiet. Men efter jeg rent faktisk kom på gaden
har drømmen ændret sig markant:

- Jeg ville jeg gerne have en cykel som kæresten kunne sidde med bagpå uden
at få trælår og siddesår på de lidt længere ture. Siddestillingen på en XV
535 ser lidt akavet ud og jeg tror ikke det er behageligt for passageren at
køre længere ture på den.
- Cyklen skal kunne stå på gaden inde i byen (jeg har ikke mulighed for at
stille den i garage).
- Den er mit primære transportmiddel (så jeg har brug for kunne køre
ubekymret at i f.eks. regn og slud).
- Den skal være praktisk og derfor have et wingrack m. nogle store Givi
bokse.

Det var nogle at de faktorer, der gjorde at jeg valgte en Yamaha XJ 600S
Diversion i stedet for XV 535'eren. (jeg havde desværre ikke råd til en
900'er).

Derfor er mine anbefalinger at du skal købe en XJ 600 (eller anden
sportstourer) hvis:

- Du vil køre længere ture med nogen bagpå.
- Du har behov for at kunne transportere ting med dig.
- Hvis du har mere behov for at bruge den end at se på den (lidt firkantet
sagt)

Eller du skal købe en XV 535 (eller derover) hvis:

- Stilen passer dig bedre. (integralhjelm og textil-tøj passer ikke helt ind
selvom det er mere praktisk
- Du primært kører alene.
- Du har mulighed for at stille den i læ for regn og slud (en mc-garage kan
måske bruges?).
- Du ikke har det store behov for at skulle kunne transportere ting. (f.eks.
ville jeg aldrig drømme om at transportere f.eks. en bærbar computer i en
lædertaske).

Det var mine anbefalinger. Der er ingen tvivl om at jeg gerne vil have mig
en Virago eller Dragstar når/hvis jeg en gang flytter et sted hen hvor jeg
kan stille den i en garage og kun tage den frem hvis jeg skal ud og køre
småture i højt solskin...

Hilsner,

Tony (som stadig har chopper-drømmen i baghovedet)
XJ600S