For pokker...Min Nøgle er hugget 8(
Fra : Rune Pedersen

Dato : 15-04-02 20:53

Satans...

Havde et lille uheld med min knæskal der røg ud på siden(Fodbold), og var
derfor forhindret i at køre på motorcykel i en uges tid. Skulle dog lige
prøve da jeg kom hjem fra skadestuen, i min irritation over at det ikke
kunne lade sig gøre glemmer jeg nøglen i cyklen.

Så her i weekenden hvor jeg ville forsøge igen, så er den selvfølgelig
blevet taget (Kun nøglen) Takker skaberen for at jeg havde sat
skivebremselåsen i!

Løb så op for at finde min reservenøgle, den er bare væk. Borte med blæsten,
efter et par flytninger i foråret er den forsvundet.

Nåh, tænker jeg så. Nu er gode råd dyre, kigger i min manual og finder et
sted hvor jeg skulle have skrevet et nøglenummer for at få et nyt sæt fra
fabrikken! 8( Det var selvfølgelig blankt..

Hvornår mon jeg kommer ud og køre MC igen!? ...Suk

Hilsener herfra

Rune
Med en stillestående Suz

Fra : Jørgen Winther

Dato : 15-04-02 21:04

"Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
> Nåh, tænker jeg så. Nu er gode råd dyre, kigger i min manual og finder et
> sted hvor jeg skulle have skrevet et nøglenummer for at få et nyt sæt fra
> fabrikken! 8( Det var selvfølgelig blankt..

Mit råd er at få en ny tændingslås (og nye nøgler) - det kan da ikke være
rart at vide, at nogen render rundt med nøglen til din mc?!

> Hvornår mon jeg kommer ud og køre MC igen!? ...Suk

Ja, det er da surt. Men man kan vel kalde det en slags udvidet sportsskade?
:-\

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Rune Pedersen

Dato : 15-04-02 21:37

> Ja, det er da surt. Men man kan vel kalde det en slags udvidet
sportsskade?
> :-\

Tjah, hvad pokker koster en ny lås egentligt???

Eller er det mon nok at beklage sig til forhandler med sit stelnummer i
hånden???

Monstro der er nogen kloge hoveder herinde, der har prøvet noget lignende...

Fra : RacerNiels

Dato : 15-04-02 22:32

> Tjah, hvad pokker koster en ny lås egentligt???

Den dyreste jeg lige kunne finde i MC-nøglen koster 548kr, så det er jo ikke
noget man bliver ruineret af.

> Eller er det mon nok at beklage sig til forhandler med sit stelnummer i
> hånden???

Jeg ved det ikke specifikt, men jeg tror ikke at stelnummer og nøglekode har
noget som helst med hinanden at gøre.
Jeg ville nok også skifte låsen! Hvor fedt er det at få en ny nøgle hvis der
er en anden ukendt person der også har..??

> Monstro der er nogen kloge hoveder herinde, der har prøvet noget
lignende...

Kloge hoveder?? Think not... ;-b

Niels
XS400-SS

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 16-04-02 05:16

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.XXXdk> wrote in message
> [...]
der
> er en anden ukendt person der også har..??

Det er ikke nok med et stelnummer eller for den sags skyld det nummer der
står på tændingslåsen (og det er der jo en grund til). Jeg har prøvet det,
og har du ikke dit nøglenummer kan du lige så godt bestille en ny
tændingslås ;-(
Men som andre også nævner er det da lidt federe at være den eneste der har
nøgler til sin mc...
Så skynd dit hen at bestil så ventetiden ikke bliver længere end
nødvendigt.

/jacob

Fra : Armand

Dato : 15-04-02 23:01

RacerNiels <d991793@student.dtu.XXXdk> skrev i en

> lignende...

Tjaeh :-/

Jeg havde engang forlagt nøglen til RGV'en:
Kortslutning af tænding og afmontering af tændingslås (styrlås) var en
enkel sag; men derefter meldte problemet, med at skulle tanke, sig

Hvilken model taler vi forøvrigt om her?

--
Armand.

Fra : Rune Pedersen

Dato : 17-04-02 08:00

> Hvilken model taler vi forøvrigt om her?

Rune
GSX600F -00

Skal ud og hente de nye nøgler idag ;)

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 22:22

Rune Pedersen <spotpower@stofanet.dk> skrev i en

> GSX600F -00

OK!

> Skal ud og hente de nye nøgler idag ;)

Læser jeg det som at du ikke engang gider forhøre dig hos sheriffen?
:-/

--
Armand.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 16-04-02 19:29

"Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er det mon nok at beklage sig til forhandler med sit stelnummer i
> hånden???

Nej, der er ingen sammenhæng mellem stel-nr og nøgle-nr. Og der foretages
heller ikke registrering af nøglenummeret fra fabrikkens side (i hvert fald
ikke hos Vespa, hvis importør jeg forhørte mig hos. Læs mere om mine
oplevelser nedenfor).

> Monstro der er nogen kloge hoveder herinde, der har prøvet noget
lignende...

Tjaeh klog og klog..... Men jeg har i al fald oplevet noget lignende, dog
var det med min (m)øvert
Jeg var så uheldig at få stjålet min jakke med nøglebundtet i. Ekstranøglen
havde jeg også mistet, og nøglenummeret fulgte ikke med, da jeg købte den.
Ja, jeg var godtnok uheldig den dag, og det ærgrede mig grusomt!!

Jeg forsøgte først at få en kammerat, som er låsesmed, til at dirke den op.
Men ak forgæves, han kunne ikke få tændingslåsen dirket op med de remedier,
han havde medbragt. Han kunne kun få låsen til rummet under sædet op, og der
stod desværre ikke noget nøglenummer trykt på indersiden af låsen.
Det endte derfor med, at jeg måtte få det lokale knallertværksted (forestil
jer besværet med at transportere scooteren på værksted, når den kun kunne
køre i cirkler (var jo i styrlåst tilstand) ) til at bore låsene ud og
udskifte dem. På trods af at de på forhånd havde forsikret mig om, at
værkstedet _havde_ et låsesæt med TO identiske og originale Vespa-låse,
viste det sig, at det havde de selvfølgelig IKKE, så jeg måtte vente på, at
et nyt låsesæt blev bestilt hjem fra importøren Nå men efter meget møje
og besvær fik jeg så til sidst låsene skiftet.
Alt i alt måtte jeg vente mere end 3 uger på at få scooteren køreklar igen,
og regningen lød på i alt kr. 1.066,- . Det originale Vespa-låsesæt (med to
låse) alene løb op i 748 eller 848 kr.
- men ingen kvaler, forsikringen betalte. Det værste var tiden jeg måtte
være foruden Vespa

Men hvis du kan få lusket låsen op og derved finde nøglenummeret på
indersiden af låsen, vil det nok spare dig noget tid og nogle penge i sidste
ende, at gøre som Thomas-"Razer" foreslår. Og husk nu at få noteret det
nøglenummer ned næste gang, ikk'
--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Armand

Dato : 16-04-02 21:53

Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en
> [...]

> (forestil jer besværet med at transportere scooteren på værksted,
> når den kun kunne køre i cirkler (var jo i styrlåst tilstand) )

Lige en af de strøtanker der er lette at få, når man ikke står i
situationen:

Hvis du vidste at værkstedet alligevel ville slifte låsene, kunnne du
relativt ubesværet volde låsen op med en stor skruetrækker banket ned i
den
og en svensknøgle til at vold-dreje med !!!

--
Armand.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-04-02 16:21

> [...]
> den
> og en svensknøgle til at vold-dreje med !!!

Hæ, jaaaaeh det tænkte jeg ikke lige over

--
mvh. Claus Rolsted, som fik en kammerat til at hjælpe med at løfte
forhjulet, da vi trak over til værkstedet, puha.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-02 22:25

"Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
> Satans...

Ja det må du nok sige.

Man kan jo håbe at det er en anden MC'ist (eller bare en flink person), der
har set det og taget nøglen for at sikre sig at der er andre der ikke løber
med den. Måske har han givet den til politiet i håb om at du måske ringer
til dem og hører om den er blevet indleveret.

Jeg kunne godt finde på at tage nøglen ud og lægge den hos politiet hvis jeg
så en MC, der stod med nøglen i.

Hilsner,

Tony
XJ600S

Fra : Christian Raaby

Dato : 15-04-02 22:54

> [...]
> til dem og hører om den er blevet indleveret.
>
> Jeg kunne godt finde på at tage nøglen ud og lægge den hos politiet hvis

Jep,
Tjek hittegods eller politi, da det som Tony nævner, kan tænkes at være en
venlig sjæl, der har været på spil.

Christian
ex TL1000S

Fra : Razer

Dato : 16-04-02 06:31

"Christian Raaby" <craaby@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Jep,
> Tjek hittegods eller politi, da det som Tony nævner, kan tænkes at være en

Jeg har prøvet at min nøgle simpelthen røg ud af tændingslåsen på min VF750F
på vej fra Næstved til KBH, så den var væk.
Jeg afmonterede tændingslåsen, og på næsten alle er der et nummer præget på
stammen et eller andet sted. brug sprit til at rense af.
Med dette nummer kan du tage til en speciel nøglemager, der kan lave nøgler
ud fra dette nummer ( Easy ). Man bliver ret overrasket når det tager ham 1
min at lave en nøgle til din tændingslås der passer perfekt..hmmmm.
Nå men der er vist ikke så mange steder hvor man kan få lavet Autonøgler (
det siger sig selv ), men på Frederiksberg ligger der en der hedder (og du
får det hele):

Dani Autonøgler APS.
H.C Ørsteds Vej 1
1879 Frederiksberg C
Tlf: 70233131
www.dani.dk

Jeg håber at det lykkes for dig at få den lavet.

MVH. Thomas Blitz--ZX-10

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-04-02 20:43

> Jeg har prøvet at min nøgle simpelthen røg ud af tændingslåsen på min
VF750F
> på vej fra Næstved til KBH, så den var væk.

Hader når det sker....Muhahahah

Kan lige se situationen for mig...

Rune

Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 16-04-02 06:48

> [...]
> med den. Måske har han givet den til politiet i håb om at du måske ringer
> til dem og hører om den er blevet indleveret.

Eller andet i nærheden. Jeg tog nøglen ud af en øvert og afleverede den i
det nærliggende supermarked. (Men lagde også en seddel med mit nummer på
øverten)

Tony

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-04-02 07:08

> Eller andet i nærheden. Jeg tog nøglen ud af en øvert og afleverede den i
> det nærliggende supermarked.

NEJ - Det skal være til politiets hittegods kontor. Et par eksempler på
hvorfor.

- Jeg glemte "noget" i en rutebil. Opkald til trafikselskabet gav ikke noget
for de kunne ikke lige finde ud af hvilken vognmand der havde kørt ruten den
dag og på det tidspunkt (selvom jeg ringede ~1 time efter)). Det var kotume
at vognmanden samlede glemte sager sammen i bussen. Dem lod han så ligge der
til de fyldte for meget hvorefter han måske afleverede dem til
trafikselskabet der også kunne have det liggende et par uger inden de måske
afleverede dem til politiet. Jeg fik mit "noget" igen men det tog over en
måned selvom jeg kunne sige dato/klokkeslet for hvor jeg havde glemt det og
opdagede det 10minutter efter jeg var stået af bussen.

- En bekendt tabte sine briller i vandet ved en strand og vi kunne ikke
finde dem igen. 1/2 år senere ser han tilfældigvis et par briller der ligner
der ligger i ruden på kontoret på en nærliggende campingplads. De havde
ligget der længe - De var sikkert blevet fundet samme dag som han havde tabt
dem - men bare ikke kommet længere....

/A

Fra : Kim K

Dato : 16-04-02 08:56

> Eller andet i nærheden. Jeg tog nøglen ud af en øvert og afleverede den i
> det nærliggende supermarked. (Men lagde også en seddel med mit nummer på
> øverten)

hmm en øvert.. hvorfor afleverede du den ikke på nærmeste legeplads eller
burgerbar?
ej...sorry hehe

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-04-02 20:35

Takker for de gode tips....Også for den private mail Blitz

Men gjorde selvfølgelig stik modsat af hvad I alle har rådet mig
til...Ringede simpelthen til forhandleren og tudede snot med mit købsbevis i
hånden (Købt fra ny). Ny nøgle til den nuværende lås er bestilt og et nyt
sæt nøgler kan afhentes imorgen..Phew..

Langt bedre service end jeg tidligere har været vant til fra forhandleren,
men skønt at se. Vil lige høre imorgen når jeg kommer derud hvorfor han kan
fremskaffe et nyt sæt nøgler til cyklen hvis ikke Stel og Nøgle nummer er
registreret sammen nogle steder?

Må fra nu af bare beklageligvis sikre mig at Skivelåsen er sat på uanset
hvor jeg holder og især hjemme hvor jeg ikke kan se den...Bugger.

Og første prioritet imorgen er at få skrevet det satans nummer i Manualen,
dette er også en opfordring til alle som endnu ikke har gjort det! Jeg slap
heldigvis lidt billigt i denne omgang.

Kan sagtens se det bøvl jeg skulle igennem hvis ny lås skulle bestilles og
MC´en på 208 kilo skulle mosles ud til forhandleren...Puha.

Rune
Glad igen, især imorgen med nye nøgler i hånden...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-04-02 21:29

Rune Pedersen wrote:

> men skønt at se. Vil lige høre imorgen når jeg kommer derud hvorfor han kan
> fremskaffe et nyt sæt nøgler til cyklen hvis ikke Stel og Nøgle nummer er
> registreret sammen nogle steder?

Hvem siger egentlig også at de ikke er det?. Langt de fleste biler der er solg
de sidste 8-10 år er registreret med hensyn til radiokoder, nøgler, pinkoder til
startspærre og så videre.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-04-02 23:04

On Tue, 16 Apr 2002 21:34:31 +0200, "Rune Pedersen"
<spotpower@stofanet.dk> wrote:

Hej Rune.

>Takker for de gode tips....Også for den private mail Blitz

Her er så et til
Som en skrev, er det ikke særlig betryggende at vide at en eller anden
har en nøgle til din MC.
Nu hvor du har den originale nøgle er det enkelt at få lagt låsen om.
Du demonterer blot låsen og tager den med til en låsesmed der er vant
til rullende sager.
Jeg har fået lavet nye møgler og lagt låsene om på min XN85.
Det blev gjort hos låsesmeden (Autolåsen) på Tomsgårdsvej.
Den komplette adresse er:
Autolåsen Tlf. 38 88 15 48 Tomsgårdsvej 26 2400 København NV
Jeg kan ikke huske prisen, men det var ikke afskrækkende - ellers
havde jeg ikke fået lavet nye låse til de små rum i kåben

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750