Q. til CBR1000 ejere vedr. monodæmper.
Fra : Morten D

Dato : 15-04-02 17:13

Da min dejlige gamle "dame" er ved at være slidt i "knæet", tror jeg det er
på tide at jeg får mig et nyt knæ til damen

Jeg har brugt en del tid på nettet uden egentlig at blive klogere - har dog
fundet frem til at Ohlins, Hagon og Technoflex producerer monodæmpere til
"damen".

Hvad gjorde i da i skulle skifte monodæmper? Jeres anbefalinger og råd/tips
vil blive taget til kraftig efterretning.

Venligst,
Morten (husk nu at slå blinkeren fra........)

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-04-02 19:37

"Morten D" skrev
> [...]
>
> Hvad gjorde i da i skulle skifte monodæmper? Jeres anbefalinger og
råd/tips
> vil blive taget til kraftig efterretning.

Da min var blevet træls, så sendte jeg den ind til reparation.
Har du tjekket om din kan laves?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-04-02 10:07

cbr1000 dæmperen kan ikek renoveres da der ikke er nogen ventil til at hælde
gas på bagefter

jeg købte en technoflex dæmper til 750dm(800 dm men så levere de inden for
en uge) hos bruno i tyskland.....den er supernem at skifte....prøv evt at
hive den originale dæmper af hjemme fra...så du ved hvilke nøgler der skal
til...det tager ca 15 min for en skrue imbecil som mig...og ca. det samme at
sætte en ny enhed i ...den passede perfekt....huskt at smide en klods under
baghjulet i den rigtige højde....så er det meget nemmere at få den nye
dæmper på igen.

technoflexen/wilbers dæmperen er pænt lavede og fik min cbr til at blive
helt forandret....bumb blev nu absorberet....kørslen mere stabil...alt i alt
en opgradering jeg skulel have levet ved 40kkm istedet for 60kkm.

Lasse
Ex cbr1000f

Fra : Morten D

Dato : 16-04-02 13:40

Lasse Lundberg skrev i meddelelsen ...

>jeg købte en technoflex dæmper til 750dm(800 dm men så levere de inden for
>en uge) hos bruno i tyskland.....

Fint, tak!

Har du evt. et link til Bruno eller måske andre links?

Venligs,
Morten

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 17-04-02 09:28

"Morten D" <dul@wanadoo(nospam).dk> wrote in message

> Fint, tak!
>
> Har du evt. et link til Bruno eller måske andre links?

brunos er Brunos.Moto-Company@t-online.de .....hein gericke
(hein-gericke.de) sælger dem også til samme pris....men hos bruno er der
mulighed for hjælp osv....hvis det skal være.....plus de er flinke og
relativ nemme at finde nede i tyskland (lige på den anden side af grænsen ca
10 km hvis jeg ikek husker fejl)

Lasse

Fra : Jess

Dato : 18-04-02 08:38

Jeg skiftede sidste år min dæmper til en fuld justerbar Öhlins, og det er en
af de bedste investeringer jeg har gjort på min 1000'er.

Den kører som på skinner både i kurver og på humpede veje.

Eneste minus er prisen på ca. 7000,-

--
Venlig Hilsen
Jess