Hvorfor er bremseskiver så fucking dyre ??
Fra : Lars

Dato : 14-04-02 09:18

Hej G.

Hvor finder jeg bremseskiver under 1000kr. Dette syntes at være niveauet,
når man spørger på uoriginale skiver rundt omkring. Nu sklal jeg bruge 2
stk. for/bag til min Yamaha XT600 årg. 1987, og havde ikke tænkt mig at
spendere 2K...

Hvor går man hen og får lavet nogel skiver ? ? Eller findes der nogle
billige på markedet ??

Lars V Nielsen
XT 600 - 2KF 87

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 14-04-02 13:14

> Hvor går man hen og får lavet nogel skiver ? ? Eller findes der nogle
> billige på markedet ??

1000,- er billigt alm. koster tit 1500 og orig. 3000,-
mvh
bo thomsen

Fra : Søren Jim

Dato : 14-04-02 14:39

"Bo Thomsen, "fjernes_" i email" <fjernes_bbt@ishoejby.dk> skrev i en
meddelelse news:a9brrh$h7v$1@sunsite.dk...

> 1000,- er billigt alm. koster tit 1500 og orig. 3000,-
> mvh

jeg husker stadig med rædsel hvordan den Honda forretning jeg gik ind i vil
have
6500 kr for 2 skiver til en gl Cx're. av av :-/
Mvh Søren (der ikke købte de 2 skiver)

Fra : bwl

Dato : 16-04-02 05:30

Søren Jim wrote:
> [...]
> ind i vil have
> 6500 kr for 2 skiver til en gl Cx're. av av :-/

Ja puhahaha

Jeg har lige invisteret i bremseskiver til min honda cb900. Hold nu godt
fast.
de forreste skiver fåes kun originalt, og koster den nette sum af 3200,- PR
STYK!!!!!!
Den bagerste var forholdsvis "billig" og havnede nede på 2600,-.....Godt jeg
købte nogen der var brugte...og dog!!!

BRianW.

Fra : james

Dato : 14-04-02 17:11

Jeg flyver til USA igen på onsdag. Hvis du er MEGET hurtig, kan jeg måske
finde en pris derover og tage dem med hjem søndag.

-james

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-02 22:19

> Jeg flyver til USA igen på onsdag. Hvis du er MEGET hurtig, kan jeg måske
> finde en pris derover og tage dem med hjem søndag.
Det er dælemende MC hjælpe ånd, så det gør til en ting respect

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
Aprilia SR50 www ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Pein

Dato : 14-04-02 18:13

"Lars" <vatne@post.tele.dk> wrote ...

> Hvor går man hen og får lavet nogel skiver ? ? Eller findes der nogle
> billige på markedet ??

Prøv lige Aalborg Offroad Klub Lars. Lidt langt væk fra Nordsjælland, men
måske skal nogen på tværs af landet snart alligevel (f.eks. mig).
Jeg har lige fået lavet den fedeste KTM replika forbremseskive til DT'eren.
Den trækker blikke

Nu vil jeg ikke poste folks telefonnumre her uden at spørge, så jeg sender
lige en mail.

Mvh. Pein

PS. Fik du solgt din elskede 550'er? Og hvad så med hyldesthjemmesiden?

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-02 19:23

"Lars" <vatne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

For at svare på dit subj.: Fordi kunderne vil betale den pris.

> [...]
> når man spørger på uoriginale skiver rundt omkring. Nu sklal jeg bruge 2
> stk. for/bag til min Yamaha XT600 årg. 1987, og havde ikke tænkt mig at

Jeg ved ikke lige med XT600, men da jeg for nylig var i sverige så jeg nogle
skiver til min KTM, ret fancy ting med KTM skrevet som ventilations-riller
og i meget høj kvalitet. Pris: 400 kr. pr. stk. Svenske kroner! Det er vist
ca. 320,- danske pr. skive.

> Hvor går man hen og får lavet nogel skiver ? ? Eller findes der nogle
> billige på markedet ??

Prøve at give svensken et ring på:
042-83833
0708 262211
(Jeg går ud fra at det ene er hans mobilnummer, jeg er ikke ekspert i svensk
telefoni).
Eller fax: 042-831 44

Rittig

Fra : René Rattenborg

Dato : 16-04-02 17:13

Hejsa
042 =er områdenummer for Helsingborg og omegn, men ringes der fra DK skal
det første nul ikke med det andet 070 er et mobilnr. der er det det samme
med nulet
MVH René

Fra : Steen Schmidt

Dato : 14-04-02 20:17

> [...]
> når man spørger på uoriginale skiver rundt omkring. Nu sklal jeg bruge 2
> stk. for/bag til min Yamaha XT600 årg. 1987, og havde ikke tænkt mig at

Jeg giver vel ca. 300,- for to styk til min bil, så det må skyldes at det
blot er en "accepteret" pris på markedet :-/

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:32

Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en

> Jeg giver vel ca. 300,- for to styk til min bil, så det må skyldes at
> det blot er en "accepteret" pris på markedet :-/

Til dels :-/

Men støbte og senere rendrejede emner á bilbremser behøver, trods
vægten, ikke at være dyrere end bremseskiver som vi oplever dem!

De flydende bremseskiver til motorcykler er jo også de der er markant
dyrest, og dét ligger tydeligvis i den ekstra forarbejdning, endsige
håndtering (á samenføjning).
Men det er rigtigt at mc-branchen præges af højere reservedelspriser
fordi kunderne (med rette?) regnes for at være mere betalingsvillige
Samme fænomæn rammer forøvrigt også bilverdenen omkring GTi'ere og andre
mere sportslige eller luksuriøse modeller!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-02 23:02

> De flydende bremseskiver til motorcykler er jo også de der er markant
> dyrest, og dét ligger tydeligvis i den ekstra forarbejdning, endsige
> håndtering (á samenføjning).

Jepper, men en XT600 har ikke flydende skiver.

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 14-04-02 23:40

> De flydende bremseskiver til motorcykler er jo også de der er markant
> dyrest, og dét ligger tydeligvis i den ekstra forarbejdning, endsige
> håndtering (á samenføjning).

Men det er vel ikke ret meget af grunden til en faktor 20 i prisforskel? Der
skal virkeligt meget forarbejdning og montage til, før produktionsprisen
stiger 2000%.

Mvh
Steen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 15-04-02 00:12

Hjælp!!! Er i sindsyg nogle priser!! Bare det kunne få mig til ikke at købe
MC engang ( nå nej ikke aligevel )
PÅ min AREA51 koster skiver 299 Kr pr. stk. Det er sådan ok for et stykke
fladt afdrejet metal med huller. OK prisen kunne nok komme i nærheden af
1000 hvis butikken på hjørnet solgte dem, men alligevel!!.

MVH Anders der føler ( pt. ) jer.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-04-02 20:32

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fladt afdrejet metal med huller. OK prisen kunne nok komme i nærheden af
> 1000 hvis butikken på hjørnet solgte dem, men alligevel!!.

Naboens søn har en Aprilia Sonic knallert ting. Den skulle lige have en ny
skive foran - kr. 1.100,- for 1 stk. med diameter på 14 cm!!!!! Det kalder
jeg dyrt i forhold til kr. 1.100,- for en skive med diameter på 29 cm, og
dobbelt så tyk. Men der kunne fås en uoriginal ved thansen til kr. 300,-.

Allan Bojesen

Fra : Savini

Dato : 15-04-02 21:19

Du er dæleme noget af en vovehals hvis du ikke vil give 1000 kr. for en
bremseskive.

Thomas

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-04-02 21:37

"Savini" <normal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Du er dæleme noget af en vovehals hvis du ikke vil give 1000 kr. for en
> bremseskive.

Nu var det naboen jeg fortalte om, og det er en lovlig 30' knallert. Jeg
kunne ikke drømme om selv at gå på akkord med bremser og lignende. Ikke
engang på Vibekes )

Allan Bojesen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-04-02 06:47

> Du er dæleme noget af en vovehals hvis du ikke vil give 1000 kr. for en
> bremseskive.

Hvorfor give 1000kr (eller i mit tilfælde 1400kr) for en "original" aprilia
skive via T.M.P når en uoriginal Braking koster under en plovmand (incl
forsendelse). Braking har vist et rimeligt ry for at lave kram. Desuden
medfølger tyske godkendelsespapirer således at der ikke skulle blive
problemer med den i synshallen....

Den originale skive kunne jeg have sparet 40% ved at købe den i tyskland,
men hvis jeg alligevel skulle vente på posten ville jeg da ligeså gerne have
en Braking.

Mine penge sidder ikke så løst at jeg ukritisk bestiller originale dele hvis
der findes uoriginale der er billigere (og måske endda bedre - som f.eks
Bitubo støddæmpere der også er billigere end de originale)

/Anders Majland