Hjelme
Fra : Savini

Dato : 13-04-02 15:17

Har nyhedsgruppe.

Jeg har en EU-45 som render mere end den må, derfor vil jeg gerne beskytte
skallen med en ordentlig hjelm. Jeg har hørt at Shark er en meget god hjælm,
men er der andre som har et andet mærke lytter jeg.

Er der evt. nogle som kender et sted på nettet hvor man kan se test af
hjelmene?

Thomas

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 13-04-02 15:37

Savini <normal@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:k5Xt8.29234$iY5.1030543@news010.worldonline.dk...
> [...]
hjælm,
> men er der andre som har et andet mærke lytter jeg.

Uf!!! Shark!!!! Jeg købte min hos MC-hjørnet og knapt var jeg kommet hjem
før den gik i stykker. Beslaget til visiret er lavet i plastic,
og det er skruerne der holder beslaget også !!! Hvilket selvfølgelig
medførte at l.... gik i stykker med det vuns. Skulle jeg købe hjelm idag
ville det blive en BMW system 4 Carbon. Se evt. test i diverse blade om der
skulle være noget. Tror nok Bike havde en med shoei eller Arai som vinder.

MVH Anders AREA51

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-04-02 16:26

System 4, fik i den samme test nogle alvorlige minusser. I stødabsorption og
stivhed (sikkert pga. at den kan klappes op) var den testens dårligste og så
er den var testens tungeste. Trækstyrke i rem hørte den også til blandt de
dårligste. Så den er efter min mening alt for dyr.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Savini

Dato : 13-04-02 17:24

Okay hverken Shark eller BMW. Hvad ellers?

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 13-04-02 20:25

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a99j02$18lj$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> er den var testens tungeste. Trækstyrke i rem hørte den også til blandt de
> dårligste. Så den er efter min mening alt for dyr.

Bemærk at jeg skriver Carbon-versionen af system 4 hjelmen. Men ellers
ganske rigtigt, en ikke så heldig test.
Shubert ( hedder de det ? ) laver også oplukkelige hjelme der bliver rost på
DMC.

MVH Anders

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-04-02 07:34

Der står i Bike at, den testede hjelm er lavet af glasfiber, kevlar og
carbon. Men det er da muligvis ikke den samme ???

Schubert producere så vidt jeg ved BMW-hjelmene. Men jeg har hørt meget godt
om dem. Har kun prøvet dem i butik. Jeg har aldrig kørt med dem. Men mit
umiddelbare indtryk var positivt. Men der skal en tur på landevejen til at
afgøre det.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-04-02 12:01

On Sun, 14 Apr 2002 08:33:40 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>umiddelbare indtryk var positivt. Men der skal en tur på landevejen til at

Mine to seneste hjelme har været Schubert - først havde jeg en SprintR
og nu en Concept. SprintR havde én detalje, der irriterede mig - man
kunne ikke få fat i visiret, når skulle åbne det. Min kone, Maj-Britt,
har dog stadig sin SprintR og er godt tilfreds. Concepten er jeg
rigtig glad for - der er et væld af ventilationsmuligheder, visiret er
let at åbne og er kommet afsted uden sine solbriller, så er det
indbyggede solvisir bedre end ingenting (omend ikke meget). På længere
ture er man nødt til at bruge ørepropper - for mit vedkommende, hvis
turen er meget længere end 50km, men det er nok ret individuelt.

Det er muligt at få reservedele til hjelmen, hvilket kan være
nødvendigt :) Således tabte jeg en snaplås til visiret, efter at have
haft det af, for at vaske det - det er det lettest aftagelige visir,
jeg har set, men man skal altså huske at montere det korrekt igen :)
Snaplåsen måtte jeg give 20,- kr. for hos Aagesen MC. Hjelmen er nu 1½
år gammel og jeg har stadig det originale visir, som stadig er uden en
ridse. I vinters vaskede jeg begge hjelme og givet dem voks, ligesom
jeg smurte hænglserne og gav gummilisterne silikone - på Maj-Britts
SprintR måtte vi dog skifte det brede plasstykke, som visiret er
monteret på, fordi pakningslisten var ødelagt - prisen var ca. 130,-
kr. (men det kunne dog fås).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Savini

Dato : 13-04-02 20:48

kan du huske hvilken model af shark du købte?

Thomas

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 13-04-02 22:07

Savini <normal@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3Y%t8.21843$567.970437@news000.worldonline.dk...
> kan du huske hvilken model af shark du købte?

Ja da. Shark XRR Instinct. Beslagene på side faldt som beskrevet af med det
samme. Begge sider på 3 dage. Afhjulpet med rigtige skruer i metal. Det
snedige ventilationssystem på toppen holdt i 2 uger, så dryssede det af.
Resten er holdt på plads af gaffa. Jeg ville aldrig købe dette mærke igen.
Og jeg handler ikke samme sted igen.

MVH Anders

Fra : Mogens Dammand

Dato : 13-04-02 22:39

Nu er der vel inden for de fleste mærker forskel fra dyreste til den
billigste model, og jeg er ganske godt tilfreds med min SHARK RSV som er den
næst dyreste inden for shark. Rigtig god pasform (til mit hoved) og ingen
problemer med visir af nogen slags, men har dog en kammi der var udsat for
det samme med visiret, det var dog på en billigere model hvor systemet er
anderledes.

Mogens
Transalp
DMCN#559

Fra : Savini

Dato : 14-04-02 00:03

Det er fordi jeg har fundet en Shark RSR Borros, som jeg syntes virker meget
solid og ser sej ud (passer godt til kværnen).

Nogle som kender noget til den? Hvad koster denne skal?

Thomas

Fra : Søren B. Jensen

Dato : 14-04-02 01:01

"Savini" <normal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> solid og ser sej ud (passer godt til kværnen).
>
> Nogle som kender noget til den? Hvad koster denne skal?

Shark RSR A. Barros er sidste skud på stammen og koster 4995,-

--
Søren
XBR 500

Fra : Anet

Dato : 14-04-02 16:51

Hej

Manden og jeg kører begge med schubert concept og er rigtig godt tilfredse.
Vi bærer begge briller og det er nemt at tage hjelmen af og på da fronten
kan lukkes op. Lidt vindstøj. Dejligt dugfrit så godt som det kan være. God
solskærm indbygget som nemt tages ned og op.

--
hilsen

Anet

Fra : Ib Winther Nielsen

Dato : 15-04-02 21:07

[...]

-Så har du da også været uheldig.

Jeg har haft en i 6 år som nu er blevet "pasager" hjelm, og afløst af en
ny "Haj"-hjelm, som jeg er lige så glad for som den sidste. Ikke billig
men det er der ingen brugbare som der er.
Og hvad angår hjelme med oplukkeligt front parti, så turde jeg ikke købe
det. Har set folk som væltede med lav hastighed i sving hvor den blev
flået fra hindanden ( og nej... det var ikke en billig én men én til et
mindre husmandsted )

Hilsen Ib Winther
VFR 750