vurdering af mc (afgift)
Fra : Kim K

Dato : 12-04-02 17:02

Hej alles zusammen

Jeg sidder lige og overvejer at skaffe mig en mc uden afgift. for så at
finde en nogenlunde afgift bruger jeg så 60%reglen.
men jeg tænkte på om man ikke kan få en midlertidig afgift at vide ved at
ringe til T&S?

jeg har været inde på deres hjemmeside at kigge, men der er ingen
henvisninger, så nogen som kender nummeret/henvisningen?

nogen som kan hjælpe?

mvh Kim k
kbh

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-02 22:07

Kim K <5th@ofir.dk> skrev i en
> [...]
>
> jeg har været inde på deres hjemmeside at kigge, men der er ingen
> henvisninger, så nogen som kender nummeret/henvisningen?

Du kan kun kontakte T&S skriftligt vedlagt kopi af registreringsattest. Om
man også skal vedlægge svarkuvert husker jeg ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 13-04-02 00:12

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en

> Kim K <5th@ofir.dk> skrev i en

> Du kan kun kontakte T&S skriftligt vedlagt kopi af
registreringsattest.
> Om man også skal vedlægge svarkuvert husker jeg ikke.

T&S vil både have (mindst) en kopi af køretøjets papirer, samt
forespørgslen på deres dertil beregnede dokument

Men sidstnævnte er tilgængeligt on-line!
Link:
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf
Send den udfyldte formular til dit nærmeste toldkontor (adresser er
nævnt på toldskat.dk's site!), og de vi svare dig for egen porto-udgift!

--
Armand.

Fra : Kim K

Dato : 13-04-02 09:49

> registreringsattest.
>
> T&S vil både have (mindst) en kopi af køretøjets papirer, samt
> forespørgslen på deres dertil beregnede dokument

øv gud hvor er de irriterende, jeg havde tænkt mig at vide afgiften lidt
nærmere inden jeg reelt set købte den.
men ok det må også være svært for dem at lave en database med
model,årgang,kmtal....
så man kunne få nærmere afgift oplyst og de ville have bedre oversigt selv

hvilket minder mig om en historie:
jeg var på et tidspunkt oppe hos link mc sidste år.
de havde lige fået foreløbig afgiftvurderet en mc(en suzuki af en art)
men T&S havde klokket lidt i den, så de havde sendt 2 afsted, den ene afgift
var på 39tkr og den anden på 45- på den samme mc :-0
det er menneskeligt at fejle...

mvh Kim
som har en aldrende mc grundet danske afgifter

Fra : Armand

Dato : 13-04-02 12:22

> Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en

Prøv endvidere at læse de nogle og tyve indlæg der findes om emnet i
strengen: "ny/brugt cykel fra tyskland", begyndende med indlægget:
news:3cac30f7$0$10907$ba624c82@nntp01.dk.telia.net så sent som d. 4
april!

--
Armand.