FP Server Extensions i samspil med IIS ell~
Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 11-04-02 17:25

Jeg vil gerne teste mine formularer oprettet via FP lokalt på min
PC (uden "upload" til udbyder).
Jeg har installeret ovenstående programmer under henholdsvis XP
(hover jeg bruger IIs) og WIN98 (hvor jeg bruger PWS) men de
programmerne "spiller" ikke sammen og jeg kan ikke teste mine
formularer
Hvad gør jeg galt ?

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-04-02 19:10

Du skal gå igennem serveren (http) i stedet for at bruge et
diskbaseret web (default i FP2002)

Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 11-04-02 22:04

Har du mulighed for, at udpensle dit forslag ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-04-02 06:34

Publish dit diskbaserede Web til http://localhost/subwebnavn
Og åben derefter dette i en Browser.

On Thu, 11 Apr 2002 21:03:44 +0000 (UTC), Thomas Kaare Hansen

Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 12-04-02 08:30

Kan jeg i konfigurationen af FP eller IIS /PWS se om de 2
programmer "har hul igennem" til hinanden ?

Det du foreslår giver nemlig en fejlmeddelelse på min PC (pt. kan
jeg sidder jeg ved en anden maskine, så jeg kan ikke vise fejlen)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-04-02 16:20

FP Extensions skal være installeret. Nyeste fås hos Microsoft.

On Fri, 12 Apr 2002 07:30:29 +0000 (UTC), Thomas Kaare Hansen

Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 13-04-02 12:43

Først vil jeg gerne takke for hjælpen. Nu kan jeg teste mine
formularer på min PC før "opload" !

Jeg kan ikke lade være med, at lave en kort instruktion til brug
af Frontpage Server Extension, der er en forudsætning for at
bruge de indbyggede funktioner som f. eks formularer:

NB: Du kører WIN 2000 eller WIN XP

1.

Installér IIS (findes evt. på din WIN 2000/ WIN XP CD)

- jeg installerede alle underkomponenter

2.

a. Installér FP incl. Server Extensions (hvis du har FP på PC´en

gå til punkt b

b. Download Server Extensions og installér efterfølgende:
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp? releaseid=32855

3.

Opret et ny tom web-mappe under http://"navnet på din PC"

- kan dette lade sig gøre skulle du nu kunne bruge FP Server
Extensions f.eks til test af formularer

Har du stadig problemer så check:
http://www.frontpagehowto.com/mmc1.htm

For mig at se opstår, problemerne med FP Server Extension fordi
de fleste formodentligt har installeret FP før IIS. Mig bekendt
gøres der ikke tydeligt opmærksom på, at det måske var en idé at
installere IIS før FP i forbindelse installation af MS Office

Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 13-04-02 12:55

Det så godt ud, da jeg skrev foranstående vejledning. Da jeg skulle
nyde synet bagefter var jeg ikke så begejstret...
Det jeg har skrevet står jeg imidlertid ved. Download af FP Server
Extensions:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dns
ervext/html/fpse02win.asp