Ýamaha XT600E - erfaringer
Fra : Per

Dato : 10-04-02 20:30

Hej NG!
Jeg har fået et godt tilbud på en Yamaha XT600E årgang 2000. Det er modellen
med El-start.

Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer gode som dårlige med netop
denne model.

Svagheder - styrke ?

Er sådan en cykel holdbar og hvor langt kan man køre før en evt. renovering.
Er motoren stærk?

Den skal primært bruges som transportmiddel til og fra arbejde - ikke
off-road.

Skal jeg vælge et andet mærke istedet Suzuki DR650 eller Honda 600?

Kender ikke selv til maskinen, så erfaringer modtages med kyshånd.

Mvh. Per

Fra : Armand

Dato : 11-04-02 00:04

Per <mesked@hotmail.com> skrev i en

> Jeg har fået et godt tilbud på en Yamaha XT600E årgang 2000. Det er
> modellen med El-start.
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer

Nu nævner du jo ingen decideret pris, hvorfor jeg lige finder behov for
at ytre:
"Godt tilbud" skal ses i relation til at den har været meget billig som
ny de seneste par år!
Undersøg lige nyprisen for evt. overstående '01-modeller, før du
beslutter dig for at prisen er god :-/

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-04-02 17:14

> [...]
> off-road.
>
> Skal jeg vælge et andet mærke istedet Suzuki DR650 eller Honda 600?

Den regnes for at være en bundsolid. Yam XT har trukket tusindvis af bl.a.
tyskere gennem sahara.

Den kører godt, er solid osv osv. Noget af det eneste man kan udsætte er at
der er stålfælge, men det betyder intet til gadekørsel.
I samme klasse er det vist kun Honda Dominator der er federe.