|
| hovedrenovering :-/ Fra : j jensen |
Dato : 09-04-02 14:25 |
|
Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
Overvejer "billigere" xs1100 80kkm fra 82 overfor 20000 kr. dyrere gsx1100f
fra 1990 med 40kkm på skiven.
Alt der ligner et overslag på priserne er super inden jeg kontakter
værksted...
Med Venlig Hilsen
Jens Jensen
| |
palle jarnbak (09-04-2002)
| Kommentar Fra : palle jarnbak |
Dato : 09-04-02 15:14 |
|
j jensen wrote:
> Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
> Overvejer "billigere" xs1100 80kkm fra 82 overfor 20000 kr. dyrere gsx1100f
> fra 1990 med 40kkm på skiven.
> Alt der ligner et overslag på priserne er super inden jeg kontakter
> værksted...
>
> Med Venlig Hilsen
> Jens Jensen
>
>
>
>
De 20k extra for den fra 90 kan gå hen at blive den billige løsning
plus merværdien på en 8 år nyere mc og nemere adgang til reservedele.
alså køb gsx1100f.
Bare min mening.
Hej Palle
| |
Claus Rittig (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-04-02 16:27 |
|
"palle jarnbak" <-jarnbak@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3CB2F712.4020908@post1.tele.dk...
> > Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
> > Overvejer "billigere" xs1100 80kkm fra 82 overfor 20000 kr. dyrere
gsx1100f
> > fra 1990 med 40kkm på skiven.
> De 20k extra for den fra 90 kan gå hen at blive den billige løsning
>
> plus merværdien på en 8 år nyere mc og nemere adgang til reservedele.
> alså køb gsx1100f.
> Bare min mening.
Jeg tror roligt du kan slette "Bare min mening." og erstatte det med
"Almindelig sund fornuft."
Rittig
| |
Albert (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Albert |
Dato : 09-04-02 16:33 |
|
Nu kommer det jo lidt an på hvad der er galt, meen lad os prøve for en
typisk mc (absolut kun ca. priser)
Pakningssæt uanset hvad : 1200
Stempler : 4 x 1400
Boring : 4 x 400
Topstykke renovation : 6000
Knastkæde: 600
Evt nye knastaksler : 2 x 2000
Evt nye vippearme : 16 x 400
Evt ny bundkæde + strammer : 2000
Nye lejre : 1000
Arbejdsløn : AVVVVV!!!!!
Evt. Gearkasserep...
evt ..
evt..
Afhængigt af hvad, kan det blive ret dyrt. Jeg ville gerne give 20.000
extra for en maskine uden probs. MEEEEEEEN GSXen kan jo også risikere at
skulle have samme tur, omend den da burde kunne holde mere end 40kkm....
mvh Albert
"j jensen" <jjensenmail@yahoo.dk> wrote in message
news:a8uppf$ecp$1@sunsite.dk...
> Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
> Overvejer "billigere" xs1100 80kkm fra 82 overfor 20000 kr. dyrere
gsx1100f
> fra 1990 med 40kkm på skiven.
> Alt der ligner et overslag på priserne er super inden jeg kontakter
> værksted...
>
> Med Venlig Hilsen
> Jens Jensen
>
>
>
| |
Claus Rittig (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-04-02 16:30 |
|
"j jensen" <jjensenmail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:a8uppf$ecp$1@sunsite.dk...
> Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
> Overvejer "billigere" xs1100 80kkm fra 82 overfor 20000 kr. dyrere
gsx1100f
> fra 1990 med 40kkm på skiven.
Du bør tjekke om du stadig kan få alle de nødvendige reservedele til så
gammel en japaner. Til min DT125R årgang '95 kan man ikke længere få
skraberinge til forgaflen, og det er da en ret almidelig sliddel. Bagskærm
og sideskjolde kan heller ikke længere fås.
Rittig
| |
Armand (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-04-02 00:38 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3cb313a7$0$5262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Til min DT125R årgang '95 kan man ikke længere få skraberinge til
>forgaflen, og det er da en ret almidelig sliddel.
Pakdåser??
Max' MC Import har dem da lagerført!
Endvidere deler den dimension med Fazer 600 iflg. "MC Nøglen" fra samme!
--
Armand.
| |
Claus Rittig (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 10-04-02 11:28 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a902jr$2ke0$2@news.cybercity.dk...
> > Til min DT125R årgang '95 kan man ikke længere få skraberinge til
> >forgaflen, og det er da en ret almidelig sliddel.
>
> Pakdåser??
> Max' MC Import har dem da lagerført!
Det er skraberingen ovenpå pakdåsen man ikke kan få, pakdåserne fås stadig.
På off-road motorcykler er en cimmering ikke nok, for det kan næsten ikke
undgås at der kommer til at ligge en del skidt ovenpå cimmeringen (nede i
yderbenet), og det vil lave utætte cimmering ret hurtigt. Derfor er der en
skrabering ovenpå cimmeringen, der sørger for at der ikke kan komme skidt
ned til cimmeringen. Mine skraberinge er meget slidt, men jeg kan ikke få
nye fra Yamaha, de er udgået. Japaner-pis.
Til de lilla modeller af DT125R fås der så vidt jeg ved slet ikke plast
mere, dvs. man skal lade være med at skade for/bagskærm, sideskjolde,
kølerflaps og lygtehus. Den plast var udgået fra Yamaha allerede i '97
selvom cyklerne blev solgt i '95 - '96 (de var nemlig overgemte fra '90 -
'91).
Rittig
| |
Armand (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-04-02 17:15 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3cb413ca$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a902jr$2ke0$2@news.cybercity.dk...
>
> > > Til min DT125R årgang '95 kan man ikke længere få skraberinge til
> > >forgaflen, og det er da en ret almidelig sliddel.
> > Pakdåser??
> > Max' MC Import har dem da lagerført!
> Det er skraberingen ovenpå pakdåsen man ikke kan få,
"Støvkappen", som også Max' kalder den!
Kunne man ikke måle yderrørets diameter øverst, og så gå på jagt efter
modeller med samme mål på hhv. inderrør og yderrør, og købe støvkapper
derudfra ??
> På off-road motorcykler er en cimmering ikke nok, for det kan næsten
> ikke undgås at der kommer til at ligge en del skidt ovenpå cimmeringen
Forstår sig!
à "det halve Skåne"
> Derfor er der en skrabering ovenpå cimmeringen, der sørger for at der
> ikke kan komme skidt ned til cimmeringen. Mine skraberinge er meget
> slidt, men jeg kan ikke få nye fra Yamaha, de er udgået.
Hva' mæ' det gode gamle alternativ á en (tilbehørs-) bælg om
inderrørene??
> Japaner-pis.
Japaner-pis! :-|
--
Armand.
| |
Claus Rittig (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 11-04-02 23:56 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a91rar$23ag$10@news.cybercity.dk...
> "Støvkappen", som også Max' kalder den!
> Kunne man ikke måle yderrørets diameter øverst, og så gå på jagt efter
> modeller med samme mål på hhv. inderrør og yderrør, og købe støvkapper
> derudfra ??
Jo, det er min næste fritidssyssel. Det påstås at de ikke findes uoriginalt,
men jeg bliver nok nødt til at lede lidt.
> > Derfor er der en skrabering ovenpå cimmeringen, der sørger for at der
> > ikke kan komme skidt ned til cimmeringen. Mine skraberinge er meget
> > slidt, men jeg kan ikke få nye fra Yamaha, de er udgået.
>
> Hva' mæ' det gode gamle alternativ á en (tilbehørs-) bælg om
> inderrørene??
Ork, det er ikke nok, selv en almindelig off-roader som DT125R er monteret
med både skraberinge og forgaffelbælge. På moderne cykler er det blevet
moderne at erstatte bælgene med gaffelbensbeskyttere som på USD motocross
gafler, men du vil kunne se på motocross banerne at mange skifter tilbage
til bælge igen, for de er mere effektive - men de er ikke nok alene.
Rittig
| |
Armand (12-04-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-02 15:41 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3cb61586$0$78806$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a91rar$23ag$10@news.cybercity.dk...
>
> >
> > Hva' mæ' det gode gamle alternativ á en (tilbehørs-) bælg om
> > inderrørene??
> Ork, det er ikke nok, selv en almindelig off-roader som DT125R er
> monteret med både skraberinge og forgaffelbælge. På moderne cykler er
> det blevet moderne at erstatte bælgene med gaffelbensbeskyttere som på
> USD motocross gafler, men du vil kunne se på motocross banerne at
> mange skifter tilbage til bælge igen, for de er mere effektive - men
de er
> ikke nok alene.
OK!
Det er skrevet bag øret!
--
Armand.
| |
OK (09-04-2002)
| Kommentar Fra : OK |
Dato : 09-04-02 18:35 |
|
"j jensen" <jjensenmail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:a8uppf$ecp$1@sunsite.dk...
> Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
Jeg har i vinter renoveret en CB900F Boldor.
Stempelringe, alle lejer, pakdåser, pakninger, ventilmanchetter o.s.v.
o.s.v.
Alle dele købt billigste steder - ailt vel omkring 5000 kr + en rasende
masse timer (det er mit første gør-det-selv projekt).
For samme pris ville jeg sikkert kunne finde en motor i meget god stand i
Tyskland og spare de mange timer - men det ville ikke have været så sjovt
Ole
CB900F med nu 1291 km på uret.
| |
Jørgen Winther (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 09-04-02 21:51 |
|
"OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote in message
news:3cb325b8$0$5249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> For samme pris ville jeg sikkert kunne finde en motor i meget god stand i
> Tyskland og spare de mange timer - men det ville ikke have været så sjovt
>
Hmmm... hvor mange kilometer mon den billige fra Tyskland så egentligt havde
kørt?
--
Jørgen
CB 750 F (kunne også godt trænge til en renovering)
| |
palle jarnbak (09-04-2002)
| Kommentar Fra : palle jarnbak |
Dato : 09-04-02 23:49 |
|
OK wrote:
> "j jensen" <jjensenmail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:a8uppf$ecp$1@sunsite.dk...
>
>>Hvad koster en (hoved)- renovering af en mc i klassen 1100cc.
>>
>
> Jeg har i vinter renoveret en CB900F Boldor.
> Stempelringe, alle lejer, pakdåser, pakninger, ventilmanchetter o.s.v.
> o.s.v.
> Alle dele købt billigste steder - ailt vel omkring 5000 kr + en rasende
> masse timer (det er mit første gør-det-selv projekt).
> For samme pris ville jeg sikkert kunne finde en motor i meget god stand i
> Tyskland og spare de mange timer - men det ville ikke have været så sjovt
>
Jeg har også engang lavet rep på en cb900f.Der fandt jeg ud af at et
topstykke i reservedele kostede ca 22000kr(1983 priser) og en ny cb1100f
kostede ca 23000kr uden afgift.Bare toppen uden noget i kostede 11000kr.
Hej Palle
| |
S@nd (10-04-2002)
| Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 10-04-02 08:07 |
|
"palle jarnbak" <-jarnbak@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3CB36FF2.2010302@post1.tele.dk...
....
> Jeg har også engang lavet rep på en cb900f.Der fandt jeg ud af at et
> topstykke i reservedele kostede ca 22000kr(1983 priser) og en ny cb1100f
> kostede ca 23000kr uden afgift.Bare toppen uden noget i kostede 11000kr.
....
Så er det jo dejligt vi har David Silver Spares
f.eks.
Komplet pakningssæt m. ventilmanchetter : ~600 kr.
4 stk. Orig. stempler : ~1.200 kr.
4 sæt Orig. stempelringe : ~750 kr.
Orig. Udst.ventil : ~200 kr.
Det er da priser, som er til at have med at gøre.
Mvh. S@nd
|| Bol d'Or || - " DSS-style "
| |
OK (10-04-2002)
| Kommentar Fra : OK |
Dato : 10-04-02 21:36 |
|
> ...
> Så er det jo dejligt vi har David Silver Spares
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv - de har været hovedleverandør.
I min uvidenhed og søgen efter krumtaplejer i den eksakt rigtige størrelse
mailede jeg sammen med DSS 6-8 gange før vi i fællesskab fandt frem til de
rigtige ordrenumre.
Flinke, fleksible og overbærende m.h.t. "underlige" spørgsmål. Plus hurtig
levering!
Ole
| |
Jens Hansen (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Jens Hansen |
Dato : 11-04-02 11:43 |
|
> ...
> Så er det jo dejligt vi har David Silver Spares
Kan vi ikke få et link/telefon/adresse til han David ???
For det er da priser der er til er løbe efter..
MVH Jens
(der måske skal igang med en lille renovering her til vinter)
| |
S@nd (11-04-2002)
| Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 11-04-02 15:41 |
|
"Jens Hansen" <Jens.hansen@infocare-denmaek.com> skrev i en meddelelse
news:3cb5693e$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
....
> Kan vi ikke få et link/telefon/adresse til han David ???
> For det er da priser der er til er løbe efter..
....
Jeg er ikke glad for at slippe den ud! - Men okay så
http://www.davidsilverspares.co.uk
De er flinke og hurtige til at give respons på mails og leveringen er 2-3
dage med UPS, lige til døren.
Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||
| |
Jens Hansen (12-04-2002)
| Kommentar Fra : Jens Hansen |
Dato : 12-04-02 09:56 |
|
> ...
> Jeg er ikke glad for at slippe den ud! - Men okay så
>
> http://www.davidsilverspares.co.uk
>
> De er flinke og hurtige til at give respons på mails og leveringen er 2-3
> dage med UPS, lige til døren.
Jeg takker., men øhhh er det ikke kun til Honda ?
findes der også nogle der kan henvise til lidt Yamaha
mvh
Jens
| |
|
|