MC med sidevogn - hvilke muligheder?
Fra : Jørgen Winther

Dato : 09-04-02 14:09

Hej,

En MC med sidevogn kunne være meget anvendelig til mange formål -
vinterkørsel, kørsel med "større varer" (dvs. bagage, det er svært at få
plads til i Givi-taskerne) og kørsel med passager.

Men hvilke muligheder har man egentligt, hvis man vil købe en sådan MC?
Hvilke nye modeller kan forsynes med sidevogn, og hvilke kan holde til at
blive brugt om vinteren?

Det skal helst være en driftsikker og komfortabel model, men næppe en Gold
Wing el.lign., da det sandsynligvis bringer prisen helt ud i ekstremerne.

Nogen bud?

Måske kan jeg ligefrem få en sidevogn til mini-Bol d'Oren?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-04-02 14:19

On Tue, 9 Apr 2002 15:09:11 +0200, "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk>
wrote:

>Nogen bud?

Ikke rigtig udover det skulle være rimelig ligetil på en Jawa,men
firmaet Sidepower har en masse erfaring :

http://www.sidepower.dk/

-M

Fra : Kenneth S

Dato : 09-04-02 17:03

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har set op til flere ganske vellykkede sidevognsmonterede FJ1200'ere.

Den har selvfølgelig også en helt fantastisk motor, som sikkert kunne trække
en campingvogn hvis den fik chancen.

/kenneth (ex.FJ1200)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-04-02 17:00

"Kenneth S" <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> wrote in message
> Jeg har set op til flere ganske vellykkede sidevognsmonterede FJ1200'ere.
>
> Den har selvfølgelig også en helt fantastisk motor, som sikkert kunne
trække
> en campingvogn hvis den fik chancen.

Det kunne være en idé - måske også det med campingvogen

Hvad mon sådan en FJ'er står i på brugtmarkedet?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-04-02 17:17

wrote:

>Det skal helst være en driftsikker og komfortabel model, men næppe en Gold
>Wing el.lign., da det sandsynligvis bringer prisen helt ud i ekstremerne.

Hvis den nu ikke behøver at være helt ny, så er de fleste Moto Guzzier
godkendt til brug med sidevogn og lever til fulde op til kravet om
driftssikkerhed og komfort. Kig evt. på køb- og salgsiderne på
<http://www.motoguzzi.dk/>, som Moto Guzzi Klub Danmarks hjemmeside.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-04-02 16:57

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> [...]
> godkendt til brug med sidevogn og lever til fulde op til kravet om
> driftssikkerhed og komfort. Kig evt. på køb- og salgsiderne på

Tak for tippet - jeg har studeret tilbuddene på de nævnte sider, og også set
på SidePowers sider... En Guzzi med sidevogn kan jo nemt løbe op i pris. Det
ville ellers være lækkert (Moto Guzzi California er en særdeles lækker
model, IMHO). Kan sådan én holde til vinterkørsel? Med alt det krom kan den
vel hurtigt komme til at se herrens ud?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 11-04-02 07:42

On Wed, 10 Apr 2002 17:56:33 +0200, "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk>
wrote:

> [...]
>model, IMHO). Kan sådan én holde til vinterkørsel? Med alt det krom kan den

Guzzier holder ikke bedre til vinterkørsel, end andre motorcykler -
det har jeg da fundet ud af. Men man kan jo gøre meget selv, ved at
smørre al krom ind i et lag tectyl eller lignende, inden vinteren
sætter ind. Aluminiumet vil dog også korrodere, men igen - det ville
det også på en Yamaha (men det ville man nok ærgre sig mindre over
.

Jeg set de flotteste sidevognscykler til Guzziarrangementer, men også
nogen man virkelig krummede tæer over. Selv ville jeg dog ikke bruge
en flot California til vintercykel, men nok snarere købe en gammel
SP1000 - så kunne man evt. flytte sidevognen, hvis man havde en
passende sommercykel.