4 baglygtepærer på 1 mdr.
Fra : Luffe

Dato : 09-04-02 07:07

Hej alle

Min mc bruger ca. 4 baglygtepærer pr. mdr. Da jeg er lidt træt af konstant
at pille lygteglasset af og på samt skifte pærer, håber jeg der er en som
har et godt råd til dette. Jeg bruger den fra fabrikanten (ducati)
anbefalede pærer. Hjælp......

Mvh Søren
900ss

Fra : KAWA

Dato : 09-04-02 07:44

Har Du prøvet at måle hvor meget strøm den får, med et Digitalt multimeter,
hvis Du ikke har sådan et, og ellers bor i Københavns området kan jeg hjælpe
Dig.

Dannie
Lige solgt Kawasaki Z650 Snart Kawasaki GPX600

Fra : Luffe

Dato : 09-04-02 07:51

Digi... - hvad for noget - nej det har jeg ikke. Desværre bor jeg langt fra
dig. Men tusinde tak for hjælpsomheden. Jeg må vist finde en el-fætter tæt
på mig.

Mvh Søren

Fra : [5000] Tony

Dato : 09-04-02 08:22

> Min mc bruger ca. 4 baglygtepærer pr. mdr.

Har du fornemmelse af hvorfor de går i stykker?
Det kunne være vibrationer. På min monster rystes tråden til bremselyset
over en gang imellem.

Nogen der har fornemmelse hvor man køber LED pærer der kan passe i
fatningen?

Tony

Fra : [5000] Tony

Dato : 09-04-02 09:07

> Nogen der har fornemmelse hvor man køber LED pærer der kan passe i
> fatningen?

Fandt et link her - nogen der kan fortælle om standarder (hvilken standard
baglygtepære bruger jeg?)

http://www.wixtools.com/html/led_lighting.html

Tony
M600

Fra : Jens Hansen

Dato : 09-04-02 12:52

> Fandt et link her - nogen der kan fortælle om standarder (hvilken standard
> [...]

Ja, men hvor i Danmark kan man få disse pære, og hvad siger loven ??
(E-mærke)

Hilsen Jens
TR1

Fra : james

Dato : 09-04-02 09:10

> Desværre bor jeg langt fra
> dig.

.....i nærheden af Thisted? ...ellers bor du ikke langt fra CPH(!)

Jeg kan også hjælpe, hvis det er. Det er klart at du har en fejl, som ikke
skyldes pæren...men kortslutning eller lignende.

-james

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 09-04-02 12:59

Eller hvad med overspænding ?
Det kan være ensretteren er gået og skal byttes.

Et multimeter til at måle kan du få til kr. 49,- hos Harald-Nyborg.
Hvis du bliver ved koger batteriet måske af om ikke så længe.
mvh
Nic

Fra : Luffe

Dato : 09-04-02 14:38

Tak for alle de fine svar - jeg er blevet lun på LED pæren - man kan ikke
ringe til firmaet nr. virker ikke !!!
Er der nogen som ved, om man kan få disse LEDér i DK

Mvh Søren

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-04-02 15:08

On Tue, 9 Apr 2002 15:38:04 +0200, "Luffe" <janner@mail.tele.dk>
wrote:

>Tak for alle de fine svar - jeg er blevet lun på LED pæren - man kan ikke
>ringe til firmaet nr. virker ikke !!!
>Er der nogen som ved, om man kan få disse LEDér i DK

Du skal jo lige være opmærksom på, at du stadig skal finde årsagen til
at dine baglygtepærer sprænger - også selvom du får fat i en LED-pære.
For der kan ikke være tvivl om, at det skyldes en fejl. På min BSA
havde jeg en overgang samme problem og selvom jeg aldrig fik klarlagt
årsagen entydigt, så var det dog givetvis en kombination af
vibrationer og dårlig stelforbindelse - det ene følger ofte det andet.
Jeg er ret sikker på, at du vil kunne spore fejlen til en eller begge
af disse årsager.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : bwl

Dato : 10-04-02 15:27

Luffe wrote:
> [...]
> der er en som har et godt råd til dette. Jeg bruger den fra
> fabrikanten (ducati) anbefalede pærer. Hjælp......

BAD vibes.....

Brian W.

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 10-04-02 19:33

> [...]
> at pille lygteglasset af og på samt skifte pærer, håber jeg der er en som
> har et godt råd til dette. Jeg bruger den fra fabrikanten (ducati)

Hvis det er generelt den springer pærer, kan det være der er for lidt vædske
i akkumulatoren. Derved vil ladeanlægget lave overspænding og pærerne ryger
på stribe. Klares nemt ved at efterfylde med destilleret/demineraliseret
vand.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100