"for" billig olie ?
Fra : Robert

Dato : 08-04-02 19:27

Set i Silvan: ( i dag )

8 liter 10/40w semisyntetisk olie 200 kr.
( uden "anti-friktions" additiver )

Noget at hælde på kværnen ?

Mvh
Robert

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-04-02 20:23

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 8 liter 10/40w semisyntetisk olie 200 kr.
> ( uden "anti-friktions" additiver )
> Noget at hælde på kværnen ?

Måske. Hvilke spec's?
(API rating?)

Rittig

Fra : Robert

Dato : 08-04-02 20:32

> "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske. Hvilke spec's?
> (API rating?)
>
> Rittig

Ups... skrev dem ikke ned, noterer i morgen.

Robert

Fra : Robert

Dato : 09-04-02 15:45

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske. Hvilke spec's?
> (API rating?)
>
> Rittig

API: SH

"producent": Texaco

og så er det faktisk "kun" 150 kr. for 8 liter

Robert

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-04-02 17:00

"Robert" <mit|_rigt_|igenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> API: SH
> "producent": Texaco
> og så er det faktisk "kun" 150 kr. for 8 liter

Hmmm...
Jah, det går nok. Jeg bruger API SJ olier, men de er noget dyrere - ca. 200
kr for 4 liter. Tjek din instruktionsbog, der står hvad producenten (af
motorcyklen) anbefaler. Hvis de anbefaler SH eller højere er det fint.

Rittig

Fra : Robert

Dato : 09-04-02 17:32

> [...]
> kr for 4 liter. Tjek din instruktionsbog, der står hvad producenten (af
> motorcyklen) anbefaler. Hvis de anbefaler SH eller højere er det fint.

Min maskine ( det er en.. spørg ) kører på
alt fra "SE" rating og opefter, derfor er der
ingen problemer her

Måske du lige skulle læse denne ?
http://clubs.hemmings.com/acorn/html/oil.htm
- kunne finde meget mere blah blah om olier, ligesom
det har været "oppe og nede" her mange gange.

( der var også engang jeg skulle lige til at hoppe på
limpinden til de meget "dyre" og altlovende specielle
MC - olier.... men heldigvis gravede jeg en smule
i emnet.... heldigvis, uhada, hvor kan man komme
af med mange slanter for den slags.
PS: 200 kr for 4 liter SJ er også en god pris; hvad
er navnet ?

Mvh
Robert

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-04-02 17:54

> Min maskine ( det er en.. spørg ) kører på
> alt fra "SE" rating og opefter, derfor er der
> ingen problemer her

Glimrende.

> Måske du lige skulle læse denne ?
> http://clubs.hemmings.com/acorn/html/oil.htm
> - kunne finde meget mere blah blah om olier, ligesom
> det har været "oppe og nede" her mange gange.

Jeg har læst MANGE olietests og enkelte videnskabelige undersøgelser om
olier, så jeg gider næsten ikke mere.
Herinde har jeg vist haft indlæg i de fleste af de tråde der han handlet om
emnet i de sidste 5-6 år, så det gider jeg næsten heller ikke mere... Jah,
jeg er doven af natur

> PS: 200 kr for 4 liter SJ er også en god pris; hvad
> er navnet ?

Agip. Købes fx. hos Nordisk Dæk Import som sponserer meget motorsport - og
da jeg gerne vil støtte dem der støtter motorsporten, handler jeg meget hos
dem. At Agip er en god olie er selvfølgelig belejligt

Rittig

Fra : JENS MELDGAARD

Dato : 10-04-02 23:49

> [...]
hos
> dem. At Agip er en god olie er selvfølgelig belejligt

A-Z (Bilka) har ind i mellem meget gode tilbud på olie. For leden købte jeg
Shell Helix Plus 10w-40 API/SJ, til kr 129,- for 4 litter.

mvh Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-04-02 22:51

> Jeg har læst MANGE olietests og enkelte videnskabelige undersøgelser om
> olier, så jeg gider næsten ikke mere.

Hvad skal man så kigge efter for at se om der er tilsat friktionsnedsættende
additiver?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-04-02 23:58

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man så kigge efter for at se om der er tilsat
friktionsnedsættende
> additiver?

Det står altid på dunken et eller andet sted, men jeg kan ikke huske hvad
der står. Det er dog meget, meget svært at finde en olie med den type
additiver idag.

Rittig

Fra : Robert

Dato : 15-04-02 22:53

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man så kigge efter for at se om der er tilsat
> [...]

Uden at være 100% sikker, kan du være temmelig sikker
på, at alle olier der skilter med "energy saving" eller
"anti-friktion" eller "Energy saving additives" har den slags
stads iblandet <=> bør fravælges

~Robert