Lidt hjælp til den nye!!
Fra : j o e y

Dato : 06-04-02 23:10

Hey gruppe

Jeg går og leger med tanken om at købe en Aprillia RS 50 (jeg ved godt at
det ikke helt er en MC, men I ved nok alligevel en del om det Det fede
ville jo være en MC, men da jeg er studerende og derfor ikke render rundt
med vanvittigt mange penge og jeg lige har fået bilkørekort - som blev lidt
dyrere end forventet - så starter jeg lige med den lidt pruletaragtige
fatigrøvsmodel af en MC (uden at støde nogen) ;-D

Jeg bor i kbh og skal bare bruge den til at cruise lidt rundt med inde i
byen, komme fra A til B osv. Men jeg er på helt bar bund hvad angår info
omkring hvad er godt og dårligt, når man køber brugt, forsikring, tips ect.

Jeg tænkte på at købe en til omkring 10000,- Jeg har set en der har kørt
4000km og er blevet "opgraderet" - tunet blandt venner - til 10500,- med
hjelm! Lyder det fornuftigt?
Hvad skal jeg være særlig opmærksom på når jeg køber sådan en sjover - så
jeg ikke står der og får nogle ubehagelige overraskelser. Kan jeg lave nogle
test på cyklen, når jeg er ude og se på den? fx kan man se efter slidt gummi
på bremsepedalen, når man ser på brugte biler osv.
Hvad med forsikring. Hvor meget skal jeg af med for en ansvars til en sjover
til ca. 10000,-?
Når det er en relativ lille scooter, så kan jeg vel også servicere den
selv - eller hvad anbefaler I ?

Hvis I gad hjælpe lidt ville det være super! Hvis I har links til
hjemmesider omkring noget af overnævnte, så skal I bare skrive dem.

TAK - Joey

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-04-02 23:36

"j o e y" <blackjoey83@IHATESPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej !

Prøv:

dk.fritid.knallert

Mvh Thomas

Fra : Morten Juel

Dato : 06-04-02 23:40

spørg over i dk.fritid.knallert, der høre dit indlæg hjemme !

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
2 x XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
1 x GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : John Kramme

Dato : 06-04-02 23:55

"j o e y" <blackjoey83@IHATESPAMhotmail.com> wrote in message
> Hvis I gad hjælpe lidt ville det være super! Hvis I har links til
> hjemmesider omkring noget af overnævnte, så skal I bare skrive dem.
>
> TAK - Joey

Hej Joey

Jeg skal gerne prøve at hjælpe/rådgive dig, du kan kontakte mig på
tlf.98101092, du kan alternativt også bruge vores hjemmeside
www.aprilia.highspeedzone.com til at ytre dig omkring denne maskine ( RS50 )
+ at der er links til en hel del der omhandler samme, fremover vil jeg
foreslå dig at bruge gruppen dk.fritid.knallert ( jeg skal nok forklare
senere hvorfor ), når du har noget på hjerte omkring RS50'eren da der endnu
ikke er en EU-45 gruppe hvilket der efterhånden er hårdt brug for :-/

V.H John
"Priller" RS125

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-04-02 00:00

"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> + at der er links til en hel del der omhandler samme, fremover vil jeg
> foreslå dig at bruge gruppen dk.fritid.knallert ( jeg skal nok forklare

Den kan jeg godt forklare nu. Det er fordi at RS50 er en knallert og ikke en
MC (mama mia bella donna !!!)...

Mvh Thomas

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 02:05

> Den kan jeg godt forklare nu. Det er fordi at RS50 er en knallert og ikke
en
> MC (mama mia bella donna !!!)...
>
> Mvh Thomas

Det kunne jeg såmænd også godt have forklaret ham her Thomas, men som både
du og jeg ved, så er de små ( EU-45 tekst ) jo ikke vellidte her, jeg har
forklaret dette til Joey i en mail ( direkte ) som heldigvis ikke kommer til
at gøre ondt på dig
Hende der Bella Donna ....er det en man kender ?

V.H John www.aprilia.highspeedzone.com
"Priller" RS 125 ( more space for the small one's )

Fra : Allan Nielsen

Dato : 07-04-02 00:10

"j o e y" <blackjoey83@IHATESPAMhotmail.com> wrote in message
> Hey gruppe
knallert gruppen helt klart
Allan
RD350

Fra : [5000] Tony

Dato : 08-04-02 17:36

> til 10500,- med hjelm! Lyder det fornuftigt?

Køb din egen nye hjelm. Du ved ikke hvor den hjelm har været (og hvor
hårdt).
Giv lidt ekstra for din hjelm - af en eller anden grund er ens egen sved
lækrere end andres.

Tony

Fra : j o e y

Dato : 08-04-02 22:41

> Giv lidt ekstra for din hjelm - af en eller anden grund er ens egen sved
> lækrere end andres.

Helt enig

- joey