Sikker sig mod rest gæld
Fra : Posti

Dato : 04-04-02 16:38

Jeg er lige ved at købe en brugt MC.

men hvordan sikker jeg mig mod rest gæld ??

Posti

Fra : Jimmi

Dato : 04-04-02 16:47

Jeg mener at motorkontoret kan lave forespørgsler mod den slags.
Ellers kan du prøve at snakke med din bank.

/Jim

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-04-02 17:07

"Posti" <Posti@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lige ved at købe en brugt MC.
>
> men hvordan sikker jeg mig mod rest gæld ??

Få registreringsnummeret og ring til motorkontoret i Århus. Der vil du få at
vide om der er tinglyst gæld i den.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Anders Olesen

Dato : 04-04-02 23:38

> Få registreringsnummeret og ring til motorkontoret i Århus. Der vil du få
at
> vide om der er tinglyst gæld i den.

er det ikke stelnummer det kører på? Registreringsnummer kan jo ændres.
Mvh
Anders

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-04-02 16:57

"Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse

> at
>
> er det ikke stelnummer det kører på? Registreringsnummer kan jo ændres.

Du har nok ret. Jeg ka ik li huske det.

Thomas

Fra : Claus Rolsted

Dato : 04-04-02 17:20

"Posti" <Posti@indbakke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige ved at købe en brugt MC.
> men hvordan sikker jeg mig mod rest gæld ??

Ring til Bilbogen (kan ikke huske tlf-nummeret) i Århus og spørg på mc'en.
Alternativt kan man vist nok slå det op på www.nettidende.dk .
--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : macon

Dato : 04-04-02 17:43

"Posti" skrev d. 04-04-02 16:38 dette indlæg :
> Jeg er lige ved at købe en brugt MC.
>
> men hvordan sikker jeg mig mod rest gæld ??
>
> Posti

Du kan også ringe til din lokale politistation og bede om et nummer til
BILBOGEN, denne ligger i randers ( mener jeg ) og der kan du få oplyst
om der er gæld i mc'en, dette kræver kun at du har reg. nr. på mc'en...

http://www.kandu.dk/

Fra : Posti

Dato : 04-04-02 21:28

TAK !!

den snarlige nye ejer af GSX600F

Fra : Frans Wiig

Dato : 04-04-02 22:41

"Posti" <Posti@indbakke.dk> wrote in message news:<oq_q8.157$0g4.10480@news.get2net.dk>...
> Jeg er lige ved at købe en brugt MC.
>
> men hvordan sikker jeg mig mod rest gæld ??
>
> Posti

Gå ind på :
http://www.statstidende.dk

klik på "tingbladet"
klik på "gratis søgning" (i menuen)
klik på "struktureret søgning"
klik på "Ejerpantebreve, Pantebreve og Skadesløsbreve i køretøjer"
(nederst under bilbogen
Indtast stelnummer...

Voila !

/Frans

Fra : BP

Dato : 05-04-02 07:47

"Frans Wiig" <wiig@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> klik på "gratis søgning" (i menuen)
> klik på "struktureret søgning"
> klik på "Ejerpantebreve, Pantebreve og Skadesløsbreve i køretøjer"

Ellers har Bilbogen til huse i Tinghuset i Århus.
Tlf. 86129145 - hav stelnummeret parat.

vh
Birger

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 02:56

Posti <Posti@indbakke.dk> skrev i en
> Jeg er lige ved at købe en brugt MC.
> men hvordan sikker jeg mig mod rest gæld ??

Er det mon ved at være tid for en sammenfatning?
Motorkontoret har intet med folks gæld at gøre! Det kan dog være at de
er venlige at oplyse nummeret til "Bilbogen", som er der man ligger inde
med adgang til at undersøge for pant ud fra stelnummeret(!), men hvorfor
dog ikke ulejlige oplysningen dermed istedet?

Bemærk dog lige, at de kun kan oplyse om der er tinglyst pant i
køretøjet, og hvem køber køretøjer uden at de er på afbetaling (=> med
sikkerhed i køretøjet = med pant!)? Nej vel!
Næsten alle køretøjer har haft pant påhæftet, og selvom at pågældende
pant/lån betales ned, fremstår pantet stadig i Bilbogens oplysninger!
Derfor er det ligeså vigtigt at få sælger til at fremvise det tomme
(afdragede) pantebrev - Dette gøres i praksis ved at flytte
slut-handelen til sælgers bank, hvor gælden/pantebrev formodentlig
befinder sig!

Men pas på: Det ér et meget uigennemskueligt område, som selv banker
frygter!
Mange aner ikke engang at der er pant i køretøjet:
Da jeg købte min nuværende bil, brugt og privat, svarede fruentimmeren
indigneret at: "der da ikke var pant i hendes bil". Eftersom at det
viste sig at vi delte bank aftalte vi at klare betalingen dér, og ved
den lejlighed viste det sig at der på vanlig vis VAR pant i spanden
"Nårh, er dét pant" var kællingens arrogante reaktion - Som om at jeg
havde brugt forkerte begreber!

--
Armand.