Honda CX 650 Custom ?
Fra : X

Dato : 02-04-02 21:58

Hej gruppe ....

Mht. evt køb af en CX 650 Custom 83' er der noget som man skal passe på med
sådan en ? , jeg har hørt at de er skrøbelige ved foringerne ( cylinderene )
..

Den jeg har kig på skulle erfter sigende være renoveret i motoren !

Nogen der har positive / negative erfaringer med sådan en MC ?

V.H John
RS 125

Fra : Birger Poulsen

Dato : 02-04-02 22:18

"X" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den jeg har kig på skulle erfter sigende være renoveret i motoren !
>
> Nogen der har positive / negative erfaringer med sådan en MC ?

Bundsolid.
Lidt højt tyngdepunkt, men absolut manøvredygtig.
Ny knastkæde omkring 60.000
Det skulle ikke være nødvendigt at bore cylindre op de første 100.000, men
det kommer selvfølgelig meget an på den behandling, som den har fået i sin
ungdom. Check for røg, især ved acceleration og påløb.
Hvis cyl. skal bores skal du være opmærksom på at maskinværkstedet måske vil
kræve ekstra betaling, da opspænding af motorblokken er vanskelig.

vh
Birger Poulsen
x-cx500
SV650

Fra : Asger Steffensen

Dato : 02-04-02 22:30

"X" <kramme@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den jeg har kig på skulle erfter sigende være renoveret i motoren !
>
> Nogen der har positive / negative erfaringer med sådan en MC ?

En kammerat havde en CX 650 E.
Det er en udmærket touring cykel, rigtig godt bundtræk, og solid motor. Men
regn ikke med at den styrer som en RS 125 !! (for nu at sige det pænt).

Asger
ZX-10

Fra : John Kramme

Dato : 03-04-02 11:44

Tak for jeres svar

Det med bundtrækket er en fin ting ...nyttigt !

mht. styring CX500 > RS 125 ....nej det har du ganske ret i, de to maskiner
er jo vidt forskellige og kan ikke sammenlignes ( de må ikke sammenlignes,
slet og ret )

John - RS 125
www.aprilia.highspeedzone.com

Fra : Søren Jim

Dato : 10-04-02 06:23

"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Tak for jeres svar

Hejsa
Husk at checke Bremserskiver de koster kassen, og husk også lige
bagsvingeren....(ruster).......
fed Mc havde den almindelige cx500 er ikke til at slide op......

Mvh
Søren CBR1000F, tidliger cx500 (tror faktisk jeg vil kigge mig om efter en
CX650 turbo til hyggebrug....svaner sgu cx'ern lidt

Fra : Pwh

Dato : 03-04-02 09:21

> [...]
>
> Den jeg har kig på skulle erfter sigende være renoveret i motoren !
>
> Nogen der har positive / negative erfaringer med sådan en MC ?

Jeg havde for nogle år tilbage en alm. CX650 en enkelt sæson.
Det er en meget velkørende mc med et SOLIDT bundtræk.
Og en rigtig god lyd når man krudter til den. Ikke som en
TR1'er (som jeg også har haft) den lød som om den var
ved at smide krumtappen når den fik lov til at arbejde.
Honda'en lyder nærmest som en olm tyr.
Det eneste problem jeg havde med den. Var at
'dødemandsknappen' begyndte at koble til af sig selv.
Det varede lidt inden jeg fik lokaliceret den fejl.

Jens

Fra : palle jarnbak

Dato : 03-04-02 21:27

X wrote:

> [...]
>
> Den jeg har kig på skulle erfter sigende være renoveret i motoren !
>
> Nogen der har positive / negative erfaringer med sådan en MC ?

Jeg har haft en cx650e.Du skal nok lytte efter knastkæde støj og checke at
kølervæsken i ekspandsions
beholderen er ren, for toppakningerne holder ikke altid så længe hvis der er
brugt uoriginale.Cylinderne
bliver nok også slidt efter en sådan 150-200k men det er jo nok ikke et stort
problem.Den trækker godt og er slidstærk
(skal nok have kørt 30k før den er fuldt tilkørt).Den er nem at tune da der er
stødstænger så det er bare at slibe af toppen
og få kompressionen op på det samme som en cx500.Cx500 skulle have lidt stører
karburatore så der er muligheder der.
Jeg prøvede lidt af vært på min og kunne få den til at kører i det røde felt med
kåbe og tasker og vise mellem 215 til 220
på uret(5 gear).Den havde portet og planet toppe og luftfilterkasse og
udstødning var modificeret.
Hej Palle
K100RT