Speedometer: Miles -> KM
Fra : Frank

Dato : 01-04-02 12:08

Hvordan får man nemmest en USA importeret CBR600f2 til at vise KM istedet
for miles ?

- nyt speedometer ?
- ny skive i speedometeret ?
- en anden form for anordning som virker ?

/Frank
CBR600

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-02 12:22

> Hvordan får man nemmest en USA importeret CBR600f2 til at vise KM istedet
> for miles ?
>
> - en anden form for anordning som virker ?

Den nemme:
sæt en cykelcomputer på
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Michael K. S.

Dato : 01-04-02 12:40

On Mon, 1 Apr 2002 13:07:35 +0200, "Frank"
<frankwodstrup@mail.tele.dk> wrote:

>Hvordan får man nemmest en USA importeret CBR600f2 til at vise KM istedet
>for miles ?

Prøv evt. en engelsk hugger,de har nemlig tit det omvendte problem, at
deres parallelimportede modeller skal bruge et der viser miles,så
muligvis kan du endda bytte dig til et.Prøv at ringe til Ebley :

http://www.ebley-motorcycle-breakers.co.uk/

-M

Fra : Per Emborg

Dato : 01-04-02 13:19

Du kan få en converter til at putte imellem kabel og hus

http://www.busters-accessories.co.uk/
Og led efter Electronic eller Mechanical speedo converters
Og det er dælme smart :)
Honda X-Eleven
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk
www.skanderborgmc.dk

Fra : Odd Gronvold

Dato : 01-04-02 20:45

"Frank" <frankwodstrup@mail.tele.dk> wrote:

>Hvordan får man nemmest en USA importeret CBR600f2 til at vise KM istedet
> [...]

Sjekk:
<url:http://www.deltaGFX.com>

Men som Thomas Jensen foreslår; cykelcomputer. Det er rimeligere og
giver mer presis fartsmåling.

--
Odd
DoD#87-1314 NMCU#38971 Squid factor: 10.483

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 01-04-02 21:09

jeg mener at miles er anerkendt som et målesystem der er på vej ud...så
derfor er fleste miles speedometre en "indbygget" KM skive...lidt mindre og
ind mod centrum....

Daniel

Fra : Frank

Dato : 04-04-02 11:29

Rigtigt !

MEN tallene springer fra 120 til 160 og er med en meget lille font som nålen
dækker.

/Frank

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 04-04-02 11:59

> Hvordan får man nemmest en USA importeret CBR600f2 til at vise KM istedet
> for miles ?

Nu ved jg ikke lige om en f2er har elektronisk speedo, men det går jeg ud
fra.
Jeg har lige købt en "yellow box" som er en lille computer som du sætter ind
imellem speedo densor og speedo.
Så kan du både finjustere og ændre fra miles til km/t.
Den koster 100 $ og tager ca 15 min at installere.
Se på www.blackrobotics.com
Mvh
Rasmus ZX9R-C(med 100% præcist speedo)