Rejsetips til bådferie i BVI.
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 31-03-02 23:28

Jeg skal til Jomfruøerne i starten af Maj og sejle katamaran i 10 dage fra
Tortola i de Britiske Jomfruøer. Hvis der er nogle der har erfaringer fra en
lignende tur ville jeg da gerne høre om hvad man bør se derude, prisniveauet
og sådan lidt af hvert.

MVH Anders

Fra : Kaare Schou

Dato : 01-04-02 10:11

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
| lignende tur ville jeg da gerne høre om hvad man bør se derude,

"The Cruising Guide to the Virgin Islands",Cruising Guide Publications,
Inc., ~20 US$ indeholder alt hvad der er værd at vide ang. sejlads på BVI og
USVI. Ved breefingen (skippermøde) får man aktuelle tips. Det flotte er
under vandoverfladen, så sørg for et ordentligt sæt snorkel og briller. Hvis
du ikke har et vandtæt kamera så køb nogle vandtætte engangskameraer.

De gamle danske øer er US territory, BVI er ikke, så man skal gennem en
udklarering på Jost Van Dyke og indklarering på St. Thomas hvis man tager
båden med. Det er efter sigende tidsrøvende procedurer. Tag i stedet færgen
fra Sopers Hole til Charlotte Amalie. Evt. vandflyveren Charlotte Amalie -
Christianssted/St. Croix ~50US$.

Udlejerne fraråder at sejle på egen hånd til Anegada, men tilbyder fotille.
Øen er i modsætning til de andre flad, med mange koralrev og uden
landkending. Med afsæt fra Gorda Sound og en medbragt GPS er det helt
problemfrit at finde anduvningen. Læs korrektionerne på kortet.

Prisniveau: Stærkt sæsonafhængige, men nærmest som i DK. Sprut og cigaretter
er billigst (toldfrie) på USVI. Overalt anvendes US$ og plastikkort.

Her er mine favoritter på BVI:

Snorkling: Pelican Island, The Caves/Norman Island, Eustatia Sound/Gorda
Sound, Great Camanoe/Marina Cay, Cistern Point/Cooper Island, Loblolly
Bay/Anegada, The Rhone (vrag)/Salt Island.

Indkøb: Spanish Town/Virgin Gorda, Sopers Hole/West End, Bitter End/Gorda
Sound, Trellis Bay/Beef Island.

Smukke steder: Gorda Sound, Cane Garden Bay, Sandy Cay, Sandy Spit, The
Bath. og meget, meget mere.

Restauranter: De Loose Mongoose/Trellis Bay, Abe's/Jost van Dyke, Cooper
Island. Booking på VHF Ch. 16

God tur.
--Kaare

Fra : Janne T

Dato : 01-04-02 15:29

Du får bara inte missa White Bay på Jost van Dyke!!! It is definately
paradise on Earth!!
/Janne

--
S/Y Labamba