Hvor finder jeg en billig god styrdæmper.
Fra : Flemming Petersen

Dato : 27-03-02 12:02

Hej dav

1. Ja jeg ved godt det ikke er optimalt at bruge en styrdæmper,
men efter jeg blev smidt af sidste gang så vil jeg ha' en på.
Cyklen er hævet bagtil og sænket foran, da den ellers er for
tung at dreje (bruges kun til bane).

2. Ja jeg ved godt at "billig" og "god" ikke kan stå i samme
sætning for det meste.

Det jeg leder efter er en billig fornuftigt styrdæmper til en
CBR 900 RR fra 92, helst under 1.000 kr. og må gerne
være brugt. Mit problem er at jeg ikke har nogen anelse om
hvor jeg kan finde en!

Mvh
Flemming J P

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-02 12:51

On Wed, 27 Mar 2002 12:02:27 +0100, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:

>Hej dav
>
>1. Ja jeg ved godt det ikke er optimalt at bruge en styrdæmper,
>men efter jeg blev smidt af sidste gang så vil jeg ha' en på.

Det er ikke optimalt på en gadecykel,hvor mange anser det som et
fejlagtigt design fra starten,men andre mener det modsatte - f.eks
Suzuki ....På en banecykel derimod kan det være ganske nødvendigt.

>Cyklen er hævet bagtil og sænket foran, da den ellers er for
>tung at dreje (bruges kun til bane).

Hvilket accentuerer behovet jo,"nervøse" dæk ligeså....

>2. Ja jeg ved godt at "billig" og "god" ikke kan stå i samme
>sætning for det meste.

So true

>Det jeg leder efter er en billig fornuftigt styrdæmper til en
>CBR 900 RR fra 92, helst under 1.000 kr. og må gerne
>være brugt. Mit problem er at jeg ikke har nogen anelse om
>hvor jeg kan finde en!

Prøv at annoncere efter en på DBA's motorcykelsportsider eller f.eks
RR-H's køb og salg sider

http://www.rrherning.dk/

Ellers koster en ny i nogenlunde kvalitet vel omkring min. 2.000 incl.
monteringsbeslag.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-03-02 15:02

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

>På en banecykel derimod kan det være ganske nødvendigt.
På en gatesykkel også, ihvertfall når man taler om maskiner med 150HK til
200kg våt vekt.

JS

Fra : T.T.Toft

Dato : 28-03-02 15:38

Du kan i England få en fabriksny Daytona styrdæmper (mere eller mindre en
videreudvikling af de gamle Kawasaki dæmpere fra de 3 cylindrede totaktere
tilbage i 70'erne) for £59.95 svarende til omkring kr. 750,00.

Hvis Du ikke allerede har en forgaffelklamme, koster en sådan yderligere £
17.50 ~kr. 200,00.

Dæmperen findes i 2 længder 12" med 90 mm slaglængde og 11" med 70 mm
slaglængde.

Men kig evt. på hjemmesiden http://www.fwr.co.uk/ under punktet Steering &
Braking.

M.v.h.