SV650 versus TL1000s
Fra : Razer

Dato : 26-03-02 17:52

Hello

Jeg har en god ven som vakler lidt mellem en Suzuki sv650 og en TL1000s.
Jeg syntes jo at han skal vælge 1000 da jeg har læst mange steder om 650's
omend ikke så gode krafressourser, og dermed skulle en 1000 jo yde mere.
Men hvad med at høre lidt fra jer der ejer, kører eller har kørt på disse
maskiner og som har noget at fortælle om dem.

på forhånd tak

Thomas---ZX-10

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-02 18:22

> [...]
> omend ikke så gode krafressourser, og dermed skulle en 1000 jo yde mere.

Hej Thomas

Det er et par gode maskiner din ven har kig på. Jeg kommer lige med min
mening.

SV 650
Plusser:
Køn, let, god, velkørende, sjov, inspirerende, forudsigelig, stabil,
fornuftig og holdbar.

Minus:
Alle kører på dem (mange stumper hos huggere), Lille (ikke til folk med
lange ben), Dens største minus er nok affjedringen der viser svagheder ved
hård svingkørsel, men det gør næsten alle cykler der er lavet på et stramt
budget, og det kan repareres med nogle tusind kroner. Stellet er nemlig
godt.

TL1000S
Den ultimative badass cykel. En af mine drømme cykler. Den er ikke
velkørende, den er ikke velfriseret og føjelig som min CBR600, men brutal,
ond og fanden i voldsk. Eller sagt på en anden måde: Den er 100% sjov, men
ikke specielt hurtig. Hmm, tag den udtalelse med modifikationer. Jeg mener:
på en snoet sognevej er den på højde med en god 600cc, selv om den har det
ultimative drive ud af kurverne p.g.a. affjedringen arbejder imod dig. Den
kræver en ny bagdæmper og et par fede larmepotter. Forbudt for begyndere!!!
Utilgivende og uberegnelig. Jeg har kørt et par stykker og synes den føles
som den bidske hund i "Tom og Jerry". Eller som Jon fra klubben, som ejer en
mener cyklen siger til ham når han prøver at tvinge den: "Kan du se min
røv?" og så gør den hvad der passer den

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-03-02 19:39

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> synes den føles som den bidske hund i "Tom og Jerry". Eller som Jon fra
> klubben, som ejer en mener cyklen siger til ham når han prøver at tvinge
> den: "Kan du se min røv?" og så gør den hvad der passer den

Ja så vil jeg ikke vide hvad det er i prøver at tvinge den til.....

/Rune

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-03-02 08:25

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in article
<Je3o8.468$567.69042@news000.worldonline.dk>...

> Ja så vil jeg ikke vide hvad det er i prøver at tvinge den til.....

*LOL*

--
Mikkel

Fra : Bøge

Dato : 27-03-02 15:54

On Tue, 26 Mar 2002 17:52:05 +0100, "Razer" <plasmafusion@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Men hvad med at høre lidt fra jer der ejer, kører eller har kørt på disse
>maskiner og som har noget at fortælle om dem.

Jeg har haft en SV og har nu en TLs.
Det er et par gode cykler begge to.

Jeg kan ikke forstå du skriver at SVéren skulle have dårlige
kraftressurser Det er netop en af SVerens fordele, den trækker hårdt
over hele området, og føles Langt kraftigere end sine 70 hk, du har
altid masser af kræfter at gøre godt med,det betyder at du i praksis
kører ligeop med mc`er med langt flere hk.
Med hensyn til køreegenskaber vil jeg sige, at SVéren er perfekt til
hurtige Sognevejs ture.
Forgaflen er for blød når det går stærkt i svingene, og den er ikke
særlig velegnet til at køre med Passager, ellers har jeg ikke noget at
udsætte på den.
Meget mc for pengene

TL1000s har en brutal motor der bare bliver ved med at trække længe
efter at forhjulet har forladt jorden i de første 2-3 gear, den
skifter fra venlig til ond ved 6000 omdrejninger men egentlig
uberegnlig vil jeg ikke kalde den.
Kørestillingen er ret tæt på hinanden, TLéren føles noget større og
styret er længre nede.
Samlet set er Tléren mere sportslig end Svéren, jeg følte mig fra
første tur meget mere tryg på Tléren. (måske noget med min størrelse
at gøre ? 190cm 100+)
En rigtig god cykel, på trods af sit ry.

Ja det var bare min mening.

Mvh Bøge
TL1000s.

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 27-03-02 21:24

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> har en god ven som vakler lidt mellem en Suzuki sv650 og en TL1000s.
--------------------------------

Hej Thomas
Jeg er faktisk enig med de andre der har svaret dig, men vil også lige komme
med min kommentar.

Jeg har ikke kørt på en TL´er, men regner med at det skal være min næste MC
(hvis jeg skal have flere
Jeg kører i dag på en SV650SX - gul som solen, omdysset med DynoJet Kit og
påmonteret en fed Arrow udstødning = herlige brummelyde

Jeg kender ikke noget til manglende ressourcer! Bevares, det er ikke en
R1´er eller en ZX-12´er, men den har faktisk et fremragende HK/moment
forhold. Min SV´er fik 10% flere HK´er ud af "operationen" med DynoJet kit
og ny udstødning. Men ikke nok med at den nu har 76 HK, så har den også fået
langt mere træk i mellemområdet, hvor fabriks SV´erne bliver kritiseret lidt
for manglende kræfter. Dette skulle skyldes de strenge miljøkrav i Europa -
har jeg hørt ...? Benzin blandingen bliver simpelthen for mager i
mellemområdet - men den omdysning gør underværker.

Det kan være dette problem du har hørt om og derfor mener at SV´eren har
manglende ressourcer .... tro mig - det har den ikke

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-03-02 22:52

> [...]
> har jeg hørt ...? Benzin blandingen bliver simpelthen for mager i
> mellemområdet - men den omdysning gør underværker.

Man behøver blot at hæve nålene én tand i karbsene, så er det fixet. Det
tager ca. en halv time, og koster nada. Billigt, ikke? Lidt billigere end et
DynoJet-kit, som ikke giver ekstra.... :-/

Mvh
Steen

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 28-03-02 09:05

Du har ret i at man sagtens kan omdysse uden at skulle investere i et
DynoJet kit. Jeg har nu snakket med mange SV-ejere som ikke har investeret i
et Kit og deres SV´er har fået et bedre træk i mellemområdet, men de har
ikke fået 10% flere HK - det har min!
Så DynoJet kit er efter min mening alle pengene værd (ca. kr. 1000).

Jeg ved ikke om man kan tilskrive de flere HK til DynoJet kit, en god
mekaniker eller bedre udstødning ..... eller måske en kombination

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Skejbytoften 150, 8200 Århus N, Denmark

-------------------------------------

Fra : RacerNiels

Dato : 29-03-02 01:10

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
wrote in message news:a7t9op$nal$1@sunsite.dk...
[SNIP]
>men den har faktisk et fremragende HK/moment forhold.

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog, men jeg tror nok at alle cykler har
samme HK/moment-forhold - nemlig omdrejningerne HK kommer af moment *
omdr./min

Og med hensyn til de ekstra HK med Jet-Kit til 1000kr...hvad med
benzinøko'en?? Oven i de 1000kr kommer helt sikkert en højere
benzinregning... :-/

Niels
SV650 "naked" købes billigt

PS. Tag til åbent hus hos SPH i Næstved (www.sphmotor.dk) og prøv en masse
fede cykler, men vær forberedt på at din tamme ged føles endnu mere
kastreret når du skal hjem igen...

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 30-03-02 20:41

> [...]
> Men hvad med at høre lidt fra jer der ejer, kører eller har kørt på disse
> maskiner og som har noget at fortælle om dem.

Hejsa

Jeg har selv haft en TL'er i 2år, og var meget glad for den, så jeg vil kun
sige at det er ikke en begyndercykel, men den er nu heller ikke så farlig
som den har fået skyld for mange steder.

Jeg smider lige et par links ind, hvor der står lidt "ikke-expert-meninger"
om begge cykler.

http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/sv650s/
http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/tl1000s/

Held og lykke med købet til vennen.

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fjern X i mailadresse

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-03-02 01:15

> Jeg har selv haft en TL'er i 2år

Hey, den står hos Sejr? Jeg genkendte med det samme dit navn på kåbeglasset.

Hvad har afleveret den varme der har lavet lakskader osv. på den? Potterne
er godtnok også bustede....

Mvh
Steen