Bagdæmper til BMW K100RS (Nivomat eller al~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-03-02 12:12

Efter service på min K100RS fra 1986 har jeg fået at vide at min bagdæmper
snart skal udskiftes. Da jeg købte den sad der en BMW Nivomat på, som er en
selvjusterende dæmper til omkring 5.000 kr. i Danmark. Den bruges vist mest
til LT/RT-modellerne (ren touring).

Jeg fik at vide, at den ikke var pengene værd og at jeg burde udskifte med
en almindelig til omkring 3.000 kr. Da jeg ikke har prøvet andre end min
egen og ikke har kørt mere end en enkelt sæson vil jeg gerne høre lidt
anbefalinger fra andre - for og imod de to typer.

Til orientering mener jeg at kunne få en Nivomat til omkring 3.000 i
Tyskland - et beløb jeg gerne vil ofre.

Jeg kan godt mærke at den falder noget tungt ned fra centralstøttebenet
efter tankning, og det er jo nok fordi den er blevet lidt "træt".
Kan jeg være heldig at min forhjulsrysten ved omkring 75-85 km/t og "løse"
hænder på styret (kendt BMW-problem) også forsvinder/reduceres med en frisk
bagdæmper?

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-03-02 19:29

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> selvjusterende dæmper til omkring 5.000 kr. i Danmark. Den bruges vist

Kan din nuværende dæmper ikke renoveres?

Rittig

Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-03-02 22:35

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> Kan din nuværende dæmper ikke renoveres?

Nej, fik jeg at vide.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 27-03-02 11:23

Henrik Olsen <ho_maps@hotmail.com> wrote in article
<a7lgjn$2jc3$1@news.cybercity.dk>...
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> Nej, fik jeg at vide.

Prøv at ringe til LC Cross i Hadsund eller ES teknik i Holsted, 75392838

De kan muligvis hjælpe med det alligevel...
--
Søren
http://motortosse.dk