Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en
news:a7dls4$2gfe$1@news.cybercity.dk...
> Kan det betale sig at hente en MC i Tyskland? Hvad er forklaringen på
at de
> skulle have billigere priser dernede? I DK skal man jo alligevel
betale
> afgiften.
> Grundprisen (altså før afgift) er billigere i DK end i mange andre
lande.
> Men det samme gælder ikke for MC'er?
Jup!
Men fordi at nye er så billige, er der få der gider køre på noget der er
særligt gammelt, hvorfor brugtpriserne rasler hurtigere ned end
herhjemme (hvor billedet nærmest er modsat!)!
Derved at de tyske køretøjer er dyrere fra ny af (dansk afgift ikke
medtaget i sammenligningen!), kan det ikke betale sig for nye/nyere
køretøjers vedkommende; men allerede efter ca. 3 års tid er bøtten
vendt, og derefter er der stigende gevinst at hente!
> Er det ikke lige så godt at lave en privat handel i DK?
Nix!
Kig f.eks på site'n:
www.mobile.de og dan dig et indtryk over det tyske
prisleje - De afgiftsfrie modeller der ses til salg herhjemme er oftest
op til 10.000,- dyrere end som så
Og grunden til at importere/indregistrere selv skulle jo være at spare
en sum penge, så hvorfor forære op til 10.000 til den forhandler der har
en afgiftsfri stående :-/
> Det er jo også ret besværligt hvis man skal helt til Bayern for at
hente den
> !
Jup!
Flere her i gruppen har dog været overrasket over standen på modeller de
købte ubeset p.g.a. afstanden - Her er det nok en fordel at handle med
en forhandler!!
Med lidt tålmodighed kan man nu også være heldig at finde den ønskede
model nord for Hannover!
--
Armand.
(der lige vil nævne tommelfinger-regelen om at en udenlandsk model må
koste højest 1/3 af det danske brugtprisleje for samme model, for at man
er sikker på overskud/gevinst i handelen (T&S er svære at lokke priser
ud af derved at de vil have formelle forespørgsler vedlagt kopi af
pågældende køretøjs papirer!!))