Afgift kalkulator ? ? ?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-03-02 22:26

For et stykke tid siden var der en der skrev om en afgifts udregner (på
nettet?). Jeg skimmede den igennem, men det var ikke aktuelt for mig
dengang, men det kan det blive nu, da jeg overvejer at hente en MC i
Tyskland.

En der kan hjælpe mig med den afgifts udregner?

Hvordan laver man et overslag i meget runde tal på hvor meget man skal give
i afgift. Jeg tænker her på en maskine der er højst 5 år gammel og har gået
max. 35.000 km ?

På forhånd tak.

Mvh Thomas

Fra : Steffler

Dato : 20-03-02 22:28

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message

> [...]
give
> i afgift. Jeg tænker her på en maskine der er højst 5 år gammel og har

Regn med 2/3 dele af prisen for en tilsvarende i dk i afgift..

/S

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-03-02 23:02

"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message

> give

> Regn med 2/3 dele af prisen for en tilsvarende i dk i afgift..

Som ny pris eller som brugt pris i DK??

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-03-02 08:29

> [...]
> Tyskland.
>
> En der kan hjælpe mig med den afgifts udregner?

Ja på www.majland.org/sw/afgift men den er heller ikke aktuel for dig nu.
Afgiften på brugte maskiner baseres på en vurdering af hvad handelsværdien
er i DK. Så den kan man ikke programere sig ud af. Bedste bud er at finde
alle tilsvarende maskiner i dba, og regn sp med at afgiften vil være ~2/3
af det.

/Anders

Fra : Grunnet

Dato : 21-03-02 18:34

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse news:a7auoj$1k3e$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> i afgift. Jeg tænker her på en maskine der er højst 5 år gammel og har gået

prøv også
http://www.julsbaek.dk/registrering.htm
husk at springe det med told/moms over hvis du henter i tyskland
--
Hilsen Steen
CB400N (82)