Rengøring af visir.
Fra : Thomas Lytzen

Dato : 20-03-02 18:36

Ohøj...
Ok, jeg ved at der har været en post med et lignende spørgsmål, men jeg har
geninstalleret OS'et, så jeg kan ikke finde det mere.
Hvordan rengør jeg mit visir bedst, og hvad skal jeg gøre for at få det til
at dugge mindre ?
Man kan få en plasticdims til min hjelm der går op over næsen og dermed (i
teorien) fører ånden væk fra visiret. Kender I noget til det?
Jeg har hørt noget om at man kan smøre det ind i margarine eller noget
lignende stads for at få regnen til at perle af. Meeen...er der nogen der
har erfaring med det ?

- Thomas Lytzen
GS500E '98

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-03-02 19:00

> Hvordan rengør jeg mit visir bedst, og hvad skal jeg gøre for at få det
til
> at dugge mindre ?

Jeg bruger en opvredet klud med normalt opvaskemiddel og tører det af.. Så
bliver det helt rent og blankt. Mht. kan kan polere indersiden af visiret op
med rent opvaskemiddel, så der derved dannes en hinde der kan modvirke dug.

> Man kan få en plasticdims til min hjelm der går op over næsen og dermed (i
> teorien) fører ånden væk fra visiret. Kender I noget til det?

Det er der i min hjelm som standard, men jeg tvivler på at det virker
specielt godt. Når man udånder, vil luften alligevel cirkulere rundt i
hjelmen, medmindre der er god udluftning.
Jeg kan anbefale FogCity. Den koster lidt penge (omkring 150,-), men virker
rigtigt godt. Det er et stykke plastic, der limes på indersiden af visiret,
som derefter ikke kan dugge.

> Jeg har hørt noget om at man kan smøre det ind i margarine eller noget
> lignende stads for at få regnen til at perle af. Meeen...er der nogen der
> har erfaring med det ?

Margarine på visiret? Det skal være _meget_ tyndt ihvertfald.
Det virker godt, hvis man giver ydersiden af visiret en gang voks og polerer
den op. Det kan ikke ses, men sørger for at regnen perler af med det samme.
Det hjælper også til at holde den ren i længere tid.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-03-02 23:05

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse > Det virker
> [...]
samme.
> Det hjælper også til at holde den ren i længere tid.

yep, og der er noget spray der hedder Plexus, der er super til at polere
plastic helt glat med, bla. er det også super på spillepladen på
flippermaskinen, så der rigtig kan komme fart på kuglen...

S.

Fra : Aragorn_dk

Dato : 22-03-02 05:48

Davser!

Jeg har haft held med følgende:

1. Kom en enkelt dråbe opvaskemiddel på indersiden af dit visir og gnid den
godt ud over det hele - tro mig . det rækker med en dråbe!

2. Gnid visiret rent med et viskestykke ell. lign. og poler det godt op.

Det holder ik så længe i regnvejr, men det er bedre end en helvedes masse
dug!

Go' tur.

mvh MBA