Prakrisk del
Fra : Keld Sørensen

Dato : 20-03-02 07:02

Hvor for jeg i Århus-området den praktiske del til et duelighedsbevis ?

Jeg vil gerne have et lidt længerevarende kursus end blot en weekend.

--
Keld Sørensen
Denmark

Fra : Helle Skoett

Dato : 20-03-02 22:32

Hej Keld.
Jeg er helt sikker på, at du kan finde et kursus i en sejlklub. I den kreds,
jeg er med i i København tager et duelighedsbevis to sejlsæsoner, og det er
vist en standard, der holdes i det meste af landet.
Hvis du ikke kan lide at ringe til en mængde sejlklubber og spørge, kan du
jo prøve dansk sejlunion.
På deres hjemmeside så jeg "Bugten", Ebeltoft Vig og Århus sejlklub.
Kig selv videre her: www.sejlsport.dk se under sejlerskoler....
god vind
helle s

Fra : Søren Badstue

Dato : 20-03-02 23:24

Helle Skoett <Helle.Skoettvaek@bt.dk> skrev i
> [...]
er
> vist en standard, der holdes i det meste af landet.

Gælder det også hvis duelighedsbeviset tages i motorbåd? I den sejlklub jeg
er medlem af, tager den praktiske del to år hvis det er i sejlbåd, men kun
et år hvis det er i motorbåd.
Og som bekendt kan man ikke se forskel på hvad det er taget i, når man først
har kortet.

mvh
Søren