/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mille R, men hvad med Duc 748?
Fra : Steen Schmidt


Dato : 18-03-02 22:57

Hejsa.

Så er det jo at jeg kommer lidt i tvivl igen. Nu havde jeg næsten bestemt
mig for en Mille, og så skal det jo være R'eren. Den merværdi man får for de
sidste 20-35 kkr (der er stadig nye 01'ere tilbage) er næsten ikke til at
sige nej til. 235 kilo.......sad lige og bladrede i MC-revyen. En Ducati 748
koster "kun" 217 kkr!? Jeg har altid haft i baghovedet at de der 748 og
996/998 koster en bondegård på hvide plader - 300 kkr i hvert fald, og
typisk meget mere. Derfor har jeg heller ikke skænket Ducati en tanke. Den
almindelige 748 koster ikke slet så meget, viser det sig?

Jeg ved at mange har roser til 748'eren, men det behøver vel ikke være
R'eren så? Jeg synes ikke det er en nær så god handel (~75 kkr) som fra
Mille til Mille R - tager jeg fejl?

Hvordan er Duc 748 i forhold til Mille R? Jeg forestiller mig de begge kører
sublimt (det varer nok længe inden jeg når ud hvor der er en eventuel
forskel), med en lille fordel til 748'eren.

Har jeg ret i at der ikke er så stor en forskel op til 996'eren, rent
motormæssigt?

Hvad med siddestillingen? Den må ikke være meget værre end Millen, selv om
det egentlig ikke er så slemt der.

Kan mekanikken holde på Duc'en? Nu ved jeg at en del af elektronikken er
forbedret, hvilket grangiveligt skulle højne den side af kvaliteten en del.

Hvad med finishen? Den er grænsende til ringe på Millen - er det bedre på
748? (og så de nye ØRER Millen har fået......føj!)

Det er ganske svært, da jeg aldrig har været tæt nok på en Duc 748/996/998
til at tænke over hvordan den kører. Dén er vel vanskelig at få en prøvetur
på, inden man køber? Det vil jeg sgu - jeg køber ikke noget jeg ikke har
prøvet før.

Det må der være nogle meninger om - på forhånd mange tak.

Mvh
Steen


 
 
Anders (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 18-03-02 23:16

Hej Steen
Jeg har desværre ikke nogen mening om alle dine spørgsmål (min mc-karriere
begrænser sig til en enkelt yamaha xj600), men....
Prøv lige at tjekke http://www.feldballemc.dk/ - de har ducatti-prøveture
den 13. april - og så vidt jeg husker fra mc-messen i århus var en 748'er
også på tale.... giv dem et ring !!!
Det var det - held og lykke
Med venlig hilsen
Anders

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:4ptl8.7764$ZI6.291414@news000.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Så er det jo at jeg kommer lidt i tvivl igen. Nu havde jeg næsten bestemt
> mig for en Mille, og så skal det jo være R'eren. Den merværdi man får for
de
> sidste 20-35 kkr (der er stadig nye 01'ere tilbage) er næsten ikke til at
> sige nej til. 235 kilo.......sad lige og bladrede i MC-revyen. En Ducati
748
> koster "kun" 217 kkr!? Jeg har altid haft i baghovedet at de der 748 og
> 996/998 koster en bondegård på hvide plader - 300 kkr i hvert fald, og
> typisk meget mere. Derfor har jeg heller ikke skænket Ducati en tanke. Den
> almindelige 748 koster ikke slet så meget, viser det sig?
>
> Jeg ved at mange har roser til 748'eren, men det behøver vel ikke være
> R'eren så? Jeg synes ikke det er en nær så god handel (~75 kkr) som fra
> Mille til Mille R - tager jeg fejl?
>
> Hvordan er Duc 748 i forhold til Mille R? Jeg forestiller mig de begge
kører
> sublimt (det varer nok længe inden jeg når ud hvor der er en eventuel
> forskel), med en lille fordel til 748'eren.
>
> Har jeg ret i at der ikke er så stor en forskel op til 996'eren, rent
> motormæssigt?
>
> Hvad med siddestillingen? Den må ikke være meget værre end Millen, selv om
> det egentlig ikke er så slemt der.
>
> Kan mekanikken holde på Duc'en? Nu ved jeg at en del af elektronikken er
> forbedret, hvilket grangiveligt skulle højne den side af kvaliteten en
del.
>
> Hvad med finishen? Den er grænsende til ringe på Millen - er det bedre på
> 748? (og så de nye ØRER Millen har fået......føj!)
>
> Det er ganske svært, da jeg aldrig har været tæt nok på en Duc 748/996/998
> til at tænke over hvordan den kører. Dén er vel vanskelig at få en
prøvetur
> på, inden man køber? Det vil jeg sgu - jeg køber ikke noget jeg ikke har
> prøvet før.
>
> Det må der være nogle meninger om - på forhånd mange tak.
>
> Mvh
> Steen
>



Steen Schmidt (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 18-03-02 23:29

> Prøv lige at tjekke http://www.feldballemc.dk/ - de har ducatti-prøveture
> den 13. april - og så vidt jeg husker fra mc-messen i århus var en 748'er
> også på tale.... giv dem et ring !!!

Og det er i Rønde? Lige ved siden af hvor jeg bor (Århus)?

> Det var det - held og lykke

Det var meget - tusind tak for tippet

Mvh
Steen


Henrik Nielsen - Rap~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 19-03-02 09:04

Ja, Rønde er vist den nærmeste "storby".

--
Mvh.
Henrik (som også bor lige ved siden af Århus)
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Peter J (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 20-03-02 20:42


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:a76rb5$6cc$1@sunsite.dk...
> Ja, Rønde er vist den nærmeste "storby".
>
Ikke gøre grin med Rønde, her er alt hvad der skal være "bare i
mini-format".

Peter, Rønde
CBR 1000 F




Anders Sune Jensen (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 18-03-02 23:43

MC-Touringnyt havde en test mellem 748 og 996. Prøv at se om du ikke kan
skaffe den hos dem.

MVH Anders

PS: Din heldige kartoffel



D@n Dethlefsen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 19-03-02 00:27

> Hejsa.
>
> Så er det jo at jeg kommer lidt i tvivl igen. Nu havde jeg næsten bestemt
> mig for en Mille, og så skal det jo være R'eren. Den merværdi man får for
de
> sidste 20-35 kkr (der er stadig nye 01'ere tilbage) er næsten ikke til at
> sige nej til. 235 kilo.......sad lige og bladrede i MC-revyen. En Ducati
748
> koster "kun" 217 kkr!? Jeg har altid haft i baghovedet at de der 748 og
> 996/998 koster en bondegård på hvide plader - 300 kkr i hvert fald, og
> typisk meget mere. Derfor har jeg heller ikke skænket Ducati en tanke. Den
> almindelige 748 koster ikke slet så meget, viser det sig?
>
> Jeg ved at mange har roser til 748'eren, men det behøver vel ikke være
> R'eren så? Jeg synes ikke det er en nær så god handel (~75 kkr) som fra
> Mille til Mille R - tager jeg fejl?
>
> Hvordan er Duc 748 i forhold til Mille R? Jeg forestiller mig de begge
kører
> sublimt (det varer nok længe inden jeg når ud hvor der er en eventuel
> forskel), med en lille fordel til 748'eren.
>
> Har jeg ret i at der ikke er så stor en forskel op til 996'eren, rent
> motormæssigt?
>
> Hvad med siddestillingen? Den må ikke være meget værre end Millen, selv om
> det egentlig ikke er så slemt der.
>
> Kan mekanikken holde på Duc'en? Nu ved jeg at en del af elektronikken er
> forbedret, hvilket grangiveligt skulle højne den side af kvaliteten en
del.
>
> Hvad med finishen? Den er grænsende til ringe på Millen - er det bedre på
> 748? (og så de nye ØRER Millen har fået......føj!)
>
> Det er ganske svært, da jeg aldrig har været tæt nok på en Duc 748/996/998
> til at tænke over hvordan den kører. Dén er vel vanskelig at få en
prøvetur
> på, inden man køber? Det vil jeg sgu - jeg køber ikke noget jeg ikke har
> prøvet før.
>
> Det må der være nogle meninger om - på forhånd mange tak.
>

Hej Steen

Jeg har lige selv købt en brugt 748 fra 98`, for mit vedkommende er det en
gammel drøm at eje lige præsis en 748/916/996/998.
Det blev 748 p.g.a prisen på både cyklen og især forsikringen.

Jeg lånte en 748R sidste år i et par timer, og det gjorde udslaget, nøjh den
er fed
at køre på, sportlig meget præsis motorcykel, jeg var helt solgt.
Så mine motorcykler blev solgt, og en 748 indkøbt, den er dog ikke på
plader endnu men det kommer der i april/maj.

Jeg har ikke det store kendskab til Millen, udover at deres design ikke lige
er mig.

Men udfra læsning af 2 tons Das Motorrad & PS er jeg kommet frem til svar på
nogle af dine spørgsmål.

- 748`eren skulle havde en noget sportligere/extrem siddeposition end Millen
- 748`eren er mere tung/træg i styringen end Millen
- Benzin økonomi skulle være på bedre på ducati`en,
- kvaliteten/finishen skulle være bedre på duc`en
- laderen på ducatien skulle være lige i underkanten.
- begge skulle mekaniske være holdbare

Håber du kan bruge svaret til noget.

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar




Steen Schmidt (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 19-03-02 00:54

Hejsa.

Nu har jeg selv trawlet en del af nettet (der er lidt jeg mangler
igennem for især ejeroplevelser med 748'eren.

> - 748`eren skulle havde en noget sportligere/extrem siddeposition end
Millen

Det er vist hvad folk er enige om, ja. Folk siger endda *meget* ekstrem. Nu
har jeg skrevet en mail til Feldballe, og håber da at kunne, om ikke andet,
så sidde på en 748.

> - 748`eren er mere tung/træg i styringen end Millen

Det er folk også enige om.

> - Benzin økonomi skulle være på bedre på ducati`en,

Jeps - flere nævner over 20 km/l ved almindelig blanet kørsel. Det kunne
ikke engang min SV'er komme op på.

> - laderen på ducatien skulle være lige i underkanten.

Det skulle vist være fikset fra år 2000?

> - begge skulle mekaniske være holdbare

Hmm, de fleste jeg læser om har problemer med især motoren. Chromen skaller
af knastakslerne (*mange* skriver dette), skævt alignede tandremme, med
unødvendigt slid af tandhjul, remme og motorblok til følge. Problemer med
tomgangsstabilitet, svær at starte, går pludseligt ud og surges under jævn
hastighed. Der er kommet en bunke nye ECU mappings, så det er måske fikset
efterhånden. Pludseligt olietab efter få tusinde kilometer (spontant
flækkede motordæksler). Flækkede slanger og rør - eksempelvis benzinslangen
skulle være et velkendt problem. Ventilspillerum ikke justeret korrekt ind
ved levering.

Sædet skulle blive meget varmt ved bykørsel, qua de underliggende potter.

De skulle også vælte nemt - jeg læser om mange der lowsider på dem

Mvh
Steen


Ksa (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 19-03-02 07:31


> De skulle også vælte nemt - jeg læser om mange der lowsider på dem
-------------------------------------------
Nu har ducati nok også den mest latterlige støttefod man kan forrestille
sig.

Ksa Duc.900SL



Steen Schmidt (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 19-03-02 07:57

> > De skulle også vælte nemt - jeg læser om mange der lowsider på dem
> -------------------------------------------
> Nu har ducati nok også den mest latterlige støttefod man kan forrestille
> sig.

Ok, det her var godtnok imens de kørte på dem

Fjederbelastningen er for øvrigt fjernet på støtteføderne, men til gengæld
kan de nu ikke starte imens foden er nede :-/

Mvh
Steen


Brian Luckow (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 19-03-02 08:35

Og på de ældre modeller som har den fjederbelastning, så er det et meget
let indgreb at ændre.
--


Mvh., Brian Luckow

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:cjBl8.8061$FT.292387@news010.worldonline.dk...
> > > De skulle også vælte nemt - jeg læser om mange der lowsider på dem
> > -------------------------------------------
> > Nu har ducati nok også den mest latterlige støttefod man kan forrestille
> > sig.
>
> Ok, det her var godtnok imens de kørte på dem
>
> Fjederbelastningen er for øvrigt fjernet på støtteføderne, men til gengæld
> kan de nu ikke starte imens foden er nede :-/



Armand (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-02 17:51


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
news:cjBl8.8061$FT.292387@news010.worldonline.dk...
> > > De skulle også vælte nemt - jeg læser om mange der lowsider på dem

GRILL

> Fjederbelastningen er for øvrigt fjernet på støtteføderne, men til
gengæld
> kan de nu ikke starte imens foden er nede :-/

Jup!
Og da der ikke er nogen centralfod, kan man ikke lige starte modellen og
lade den stå og varme op imens men tager hjelm og handsker på

--
Armand.
(der stod med problemet på en 750 SS(i) i eftermiddags)




Martin Sørensen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 19-03-02 18:52

> > Fjederbelastningen er for øvrigt fjernet på støtteføderne, men til
> > gengæld kan de nu ikke starte imens foden er nede :-/
> Og da der ikke er nogen centralfod, kan man ikke lige starte modellen og
> lade den stå og varme op imens men tager hjelm og handsker på

Hvad med at sætte sig op på den, løfte sidestøttefoden, starte den og sætte
den på støttefod igen?
Så slukker den måske?

--
signing off.. Martin Sørensen
XS400 Seca hvor manualen beskriver en tænd/sluk knap på støttefoden, men
hvor den ikke kan findes på cyklen.. Til gengæld har den en knap tilsluttet
koblingsgrebet, som ikke står i manualen??



Dennis Hellan Peders~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 19-03-02 19:02


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a77qlr$1qve$1@news.cybercity.dk...
> Fjederbelastningen er for øvrigt fjernet på støtteføderne, men til
> gengæld
> > kan de nu ikke starte imens foden er nede :-/
>
> Jup!
> Og da der ikke er nogen centralfod, kan man ikke lige starte modellen og
> lade den stå og varme op imens men tager hjelm og handsker på
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ja det var lidt irriterende, at modellen ( Guzzi'en ) ikke kunne stå i
tomgang på 'skråstøtten' og lune sig lidt,
på den anden side, så kunne l..... ikke holde sig selv i live, før den var
100 % driftsvarm !!!

--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S




Adam Christensen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 19-03-02 19:57

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
news:a77ua2$4pp$1@sunsite.dk...

> Ja det var lidt irriterende, at modellen ( Guzzi'en ) ikke kunne stå i
> tomgang på 'skråstøtten' og lune sig lidt,
> på den anden side, så kunne l..... ikke holde sig selv i live, før den var
> 100 % driftsvarm !!!

Og selv da havde den svært ved det ))

--
Adam
SV650S



Ole Baun (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 19-03-02 22:31


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a77qlr$1qve$1@news.cybercity.dk...
- snip -
> Jup!
> Og da der ikke er nogen centralfod, kan man ikke lige starte modellen og
> lade den stå og varme op imens men tager hjelm og handsker på

Hvad så med sidde på den "og lade den stå og varme op imens men tager hjelm
og handsker på"

Ole Baun
CB 500, ´96 (der godt kan varme op med støttebenet nede, men som afbryder
hvis den bliver sat i gear)



Armand (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-02 16:16


Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3c97ae56$0$265$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> CB 500, ´96 (der godt kan varme op med støttebenet nede, men som
> afbryder hvis den bliver sat i gear)

Egentlig er det vel heller ikke værre end at man kan montere et relæ der
kombinerer støttebenskontakten med frigearslampen, hvorved at motoren
kan holde sig kørende indtil frigearslampen slukkes - Medmindre at
støttebenet er slået ind :-/



Jens Jacob Bager Jen~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-03-02 10:19

> Nu har ducati nok også den mest latterlige støttefod
> man kan forrestille sig.

Gee. Sådan en Mille støtte fod er jo også den bedste i verden.... Gad vide
om Italienere aldrig parkerer deres MC'ere, siden støttefødderne er så
dårlige?

Jeg ved intet om noget , men ville købe en Mille R da den har 27nm
større moment og har et godt ry for holdbarhed, samt sublime
affjedringskomponenter.

Grunden til at købe en ducati skulle være blæreeffekten, skønheden og
navnet. Rygtet siger man ikke kan holde ud at køre 10 minuter med 80km/t
lige ud?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



news101.telia.com (21-03-2002)
Kommentar
Fra : news101.telia.com


Dato : 21-03-02 17:09


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:a76vs9$k5r$1@eising.k-net.dk...
> Grunden til at købe en ducati skulle være blæreeffekten, skønheden og
> navnet. Rygtet siger man ikke kan holde ud at køre 10 minuter med 80km/t
> lige ud?
>
Hvem vil også købe en Ducati 748 for at køre ligeud med 80 km/t i 10
minutter eller mere

Erling
Ducati 748



Tom Karlsson - Remov~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Tom Karlsson - Remov~


Dato : 19-03-02 17:45



Adam Christensen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 19-03-02 20:06

"Tom Karlsson - Remove NOSPAM" <tk@babylon5.dkNOSPAM> wrote in message
news:Pine.LNX.4.21.0203191743170.20881-100000@mail2.ammulti.dk...
On Tue, 19 Mar 2002, Ksa wrote:

> Hmm, jeg formoder lowsider må være den inverse af highside(r), men kan
> ikke lige forstille mig hvordan det sker . Dvs. man vælter ind i
> svinget?.

Tja... det kan man vel godt sige. En lowsider er at falde på den "lave" side
af mc'en, dvs. den nærmest jorden, ved at mc'en glider væk under en.

Biaggi er god til at lowside...

--
Adam
SV650S



Steen Schmidt (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 19-03-02 22:09

> > De skulle også vælte nemt - jeg læser om mange der lowsider på dem
>
> Hmm, jeg formoder lowsider må være den inverse af highside(r), men kan
> ikke lige forstille mig hvordan det sker . Dvs. man vælter ind i
> svinget?.

Jeps - de fleste 748'ere jeg læste om der lowsidede, var fordi de kørte ræs
på gaden. Eksempelvis grus i et sving kan hurtigt nappe forhjulet, og så er
man nede.......en lowside kan også være baghjulet der spinner eller glider
væk under én.

Én jeg læste en beretning fra, gjorde det ovenikøbet med TO 748'ere. Først
totalskadede han en, og da han så endelig fik en ny af forsikringen, så
gjorde han det sgu igen - helt alene på vejen heldigvis.

Han må da være lidt halvlam i pæren.

Mvh
Steen


Dennis Hellan Peders~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 19-03-02 23:41


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:YNNl8.8964$FT.330702@news010.worldonline.dk...
>
> Én jeg læste en beretning fra, gjorde det ovenikøbet med TO 748'ere. Først
> totalskadede han en, og da han så endelig fik en ny af forsikringen, så
> gjorde han det sgu igen - helt alene på vejen heldigvis.
>
> Han må da være lidt halvlam i pæren.
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jup !, _en_ gang_ Italiener må være nok )

--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Adam Christensen (24-03-2002)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 24-03-02 00:20

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
news:a78el6$6j3$1@sunsite.dk...
>
> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:YNNl8.8964$FT.330702@news010.worldonline.dk...
> >
> > Én jeg læste en beretning fra, gjorde det ovenikøbet med TO 748'ere.
Først
> > totalskadede han en, og da han så endelig fik en ny af forsikringen, så
> > gjorde han det sgu igen - helt alene på vejen heldigvis.
> >
> > Han må da være lidt halvlam i pæren.
> > >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>
> Jup !, _en_ gang_ Italiener må være nok )

*LOL*

--
Adam



Brian Luckow (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 19-03-02 08:42

Hej Steen!

> > - laderen på ducatien skulle være lige i underkanten.

> Det skulle vist være fikset fra år 2000?

Alle Duc'erne fik kraftigere lader i '98. Har ikke hørt at der skulle være
problemer siden.

> > - begge skulle mekaniske være holdbare

> Hmm, de fleste jeg læser om har problemer med især motoren. Chromen
skaller
> af knastakslerne (*mange* skriver dette), skævt alignede tandremme, med
> unødvendigt slid af tandhjul, remme og motorblok til følge. Problemer med
> tomgangsstabilitet, svær at starte, går pludseligt ud og surges under jævn
> hastighed. Der er kommet en bunke nye ECU mappings, så det er måske fikset
> efterhånden. Pludseligt olietab efter få tusinde kilometer (spontant
> flækkede motordæksler). Flækkede slanger og rør - eksempelvis
benzinslangen
> skulle være et velkendt problem. Ventilspillerum ikke justeret korrekt ind
> ved levering.

Nu er det godt nok ikke en Desmoquatro motor der er på min, men en Desmoduo
motor, men alligevel, jeg har ikke selv haft et eneste af ovenstående
problem på min 21.000 km gamle motor. Jeg har heller aldrig hørt om nogle
med disse problemer. Har du hørt om det i forbindelse med Desmoquatro
motorene? Eller bare et gammelt Duc problem generelt?


Mvh., Brian Luckow

PS. Jeg ved godt hvad jeg vil vælge... men jeg er også total ... fan. ;)




Søren Johansen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 19-03-02 15:32

"Steen Schmidt" skrev bl.a.:
> > ....Hmm, de fleste jeg læser om har problemer med især motoren. Chromen
> skaller
> > af knastakslerne (*mange* skriver dette)....

"Brian Luckow" svarede bl.a.:
> Nu er det godt nok ikke en Desmoquatro motor der er på min, men en
Desmoduo
> motor, men alligevel, jeg har ikke selv haft et eneste af ovenstående
> problem på min 21.000 km gamle motor. Jeg har heller aldrig hørt om nogle
> med disse problemer. Har du hørt om det i forbindelse med Desmoquatro
> motorene? Eller bare et gammelt Duc problem generelt?

Især Desmoquattro motorerne har haft et problem med crom der skaller af,
ikke på knastakslerne, men på vippearmene. Der er eksempler på at 5 (af de
8) vippearme er skiftet under første service på 851/888/748/9x6 (naturligvis
på garantien). Årsagen skulle være fundet, og problemet skulle ikke optræde
fra 2000 og fremefter.

Det skal lige siges at nogen slet ikke har oplevet problemet, mens andre har
været "hårdt" ramt.

Kuren er en ny hårdforcromning på en eksisterende vippearm (har jeg selv
fået gjort med super-resultat) som typisk koster en pose øl (hvis man kender
nogen) eller det er nye vippearme til ca. 800,- kr. per stk.!

Med venlig hilsen

Søren
888 Strada (Desmoquattro)





Steen Schmidt (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 19-03-02 22:12

> Især Desmoquattro motorerne har haft et problem med crom der skaller af,
> ikke på knastakslerne, men på vippearmene.

Ja, hvad snakker jeg om? Det er selvfølgelig vippearmene der skaller - ikke
knasterne!

> Der er eksempler på at 5 (af de
> 8) vippearme er skiftet under første service på 851/888/748/9x6
(naturligvis
> på garantien). Årsagen skulle være fundet, og problemet skulle ikke
optræde
> fra 2000 og fremefter.

Én jeg læste om havde alle 8 skiftet efter 6 kkm. Han fik hårdforchromet dem
hos en lokal tuner, da erstatningsvippearmene fra Ducati udviklede samme
problem som de første.

Mvh
Steen


Armand (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-02 16:21


D@n Dethlefsen <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3c967821$0$92541$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> udfra læsning af 2 tons Das Motorrad & PS er jeg kommet frem til svar

> nogle af dine spørgsmål.
> - 748`eren er mere tung/træg i styringen end Millen

Er det ud fra at du opfatter 916/996 = 748 ?

Af 9xx/748-serien er 748'eren klart den bedst kørende, hvilket også
afspejles i det 30 mm smallere bagdæk!
Smallere dækmontering må nødvendigvis have indflydelse på
styrevilligheden, hvorfor jeg stiller mig uforstående at en Mille med
tillige længere akselafstand, skulle være lettere styrende :-/

--
Armand.
(ikke særlig begejstret over kørestillingen på 748)



origo@earthling.net (20-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 20-03-02 17:49


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a7abkp$d8n$6@news.cybercity.dk...
> Af 9xx/748-serien er 748'eren klart den bedst kørende, hvilket også
> afspejles i det 30 mm smallere bagdæk!
Kjører 748 på en 160 bakpå?

> Smallere dækmontering må nødvendigvis have indflydelse på
> styrevilligheden, hvorfor jeg stiller mig uforstående at en Mille med
> tillige længere akselafstand, skulle være lettere styrende :-/
Men det er den, og det temmelig meget enda. Prøv dem begge på bane, så står
det temmelig klart.


JS



Steen Schmidt (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 20-03-02 22:16

> Kjører 748 på en 160 bakpå?

Næh, den har 180 bag. 996/998 har 190.

> > Smallere dækmontering må nødvendigvis have indflydelse på
> > styrevilligheden, hvorfor jeg stiller mig uforstående at en Mille med
> > tillige længere akselafstand, skulle være lettere styrende :-/
> Men det er den, og det temmelig meget enda. Prøv dem begge på bane, så
står
> det temmelig klart.

Jeg ventede bare på at du ville svare, Jørund. Om nogen, så må du da have
prøvet de forskellige MC'er vi taler om her - jeg ved godt at du nok
foretrækker en R4, men hvis du skulle vælge imellem Mille R og 748 Biposto,
hvad ville du vælge til en sjov dag?

Har du et input med hensyn til holdbarhed?

Jeg ved godt at nogen har svaret at der er mest blæreeffekt i Duc'en, men
der må jeg nok sige at det ikke er det der tæller i denne sag for mig.....

Mvh
Steen


origo@earthling.net (20-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 20-03-02 23:17


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:n_6m8.11772$ZI6.439024@news000.worldonline.dk...
>jeg ved godt at du nok
> foretrækker en R4, men hvis du skulle vælge imellem Mille R og 748
Biposto,
> hvad ville du vælge til en sjov dag?
Er det en Mille R vi taler om, så er jeg ikke i tvil. Millen er klart å
foretrekke etter min mening (som primært baserer seg på egenskaper på bane).
Tildels har den en formidabel motor, som får 748 til å virke som en knallert
i sammenligning. Men Mille R har også lette smedede hjul, og et bedre
chassis med avfjedringskomponenter i toppklasse. Den er også lettere å
håndtere på en snever bane, men man skal lige venne seg til at det er en høy
motorsykkel.


> Har du et input med hensyn til holdbarhed?
Tror holdbarheten på Duc'en er blitt ganske bra, men den krever hyppigere
vedlikehold = høyere driftomkostninger.

JS



Steen Schmidt (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 21-03-02 01:24

> Er det en Mille R vi taler om, så er jeg ikke i tvil.

Det er det.

> Millen er klart å
> foretrekke etter min mening (som primært baserer seg på egenskaper på
bane).
> Tildels har den en formidabel motor, som får 748 til å virke som en
knallert
> i sammenligning. Men Mille R har også lette smedede hjul, og et bedre
> chassis med avfjedringskomponenter i toppklasse. Den er også lettere å
> håndtere på en snever bane, men man skal lige venne seg til at det er en
høy
> motorsykkel.

Ja, nu gør du det svært. Jeg skal primært bruge den på vejen, så begge vil
da sikkert være overkill. Millen er nok også mere vejduelig grundet sin mere
smidige motor og bedre kørestilling.

Jeg var ellers lige blevet så lun på en 748.... :-/

> Tror holdbarheten på Duc'en er blitt ganske bra,

Det er jo godt.

> men den krever hyppigere
> vedlikehold = høyere driftomkostninger.

Ja, det er garanteret korrekt :-/

Det kunne godt tyde på at Millen er det oplagte valg, men jeg bryder mig nu
stadig ikke om de nye ører den har fået forrest på kåben...

Hjulene er dog bare lækre på Mille R!

Mvh
Steen


origo@earthling.net (21-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 21-03-02 06:30


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:WK9m8.9619$FT.391318@news010.worldonline.dk...
> Ja, nu gør du det svært. Jeg skal primært bruge den på vejen, så begge vil
> da sikkert være overkill. Millen er nok også mere vejduelig grundet sin
mere
> smidige motor og bedre kørestilling.
Spiller egentlig ingen rolle, jeg har litt vanskelig for å se en situasjon
hvor 748 objektivt kan rangeres høyere enn Mille R.


JS



news101.telia.com (21-03-2002)
Kommentar
Fra : news101.telia.com


Dato : 21-03-02 17:07


<origo@earthling.net> wrote in message news:a7br41$g8u$1@sunsite.dk...
> Spiller egentlig ingen rolle, jeg har litt vanskelig for å se en situasjon
> hvor 748 objektivt kan rangeres høyere enn Mille R.

Jeg vil give dig ret i, at en Ducati 748 aldrig objektivt kan rangeres
højere end en Aprilia RSV Mille R. Dels er motoren meget svagere, har ikke
samme potentiale for evt tuning. Affjedringskomponenterne er ikke af samme
kvalitet. Om stellet er ringere, ved jeg ikke.

Grunden til at skulle vælge 748 frem for MilleR, skal være simpel foelskelse
i design, desmo-ventiler, stålgitterstel og traditionen bag Ducati.

For den almindelige danske motorcyklist, kan begge MC'er dog en hel masse
mere, end man nogensinde kan udnytte. Hvad hjælper det med 175 hk på
baghjulet, hvis man ikke kan komme rundt i svingene?


Erling
Ducati 748



Armand (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-03-02 00:46


<origo@earthling.net> skrev i en news:a7aehe$brm$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a7abkp$d8n$6@news.cybercity.dk...
> > Af 9xx/748-serien er 748'eren klart den bedst kørende, hvilket også
> > afspejles i det 30 mm smallere bagdæk!
> Kjører 748 på en 160 bakpå?

Jup!

> > hvorfor jeg stiller mig uforstående at en Mille med tillige
> > længere akselafstand, skulle være lettere styrende :-/
> Men det er den, og det temmelig meget enda. Prøv dem begge på bane, så
> står det temmelig klart.

= så afgjort et plus til Priller'eren !!

--
Armand.




Steen Schmidt (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 21-03-02 01:15

> > Kjører 748 på en 160 bakpå?
>
> Jup!

Nej, den kører med 180?

Mvh
Steen


Brian Luckow (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 21-03-02 07:58

Ja, du har helt ret! 748 har altid kørt med 180 dæk på en 5.5" fælge.
916/996 osv. kører med 190, også på en 5.5" fælg.
--


Mvh., Brian Luckow

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:3C9m8.9614$FT.390811@news010.worldonline.dk...
> > > Kjører 748 på en 160 bakpå?
> >
> > Jup!
>
> Nej, den kører med 180?
>
> Mvh
> Steen
>



Armand (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-03-02 23:56


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
news:3C9m8.9614$FT.390811@news010.worldonline.dk...
> > > Kjører 748 på en 160 bakpå?
> > Jup!
> Nej, den kører med 180?

Jeg var i tvivl om den egentlige forskel hvorfor jeg ulejligede mig med
at konsultere MC-Revyen. Men jeg glemte lige at spise brød til deres
opgivelser

Anyhow, så har 748'eren altid fået ros for mere harmoniske
køreegenskaber, og det ligger næsten alene i de mindre dækdimensioner
(for der er da under 10 kg's forskel på den og en 916!?)!

--
Armand





Steen Schmidt (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 22-03-02 01:19

> Anyhow, så har 748'eren altid fået ros for mere harmoniske
> køreegenskaber, og det ligger næsten alene i de mindre dækdimensioner
> (for der er da under 10 kg's forskel på den og en 916!?)!

(Alle Duc herunder er Biposto modeller)

Mille: 187 kg.
Mille R: 183 kg.
Duc 748: 196 kg.
Duc 916: 198 kg.
Duc 996: 198 kg.

Duc 748, 916 og 996 er meget ens. 748 har efterløb: 97 mm., kronhovedvinkel:
66 grader og akselafstand: 1410 mm. Både 916 og 996 har samme akselafstand,
men deres efterløb og kronhovedvinkel kan justeres - også til 748'erens tal.

Jeg kan ikke forestille mig køreoplevelsen er meget forskellig på 748 og
916/996, pånær bagdæk (meget lille forskel - 916 har også 190 cross section)
og motor. Måske 748'erens motor er meget mere rolig end 1000'eren?

I samme prisklasse som ovenstående (og som jeg kan lide) findes jo også:

Honda Fireblade - 225 kkr.
Suzuki Gixxer 750 - 210 kkr.
Suzuki Gixxer 1000 - 230 kkr.
Yamaha R1 - 230 kkr.

....og de billige (ikke at det gør noget):

Honda FireStorm - 150 kkr.
Suzuki TLS - 145 kkr.
Suzuki TLR - 165 kkr.
Suzuki GSX1400 - 140 kkr. (den er bare flot synes jeg, men selvfølgelig ikke
i samme stil som de andre. Det gør ikke noget)

Mvh
Steen


m.grewy (22-03-2002)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 22-03-02 11:07

Sidste års model af Firebladen kan du få for 199995 kr.
Forskellen er vist ikke så stor.

Michael (næsten på vej til bakken)

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:EMum8.10221$FT.454466@news010.worldonline.dk...

>
> I samme prisklasse som ovenstående (og som jeg kan lide) findes jo også:
>
> Honda Fireblade - 225 kkr.
> Suzuki Gixxer 750 - 210 kkr.
> Suzuki Gixxer 1000 - 230 kkr.
> Yamaha R1 - 230 kkr.
> Mvh
> Steen
>



origo@earthling.net (22-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-03-02 01:40


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a7dp5v$2k6v$5@news.cybercity.dk...
> Anyhow, så har 748'eren altid fået ros for mere harmoniske
> køreegenskaber, og det ligger næsten alene i de mindre dækdimensioner
> (for der er da under 10 kg's forskel på den og en 916!?)!
Performance Bikes testet en rekke versjoner mot hverandre, herunde r916 mot
748, ZX6 mot ZX9 osv. I tilfellet Ducati, var det ingen fordeler ved 748.
Dette dog med fokus på bane, men det innebører jo i høy grad
kjøreegenskaper...

JS



Armand (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-03-02 17:34


<origo@earthling.net> skrev i en news:a7duhv$f2n$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a7dp5v$2k6v$5@news.cybercity.dk...
> > Anyhow, så har 748'eren altid fået ros for mere harmoniske
> > køreegenskaber,
> Performance Bikes testet en rekke versjoner mot hverandre
> I tilfellet Ducati, var det ingen fordeler ved 748. Dette dog med
fokus på
> bane, men det innebører jo i høy grad kjøreegenskaper...

Hmnnn. :-/
Mon jeg er et offer for min svogers propaganda?

--
Armand.




origo@earthling.net (21-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 21-03-02 06:31


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a7b879$28c1$2@news.cybercity.dk...
> > Kjører 748 på en 160 bakpå?
>
> Jup!

Det er vel ikke helt korrekt?


JS



Tommy Roenn (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Roenn


Dato : 20-03-02 00:16

Steen, jeg har prøvet både Mille, 748 1997, 748 2001, 996 2001.

Kort og kontant.:

Aprilia: Japansk bambusraket kunne det være, uden charme og bare lavet på licens
i italien (Ved godt det er at sætte tingene på spidsen).
Duc: Skal vi ikke bare kalde hende Donna og sige hun er smuk?

Har aldrig været vild med Aprilia, med mindre vi taler de små hidsige 2taktere.
Ducatierne får mig på halen gang på gang.

Hvad skal jeg sige, Aprilia er hver-mands-eje, Duc er for livsnydere! Hvad er du
til?

Tommy
Som selv kraftigt overvejer en Duc 748 hvis han kan finde mere plads i garagen
(Helst den ældre med indstillig kronrørsvinkel og komplet Showa, altså den
sportslige)

Steen Schmidt wrote:

> Hejsa.
>
> Så er det jo at jeg kommer lidt i tvivl igen. Nu havde jeg næsten bestemt
> mig for en Mille, og så skal det jo være R'eren. Den merværdi man får for de
> sidste 20-35 kkr (der er stadig nye 01'ere tilbage) er næsten ikke til at
> sige nej til. 235 kilo.......sad lige og bladrede i MC-revyen. En Ducati 748
> koster "kun" 217 kkr!? Jeg har altid haft i baghovedet at de der 748 og
> 996/998 koster en bondegård på hvide plader - 300 kkr i hvert fald, og
> typisk meget mere. Derfor har jeg heller ikke skænket Ducati en tanke. Den
> almindelige 748 koster ikke slet så meget, viser det sig?
>
> Jeg ved at mange har roser til 748'eren, men det behøver vel ikke være
> R'eren så? Jeg synes ikke det er en nær så god handel (~75 kkr) som fra
> Mille til Mille R - tager jeg fejl?
>
> Hvordan er Duc 748 i forhold til Mille R? Jeg forestiller mig de begge kører
> sublimt (det varer nok længe inden jeg når ud hvor der er en eventuel
> forskel), med en lille fordel til 748'eren.
>
> Har jeg ret i at der ikke er så stor en forskel op til 996'eren, rent
> motormæssigt?
>
> Hvad med siddestillingen? Den må ikke være meget værre end Millen, selv om
> det egentlig ikke er så slemt der.
>
> Kan mekanikken holde på Duc'en? Nu ved jeg at en del af elektronikken er
> forbedret, hvilket grangiveligt skulle højne den side af kvaliteten en del.
>
> Hvad med finishen? Den er grænsende til ringe på Millen - er det bedre på
> 748? (og så de nye ØRER Millen har fået......føj!)
>
> Det er ganske svært, da jeg aldrig har været tæt nok på en Duc 748/996/998
> til at tænke over hvordan den kører. Dén er vel vanskelig at få en prøvetur
> på, inden man køber? Det vil jeg sgu - jeg køber ikke noget jeg ikke har
> prøvet før.
>
> Det må der være nogle meninger om - på forhånd mange tak.
>
> Mvh
> Steen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste