Hvor langt
Fra : Michael

Dato : 18-03-02 21:37

Hej

Hvor langt skal man regne med en mc han køre uden de helt store rep.?

Hilsen

Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-03-02 21:50

> Hvor langt skal man regne med en mc han køre uden de helt store rep.?

"42"

Hvad snakker vi om her? 1-2-4cyl?
2 eller 4 takt?
Vand eller luftkølet?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Michael

Dato : 18-03-02 21:59

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

fx 1 cyl, 2 takt, vandkølet

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-03-02 22:10

"Michael" <flashmann@sol.dk> skrev i en meddelelse

> fx 1 cyl, 2 takt, vandkølet

2-takt, så er stempelskift vel ikke "de helt store rep" ?

Min '82 Yamaha DT125 har udover stempelskift ikke været repareret noget
stort på og den har nu kørt 35.000km. Stempelskift for hver ca. 10.000km.

Min KTM EXC380 kører ca. 40 timer på et stempel, men den kører næppe
35.000km uden større renovering. (65hk, bruges kun til race).

Begge er 1 cyl, 2 takt, vandkølet. Den type motor er iøvrigt ofte meget
billig at renovere, fordi teknikken er så enkel. En 4-cylindret 4-takt er
som regel alt andet lige mere end 4 gange så dyr at renovere.

Hjalp det?

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-03-02 22:44

> Hvad snakker vi om her? 1-2-4cyl?
> 2 eller 4 takt?
> Vand eller luftkølet?

Hvad med V2, 4-takt, vandkølet, 748cc? Eller V2, 4-takt, vandkølet, 1000cc?
Det er nok cirka det samme.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 18-03-02 22:51

> Hvor langt skal man regne med en mc han køre uden de helt store rep.?

For nyere vandkølede: Langt over 100.000 !

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-02 16:32

Armand skrev:

> Michael <flashmann@sol.dk> skrev i en

> For nyere vandkølede: Langt over 100.000 !

Mnjaerh, der jo også nogle uheldige modeller imellem :-/ Men for de fleste
der ikke er små og højtydende (a la gsxr250, 400 etc.) har du da ret.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ped

Dato : 19-03-02 23:41

Min luftkølede '85 GSX750ES gik 100.000 inden den fik cylindrene boret op
og overstørrelse stempler i, såe... - men den blev også kørt rimelig
pænt.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(nu GPZ 1100)

Fra : Søren Jim

Dato : 20-03-02 09:51

Michael wrote:

Hilsen
Michael

Hej Michael

Min Gl Honda Cx500 havde kørt 212.000 da kædes´trammeren røg sig en tur,
nu har den fået en ny strammer og den køre igen ........jeg tror det er
svært at sige det kommer vel nok an på hvordan man køre/passer den,,,,,
Jeg har aldrig været særlig go til at passe min cx´er men den har da fået
sin olie og såen-.....:e)
mht kørsel er jeg nok en forsigtig frans.......

Mvh Søren Jim Før Cx500 nu CBR1k
(Der ville ønske han kunne være med til at åbne bakken,)