/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
115kg krop til 60hk GPZ500
Fra : Kim Hansen


Dato : 18-03-02 21:05

Hej!

Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som siger
at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at jeg meget
hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til jeg har de
sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,
Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
under 70.000,- brugt )


Mvh. Kim Hansen





 
 
Morten Juel (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 18-03-02 21:22

Nu har jeg ikke en cykel med 60HK men en på 46hk, og når mig og tøsen er på
så er det vel 120kg, og så bliver den sq for sløv.. og 60HK er kun 14HK
væk.. så jeg ville nok synes det var for lidt, men igen smag og behag.. jeg
vil gerne ha noget der bare reagere når jeg flår den i øret.. jeg gidder sq
ikke at skulle lede efter de sidste HK for at overhale.. det er derfor jeg
har opgraderet til 86HK og 750ccm !
men hvis du bare vil trille rundt og ikke voldsrace.. så er de 60hk vel ok..
igen smag og behag.. det er jo ikke alle der går efter kræfter !

Bare min udmyge mening..

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750
"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> wrote in message
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
> lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som
siger
> at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at jeg meget
> hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til jeg har de
> sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,
> Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
> hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )
>
>
> Mvh. Kim Hansen
>
>
>
>



-[ F e r ]- (19-03-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 19-03-02 01:55


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a75i33$k7q$1@sunsite.dk...

> men hvis du bare vil trille rundt og ikke voldsrace.. så er de 60hk vel
ok..
> igen smag og behag.. det er jo ikke alle der går efter kræfter !
>
> Bare min udmyge mening..
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
> GPZ 750

Vil æde min gamle hat på jeg kan citat "voldrace" 10 gange mere på min
gixxer 250 med 45 hk end du kan med din 86 hk, og 750 kg død vægt.. eller
var det ccm..... Der er en del der tager køreegenskaber noget mere vigtigt
end kubik... især når det gælder at "voldrace"

--

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com



Morten Juel (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-03-02 07:48

> Vil æde min gamle hat på jeg kan citat "voldrace" 10 gange mere på min
> gixxer 250 med 45 hk end du kan med din 86 hk, og 750 kg død vægt.. eller
> var det ccm..... Der er en del der tager køreegenskaber noget mere vigtigt
> end kubik... især når det gælder at "voldrace"
ja, din lille legetøjscykel er jo en del nemmere at kaste rundt med, men
igen, det tror jeg bare er øvelse.. men men det vil tiden vise sig.. så det
må vi lige følge op på, når jeg har prøvet den nye i en 3 -4 mdr
De flere HK kan vel også bruges til noget svingteknik eller noget.. nu for
vi se.. jeg glæder mig anywho !

Mvh
Morten



origo@earthling.net (19-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 19-03-02 07:48


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c96deed$0$208$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> De flere HK kan vel også bruges til noget svingteknik eller noget..

Eh?

JS



Morten Juel (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-03-02 08:19

> > De flere HK kan vel også bruges til noget svingteknik eller noget..
>
> Eh?
jaja jeg gættede jo bare.. jeg har ingen erfaring, med de flere hk, men kan
man ikke bruge hk til at hjælpe med flytning fra nedlagt til oprettelse og
på den måde ha mere bevægelse i maskinen, så den hurtigere ligger sig ned
den modsatte vej ?!?! bare en ide !

Mvh
Morten



origo@earthling.net (19-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 19-03-02 08:22


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c96e638$0$205$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> men kan
> man ikke bruge hk til at hjælpe med flytning fra nedlagt til oprettelse og
> på den måde ha mere bevægelse i maskinen, så den hurtigere ligger sig ned
> den modsatte vej ?!?! bare en ide !

Jovisst. Det er bare å åpne hanen for fullt under maks nedlegg, så kommer
den til å legge seg (helt) ned i en fart du aldri før har opplevd

JS



Morten Juel (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-03-02 08:51

> Jovisst. Det er bare å åpne hanen for fullt under maks nedlegg, så kommer
> den til å legge seg (helt) ned i en fart du aldri før har opplevd
hehe det var ikke det jeg mente ! )

Mvh
Morten



-[ F e r ]- (19-03-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 19-03-02 09:03


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c96ed9f$0$205$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> hehe det var ikke det jeg mente ! )
>
> Mvh
> Morten

Jamen Morten... hvor er det så du vil "alle" dine HK i et sving???

--
Mvh Tommy Fer



Jes Vestervang (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-02 16:38

-[ F e r ]- skrev:
>
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev:
>
>> hehe det var ikke det jeg mente ! )
>>
> Jamen Morten... hvor er det så du vil "alle" dine HK i et sving???
>
Bruge dem til at komme op i fart igen, når han endelig kommer listende
lodret ud af svinget
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Steffler (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 19-03-02 18:23

<origo@earthling.net> wrote in message news:a76oun$pr$1@sunsite.dk...
>
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3c96e638$0$205$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> > men kan
> > man ikke bruge hk til at hjælpe med flytning fra nedlagt til oprettelse
og
> > på den måde ha mere bevægelse i maskinen, så den hurtigere ligger sig
ned
> > den modsatte vej ?!?! bare en ide !
>
> Jovisst. Det er bare å åpne hanen for fullt under maks nedlegg, så kommer
> den til å legge seg (helt) ned i en fart du aldri før har opplevd

Good one

/S



-[ F e r ]- (19-03-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 19-03-02 09:02

----- Original Message -----
From: "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Tuesday, March 19, 2002 7:47 AM
Subject: Re: 115kg krop til 60hk GPZ500



> ja, din lille legetøjscykel er jo en del nemmere at kaste rundt med, men

Igen... min legetøjs cykel kan med garanti udbremse din slæde.... Jo, den er
nemmere at kaste med... den er jo bygget til det.


> De flere HK kan vel også bruges til noget svingteknik eller noget.. nu for

Det kan da hjælpe dig til at komme hurtigere væk fra svinget når du først
har fået rettet den op.

om 3-4 mdr.. der har jeg haft min første track day.. ud over ring ganløse


Se det bliver spændene

--

mvh Tommy Fer




Morten Juel (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-03-02 11:20

> Det kan da hjælpe dig til at komme hurtigere væk fra svinget når du først
> har fået rettet den op.
true ) KAPAW !

> om 3-4 mdr.. der har jeg haft min første track day.. ud over ring ganløse
>
>
> Se det bliver spændene
jeg vil stadigt hellere offroad.. men der er ikke både råd til større
gadecykel og en offrowder ;o(

Mvh
Morten



-[ F e r ]- (19-03-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 19-03-02 15:35


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c971096$0$205$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> true ) KAPAW !
>
hmm, skulle du ikke selv renovere?`??? bliver det så ikke... HAAAARK...
HOST.. PUFFF (sort røg) rasle....

> jeg vil stadigt hellere offroad.. men der er ikke både råd til større
> gadecykel og en offrowder ;o(

Offroad er kæmpe grinern... skal også til det en dag når pengene rækker....
Men so far vil jeg meget hellere havde noget med lidt køreegenskaber og lidt
mindre heste end et kvarttons tourings tingest...


--

mvh Tommy Fer



Dennis Hellan Peders~ (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 18-03-02 21:25


"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
> lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som
siger
> at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at jeg meget
> hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til jeg har de
> sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,
> Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
> hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Den ville jo nok være lidt kvikkere med et lille fnug på 60 kilo, men du har
jo sikkert sat dig ind i dens data
0-100, top hastighed osv.osv
Skulle den blive 5,3 i stedet for 5,0 sek. til 100 og 195 i stedet for 205
km top er det ikke ligegyldigt ?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S





RasmusZX9R (18-03-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 18-03-02 22:13

Hejsa!
HVis dit budget siger 70000 ville jeg nok kigge efter en der er et par
år ældre men så også lidt større.
Både på grund af hypperne,men også affjedring o.s.v.
Et godt valg synes jeg ville være en Gpz 900 ninja istedet.
Hvis du er heldig kan du måske finde en 92 til ca 70000.
Så har du en sportslig cykel med 115 heste istedet.
Bare lige mit bus
Rasmus ZX9R-C (som vejer ca 105 og har hygget sig gevaldigt på en Gpz
900 i 3 sæsonner)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


MicJen (18-03-2002)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 18-03-02 22:59

Hej!

Jeg vejer med alt udstyret på nok omkring de 115 også. Jeg har en CB 500 (58
heste), og jeg synes egentlig den er ganske kvik med mig på. Men når
madammen kommer på og med topboks og så'n, sååå kniber det lidt med
hurtigheden og affjedringen er også presset.

Jeg vil sige det kommer an på hvad MC'en skal bruges til. Er det til
hverdagskørsel eller det store touringkørsel? Hvis det er længere ture så
ville jeg kigge på noget andet. Men til hverdagsbrug synes jeg min CB 500 er
let og hurtig at komme rundt med. Den er tilmed ok, økonomisk. Den kører ca.
20 km/l ved bladet kørsel (mest by).

Nu ved jeg ikke hvad du skal gi' for en GPZ 500 fra '93, men den er trods
alt 9 år gammel, og en ny koster vist 80kkr. Så den du har kig på skulle
ikke gerne ligge i nærheden af 70kkr... Kig på www.mc-basen.dk for at får et
indtryk af prisniveauet.
Kig også på www.dmcn.dk for tests af diverse mc'ere...

Ja, det var bare mine 25 øre...

Mvh
Michael
CB 500



Jacob Stegelmann (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 18-03-02 23:07


"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
> lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som
siger
> at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at jeg meget
> hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til jeg har de
> sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,
> Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
> hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )

nu har jeg selvfølgelig ikke prøvet anden end min babygixxer. Og måske
derfor ser jeg det ikke som et problem at den kun har 45 hypper til at
trække mine 105 kilo frem. jeg kommer da altid frem men den er da afgjort
ikke så hurtig i acceleration som når min kammi på 65 kører den. Min eneste
anke er at den mangler lidt bundtræk, men det er jo ikke unormalt for en
250'er.

--
Jacob



Armand (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-02 00:33


Kim Hansen <kim@translator-lykke.dk> skrev i en
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er
> kommet lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole
kammerat
> som siger at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at
> jeg meget hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til
jeg har de
> sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,

Du tvivler stadig

Jeg fastholder at det er noget vrøvl at GPZ'ens 60 HK ikke kan slæbe
hvadsomhelst!
Og jeg vil lige henlede opmærksomheden på mine ord omkring "at puste til
mine gløder" i mit indlæg: news:a6qbp0$2i44$2@news.cybercity.dk - Hvori
at jeg argumenterer for at GPZ'en med stor sandsynlighed har mindst lige
så stort et drejningsmoment til rådighed ved 100 km/t i højgear, som
eks.vis en CBR 600!

--
Armand.





Morten Dahl (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 19-03-02 10:09


"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
> lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som
siger
> at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S

Det ved jeg nu snart ikke, jeg er i den her tid ivrig låner af en Bandit600
med 77Hk. Fuldt læsset med undertegnede og frue, samt wingracket fyldt til
kanten er vi lige i omegnen af 420Kg. Og selvfølgelig skal der/kan der ikke
ræses, men man kan sku stadig ligge trafikken bag sig hvis man starter fra
rødt. Så 115Kg+200Kg til 60Hk er da ikke slemt.

-
Morten Dahl



Armand (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-02 19:22


Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en
news:a76v2j$bq1$1@news.cybercity.dk...
>
> Det ved jeg nu snart ikke, jeg er i den her tid ivrig låner af en
Bandit600
> med 77Hk. Fuldt læsset med undertegnede og frue, samt wingracket fyldt
til
> kanten er vi lige i omegnen af 420Kg. Og selvfølgelig skal der/kan der
ikke
> ræses, men man kan sku stadig ligge trafikken bag sig hvis man starter
fra
> rødt. Så 115Kg+200Kg til 60Hk er da ikke slemt.

Og jeg kørte min svogers Duc, 7½SS med 64 HK på værksted i nabobyen
idag:
Selv om jeg er i næsten samme vægtklasse (julesulet sidder sgu' godt
fast i år!), er de 64 HK langt tilstrækkelig for mig. Og det til trods
for min efterhånden langvarige og alsidige mc-"karriere"!
GPZ'ens 60HK rækker, tro mig!

--
Armand.
(109 kg i fuldt ornat (checkede af ren nysgerrighed lige efter at jeg
var kommet ind af døren))




Peter J (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 19-03-02 20:08


Kim Hansen <kim@translator-lykke.dk> skrev i en
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
> lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som
siger
> at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at jeg meget
> hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til jeg har de
> sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,
> Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
> hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )
>
>
> Mvh. Kim Hansen
>
>

Jeg købte en CBR 1000 fra 88 for 60k kr. og den har da kræfter nok til at
flytte sig pænt af sted (135hk), selvom der er læsset nogle kilo på !

MVH

Peter

CBR 1000 F SC21



Kristoffer Lippert (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 19-03-02 23:17

Hep!

Jeg har selv en GPZ500'er, og har det fint med den. Men jeg vejer så heller
ikke mere end små 70kg. Jeg gav 38kkr for den, og den er fra '95, hvilket må
siges at være en del under dit budget på 70kkr. - så find noget der svarer
til budgettet, du kan måske næsten få en anstændig 1000'er til den pris.

Mht.de 60hk, så er det altså nok til at komme godt afsted, og det er en ret
økonomisk cykel i både vedligehold og km/l. Hvis man køber en ældre cykel
kommer der generelt også mere vedligehold.

Anyway, find en du kan få en prøvetur på, og døm selv.

Mvh
Kristoffer


"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93, men er kommet
> lidt i tvivl efter at jeg har snakket med en gammel skole kammerat som
siger
> at min vægt på 115 kg er for meget til en 60hk GPZ500S og at jeg meget
> hurtigt vil fortryde købet, og at jeg hellere skal vente til jeg har de
> sidste penge og så handle en mc med flere hk og større moment,
> Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
> hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )
>
>
> Mvh. Kim Hansen
>
>
>
>



Armand (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-02 16:37


Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
news:3c97bace$0$275$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg gav 38kkr for den, og den er fra '95, hvilket må siges at være en
del
> under dit budget på 70kkr. - så find noget der svarer til budgettet,
du kan
> måske næsten få en anstændig 1000'er til den pris.

Husk dog lige at holde ca. 10.000 fri til noget ordentlig påklædning
incl hjelm og rygbeskytter!

--
Armand.




Martin Sørensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-03-02 19:37

> Husk dog lige at holde ca. 10.000 fri til noget ordentlig påklædning
> incl hjelm og rygbeskytter!

Ja, det kan hurtigt blive dyrt.. Jeg har regnet ud, at jeg ialt har givet
over 40.000,- for mit mc-eventyr indtil videre, selv om cyklen kun kostede
mig 17.500,-

Det næste jeg skal have er nye handsker, støvler og et wingrack med topboks.
Jeg synes jeg bliver ved med at mangle ting.

Ca.-priser:
Kørekort 8000,-
MC 17.500,-
God bøjlelås 500,-
Garage 300,-
Forsikring 2000,-
Vægtafgift 550,-
Hjelm 1.300,-
Jakke 3500,-
Halsvarmer 300,-
Bukser 3000,-
Rygbeskytter (soon to come) 300,-
Diverse (vedligeholdelse) 500,-
Ialt: 37.750,- (lad være med at købe en mc, den trækker en masse udgifter
med sig!)

+ 350L benzin á 8.00 = 2800,- (det løber op)

Og det er også motorcyklens skyld at jeg har meldt mig til bronzekursus i
april, som koster 525,-..

Alt ialt over 40.000,- som jeg kunne have brugt mere fornuftigt. - eller
kunne jeg?
--
signing off.. Martin Sørensen



Morten Dahl (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 21-03-02 07:42


"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:a7akri$102h$1@news.cybercity.dk...
>snippet gode råd<

> Hjelm 1.300,-
> Jakke 3500,-
> Halsvarmer 300,-
> Bukser 3000,-

Hmm nu har jeg været ude at kigge tøj sammen med konen, dog hos HeinGericke.
Og vi fanft rigtig fede jakker og bukser til 3000.- for et SÆT !! hvordan er
det lykkedes dig at bruge 6000 ? men ok så blæste vi 4100.- af på hjelm da
hun bare MÅTTE have en sort Arai Maverick hjelm..

Men ok min liste ser ca. sådan her ud..

Hjelm Arai Signet GT - 5000 (med ekstra visir og puder)
Læderdragt 4200
SIDI Vertaba støvler 2000
6par handsker ca 2800
TouringTextil 2500 (både jakke og bukser)
Sidi City støvler 1400
Halsvarmer 200


Det koster og det koster mange penge, men den dag jeg lå på ryggen på vej
ind i en rundkørsel var jeg meget glad for mit læderdress..

-
Morten Dahl





Martin Sørensen (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-03-02 16:01

> > Jakke 3500,-
> Hmm nu har jeg været ude at kigge tøj sammen med konen, dog hos
HeinGericke.
> Og vi fanft rigtig fede jakker og bukser til 3000.- for et SÆT !! hvordan
er
> det lykkedes dig at bruge 6000 ? men ok så blæste vi 4100.- af på hjelm da
> hun bare MÅTTE have en sort Arai Maverick hjelm..

Jeg købte et sæt Rukka R-Tech jakke og bukser og jeg gav DM899 for jakken
alene, dvs. omkring 3400,-.
Den kunne ikke findes billigere på det tidspunkt, så den blev købt ved Louis
i Kiel, da jeg var nede og kigge på tøj. Det er lidt irriterende at den nu
kan købes på tilbud til omkring 2500,-, men sådan er det jo.
Jeg synes det er et rart sæt tøj. Aldrig for koldt/varmt, hvadenten jeg
kører i -5 grader eller 20 grader. Jeg piller dog også foret ud når det er
varmt.

Bukserne købte jeg i DK, da det alligevel ikke kunne betale sig at tage til
Kiel igen for udelukkende at købe bukser. Jeg vil ikke købe bukser uden at
have prøvet dem, så det blev købt ved Special.
En af grundene til at jeg købte Rukka ved Louis, var også at jeg vidste at
jeg kunne købe matchende bukser herhjemme.

> Det koster og det koster mange penge, men den dag jeg lå på ryggen på vej
> ind i en rundkørsel var jeg meget glad for mit læderdress..

Det har jeg heldigvis ikke prøvet endnu, men det kan jo komme, før man
venter det.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jacob Stegelmann (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 21-03-02 18:17


"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
news:a7bv6a$686$1@news.cybercity.dk...

> hvordan er
> det lykkedes dig at bruge 6000 ? men ok så blæste vi 4100.- af på hjelm da
> hun bare MÅTTE have en sort Arai Maverick hjelm..

Ja jeg synes også det lyder en smule dyrt.

mit regnskab ser således ud:

jakke + bukser + hjelm + handsker 6600
støvler + tanktaske 2100

jakken kostede alene 2600
bukserne kostede alene 1600
handsker kostede alene 300
hjelm kostede alene 3400

støvler kostede alene 1800
og tanktasken 600

....det er godt Leo ikke er god til at lægge sammen

> Det koster og det koster mange penge, men den dag jeg lå på ryggen på vej
> ind i en rundkørsel var jeg meget glad for mit læderdress..

ja når man først ligger vandret tænker man: hvorfor købte jeg ikke den dyre
model

--
Jacob



Martin Sørensen (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-03-02 20:58

> > Det koster og det koster mange penge, men den dag jeg lå på ryggen på
vej
> > ind i en rundkørsel var jeg meget glad for mit læderdress..
> ja når man først ligger vandret tænker man: hvorfor købte jeg ikke den
dyre
> model

Da jeg kiggede efter tøj, gik jeg med vilje efter de dyre modeller for at
være lidt mere sikker på kvaliteten, men nu håber jeg også at tøjet holder i
ret lang tid.

Jeg har hørt en del om ham Leo Mortensen efterhånden, måske skulle man
smutte forbi ham for at se om han har nogle støvler + et Kappa wingrack
m.taske til en god pris.. Ved du om han fører Kappa?

--
signing off.. Martin Sørensen



Jacob Stegelmann (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 21-03-02 21:11


"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:a7de0d$25jq$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har hørt en del om ham Leo Mortensen efterhånden, måske skulle man
> smutte forbi ham for at se om han har nogle støvler + et Kappa wingrack
> m.taske til en god pris.. Ved du om han fører Kappa?

øøøhhhh nej, det ved jeg faktisk ikke, prøv evt. at spørge Jes, han bor lige
ved siden af
Men hvis man skal købe stort ind, kan det jo faktisk godt svare sig at køre
fra fx sjælland (ja ja, jeg ved godt det er en lidt vovet kommentar).
Efter jeg kom hjem med mit tøj, tjekkede jeg priserne i tyskland, og til min
store tilfredshed fandt jeg ud af at de var dyrere i tyskland...inden
portoen var lagt på!

--
Jacob -fuldt udstyret af Leo



Martin Sørensen (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-03-02 21:32

> > Jeg har hørt en del om ham Leo Mortensen efterhånden, måske skulle man
> > smutte forbi ham for at se om han har nogle støvler + et Kappa wingrack
> > m.taske til en god pris.. Ved du om han fører Kappa?
> øøøhhhh nej, det ved jeg faktisk ikke, prøv evt. at spørge Jes, han bor
lige
> ved siden af

Jes: ?

> Men hvis man skal købe stort ind, kan det jo faktisk godt svare sig at
køre
> fra fx sjælland (ja ja, jeg ved godt det er en lidt vovet kommentar).

Jeg skal alligevel snart besøge de gamle som bor i Fredericia, og så er der
jo ikke så forfærdeligt langt lige at smutte op forbi.

> Efter jeg kom hjem med mit tøj, tjekkede jeg priserne i tyskland, og til
min
> store tilfredshed fandt jeg ud af at de var dyrere i tyskland...inden
> portoen var lagt på!

Ja, det er det jeg hører. Lyder ikke dårligt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jacob Stegelmann (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 21-03-02 21:38


"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:a7dfvg$281k$1@news.cybercity.dk...
>
> Jes: ?

.....ja du ved nok, Hvem vil være millionær....Jes!

nej, jeg mener Jes Vestervang

--
jacob



Martin Sørensen (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-03-02 23:20

> > Jes: ?
> ....ja du ved nok, Hvem vil være millionær....Jes!
> nej, jeg mener Jes Vestervang

Yes, det ved jeg, men spørgsmålstegnet var henvendt til Jes, hvis han nu
læste med.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jakob Barfod (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 22-03-02 09:41

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote in message
news:a7dg8m$si6$1@sunsite.dk...
> ....ja du ved nok, Hvem vil være millionær....Jes!
>
> nej, jeg mener Jes Vestervang

-vores helt egen gruppe-kapitalist. Han vil sikkert _også_ gerne være
millionær

--
Jakob



Jes Vestervang (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-03-02 21:45

Jakob Barfod skrev:

> "Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote:

>> ....ja du ved nok, Hvem vil være millionær....Jes!
>>
>> nej, jeg mener Jes Vestervang
>
> -vores helt egen gruppe-kapitalist.
>
Tak!

Hvad angår Kappa ting, så har jeg ikke lagt mærke til noget i butikken, men
prøv at ring til ham på 75775060! Støvler har han en en hel del af, men
hvor stort udvalget er ifht. andre forhandlere ved jeg ikke. Men han kan få
alt hjem i løbet af et par dage, hvis man har specielle ønsker .-)


> Han vil sikkert _også_ gerne være
> millionær
>
Mon ikke Jeg forventer at være millionær inden længe, jeg skal bare
lige...

--
mvh Jes Vestervang - pengetransportmand wannabe
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - køres med støvler osv. fra Leo

Dennis Hellan Peders~ (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 21-03-02 22:54


"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:a7de0d$25jq$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har hørt en del om ham Leo Mortensen efterhånden, måske skulle man
> smutte forbi ham for at se om han har nogle støvler + et Kappa wingrack
> m.taske til en god pris.. Ved du om han fører Kappa?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hej Martin.

Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men da du sikkert skal til Bakke åbning
?, er du jo på Sjælland d.22 alligevel

Så skal du tage til Holbæk ( http://www.masimotor.dk/ ) d. 23-24 de har
åbent hus, og de ville have tilbud på Kappa Wingrack + 2 stk. 41 liters
tasker til 33-3500,--


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S







Dennis Hellan Peders~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 19-03-02 23:48


"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c964872$0$67005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg står og er meget tæt på at købe en Kawa GPZ500S fra '93,
> (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hej Kim.

Kan du ikke strække dit budget lidt !

http://www.ca-mc.dk/ TILBUD ! GPZ500S årg.2001 til 79.999,- For
en _ny_ .


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Jes Vestervang (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-02 23:57

Kim Hansen skrev:

> Men er folk her enige med ham?, og hvis i er hvor fører det så mig hen med
> hensyn til mc udvalg ? (skal være sportlig mc og prisen skal gerne holdes
> under 70.000,- brugt )
>
Jeg fik min 3/99 Yamaha Fazer 600 med 19k km på klokken og ellers i
_perfekt_ stand for netop 70k kr! Det var svinebilligt, men jeg så en
98'er til samme pris i markedsgruppen for nogle måneder siden, så det er
nok ikke helt umuligt at finde en ...kun tæt på, men led!
Fazeren kan sagtens slæbe mine små 100 kampklare kilo, det hjælper bare
lidt til at holde forenden nede Dog ikke helt nok i 1.
Teknikken er rimelig up to date, med yzf600r motor (m. 95 hk vandkøling
etc.)), R1 bremser, yzf600r forgaffel osv.
Der er masser af skriverier om Fazeren rundt omkring på nettet, så god
læsning
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408680
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste