/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Beskyttelse af poleret aluminium
Fra : Jorgen Gerdorf


Dato : 18-03-02 18:43

Det er lidt surt at se ens højglanspolerede aluminiumsdæksler blive matte og
plettede, efter blot en enkelt tur på våde veje!
Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket cyklen
efter en regnvejrstur? Skal jeg virkelig i gang med Brasso/Autosol efter
hver tur?
Nogen vil måske svare: "Klar lak", men min erfaring er, at klar lak hurtigt
bliver mat og gullig og så skal man i gang med lakfjerner?
Gode råd ønskes.

Med venlig hilsen

Jørgen Gerdorf

DKW RT250/2 (1955)
HONDA CB500T (1976)



 
 
Morten Juel (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 18-03-02 19:17

Jeg har en idé jeg ved sq ikke om det virker.. men en fra forket har lige
fra sin bils fødsel brugt siliconespray og oversprayet motoren først en vask
(i dit tilfelde en polering) og så silicone... altså imens motoren kørte og
var varm !!
Jeg kan kun sige at hans midt 90'er's audimotor ser ud som ny endnu !! jeg
ved ikke om det kan bruges det var bare en ide

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750



KB (18-03-2002)
Kommentar
Fra : KB


Dato : 18-03-02 19:56

Hej Jørgen

Jeg syntes selv med succes at bruge teknikken efter vask og alupolish at
give det en ordentlig omgang turtle wax - det har været godt for mig.
Held og lykke med det

Kenneth
Yamaha XS 650 1981

Jorgen Gerdorf skrev i meddelelsen
<3c9626b5$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Det er lidt surt at se ens højglanspolerede aluminiumsdæksler blive matte
og
>plettede, efter blot en enkelt tur på våde veje!
>Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket cyklen
>efter en regnvejrstur? Skal jeg virkelig i gang med Brasso/Autosol efter
>hver tur?
>Nogen vil måske svare: "Klar lak", men min erfaring er, at klar lak hurtigt
>bliver mat og gullig og så skal man i gang med lakfjerner?
>Gode råd ønskes.
>
>Med venlig hilsen
>
>Jørgen Gerdorf
>
>DKW RT250/2 (1955)
>HONDA CB500T (1976)
>
>



Thomas Nørgaard (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Nørgaard


Dato : 18-03-02 19:56

<snip>
> Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket cyklen
<snip>
På Nimbussen bruger jeg flere forskellige produkter.

Klar Tectyl(er ikke vand og varmefast)
Chrom olie
Hårlak (er ikke vand og varmefast)
klar lak i TYNDT lag og af en god kvalitet (varmefaste klare lakker kan
købes men er dyre)
Slangehud (Min mor brugte det til juledekorationer, og jeg "lånte lidt" det
virkede fint *GGG*)

Håber det hjalp
Thomas



Brian Luckow (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 19-03-02 00:18

Yep, kender det godt selv. :( Det gør det jo heller ikke bedre af, at der jo
stadig er salt tilbage på vejene, så det er det rene saltvand man får på sin
cykel hvis man kører i vådt vejr allerede.

Men jeg har heller ikke selv fundet de vise sten endnu. Sidste år brugte jeg
noget der hed Alu Magic. Det både polere pletter væk samt lægger en
beskyttende hinde. Problemet med Alu Magic er, at det ligger lidt en dæmper
på glansen synes jeg. Nu har jeg købt noget der hedder Luster Seal og Luster
Pads.Luster Seal skal skal sprøjtes på og tøres væk igen inden det tører.
Det skulle give alu'en en beskyttende overflade. Luster Pads er til at
polere pletter væk. Har endnu ikke fået det afprøvet, men er spændt på
hvordan det fungere.

Klar lak lægger en dæmper på højglansen.
--


Mvh., Brian Luckow

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3c9626b5$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er lidt surt at se ens højglanspolerede aluminiumsdæksler blive matte
og
> plettede, efter blot en enkelt tur på våde veje!
> Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket cyklen
> efter en regnvejrstur? Skal jeg virkelig i gang med Brasso/Autosol efter
> hver tur?
> Nogen vil måske svare: "Klar lak", men min erfaring er, at klar lak
hurtigt
> bliver mat og gullig og så skal man i gang med lakfjerner?
> Gode råd ønskes.



V45 (19-03-2002)
Kommentar
Fra : V45


Dato : 19-03-02 15:36

Hej.
Jeg har med særdeles godt resultat brugt Caramba Motorplast på flere
Mc'er. Det er nemt at arbejde med og gulner ikke...og så kan det tåle
varmen. Jeg ved ikke hvem der forhandler det herhjemme, men det kan
bl.andet købes hos Louis i Tyskland( www.louis.de ). Good luck !!

Peder Sinding
Honda VF750S (V45 Sabre)

"Jorgen Gerdorf" skrev d. 18-03-02 18:43 dette indlæg :
> Det er lidt surt at se ens højglanspolerede aluminiumsdæksler blive
matte og
> plettede, efter blot en enkelt tur på våde veje!
> Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket
cyklen
> efter en regnvejrstur? Skal jeg virkelig i gang med Brasso/Autosol
efter
> hver tur?


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


V45 (19-03-2002)
Kommentar
Fra : V45


Dato : 19-03-02 15:40

Hej.
Jeg har med særdeles godt resultat brugt Caramba Motorplast på flere
Mc'er. Det er nemt at arbejde med og gulner ikke...og så kan det tåle
varmen. Jeg ved ikke hvem der forhandler det herhjemme, men det kan
bl.andet købes hos Louis i Tyskland( www.louis.de ). Good luck !!

Peder Sinding
Honda VF750S (V45 Sabre)

"Jorgen Gerdorf" skrev d. 18-03-02 18:43 dette indlæg :
> Det er lidt surt at se ens højglanspolerede aluminiumsdæksler blive
matte og
> plettede, efter blot en enkelt tur på våde veje!
> Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket
cyklen
> efter en regnvejrstur? Skal jeg virkelig i gang med Brasso/Autosol
efter
> hver tur?


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jorgen Gerdorf (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jorgen Gerdorf


Dato : 19-03-02 19:33

Tak for alle jeres gode råd.
Nu har jeg noget at eksperimentere med.
Jeg skal nok melde tilbage når/hvis jeg finder detn ideelle løsning blandt
jeres mange forslag

Mvh Jørgen Gerdorf



Erik Munk (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Erik Munk


Dato : 19-03-02 20:27

Nu vi er ved emnet polering, vil jeg lige høre om der er nogen der har
erfaringer til
hvad man skal bruge for at fjerne klar lak på alu-en ??
Jeg har en Virago, som den forrigere ejer meget generøst har overpjasket med
klarlak på cylindre, bagsvinger, hjul og alle andre steder hvor den burde
være blank.
Fjols vil jeg sige, for nu er det bare mat.
Jeg vil så forfærdelig gerne af med skidtet, så den kan blive pæn igen.

vh Erik
Virago XV 500
CBR600F

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3c9626b5$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er lidt surt at se ens højglanspolerede aluminiumsdæksler blive matte
og
> plettede, efter blot en enkelt tur på våde veje!
> Hvad gør jeg for at de skal være pæne og blanke når jeg har vasket cyklen
> efter en regnvejrstur? Skal jeg virkelig i gang med Brasso/Autosol efter
> hver tur?
> Nogen vil måske svare: "Klar lak", men min erfaring er, at klar lak
hurtigt
> bliver mat og gullig og så skal man i gang med lakfjerner?
> Gode råd ønskes.
>
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Gerdorf
>
> DKW RT250/2 (1955)
> HONDA CB500T (1976)
>
>



Troels Sørensen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Troels Sørensen


Dato : 19-03-02 20:44


> Jeg har en Virago, som den forrigere ejer meget generøst har overpjasket
med
> klarlak på cylindre, bagsvinger, hjul og alle andre steder hvor den burde
> være blank.
> Fjols vil jeg sige, for nu er det bare mat.
> Jeg vil så forfærdelig gerne af med skidtet, så den kan blive pæn igen.
>
> vh Erik
> Virago XV 500
> CBR600F


Bremsevædske er jo eminent god til at opløse lak med... og så vidt jeg
husker er det alle blanker metal overflader du nævner, derfor burde det vel
kunne bruges... måske lidt en dyr løsning.. men du vil jo gerne af med
skidtet ikke ?

MVH Troels



Jes Vestervang (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-02 22:05

Troels Sørensen skrev:

>
>> Jeg har en Virago, som den forrigere ejer meget generøst har overpjasket
> med
>> klarlak på cylindre, bagsvinger, hjul og alle andre steder hvor den burde
>> være blank.
>> Fjols vil jeg sige, for nu er det bare mat.
>> Jeg vil så forfærdelig gerne af med skidtet, så den kan blive pæn igen.
>>
>> vh Erik
>> Virago XV 500
>> CBR600F
>
>
> Bremsevædske er jo eminent god til at opløse lak med...
>
Ellers er der jo også "Bums" lakfjerner som vist er ganske effektivt, men
ikek noget jeg har erfaringer med.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jorgen Gerdorf (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jorgen Gerdorf


Dato : 19-03-02 22:43


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c97a58d$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Troels Sørensen skrev:
>
> >
> >> Jeg har en Virago, som den forrigere ejer meget generøst har
overpjasket
> > med
> >> klarlak på cylindre, bagsvinger, hjul og alle andre steder hvor den
burde
> >> være blank.
> >> Fjols vil jeg sige, for nu er det bare mat.
> >> Jeg vil så forfærdelig gerne af med skidtet, så den kan blive pæn igen.
> >>
> >> vh Erik
> >> Virago XV 500
> >> CBR600F
> >
> >
> > Bremsevædske er jo eminent god til at opløse lak med...
> >
> Ellers er der jo også "Bums" lakfjerner som vist er ganske effektivt, men
> ikek noget jeg har erfaringer med.
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> FZS600
"BUMS" var tidligere et meget effektivt produkt. Det lugtede stærkt og
nærmest "ætsede" lakken af.
Men nu er det blevet åh så økologisk og dufter af ferskner og er næsten
ubrugeligt som lakfjerner.
NITRO MORS er nu det eneste der dur. Det kan til og med opløse
auto-ovnlakering. Og det gør intet ved aluminiumsoverflader.
Husk gummihandsker når/hvis du bruger NITRO MORS.

Mvh Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
HONDA CB500T (1976)



OK (20-03-2002)
Kommentar
Fra : OK


Dato : 20-03-02 19:58

> NITRO MORS er nu det eneste der dur. Det kan til og med opløse
> auto-ovnlakering. Og det gør intet ved aluminiumsoverflader.
> Husk gummihandsker når/hvis du bruger NITRO MORS.
>
> Mvh Jørgen Gerdorf
> DKW RT250/2 (1955)
> HONDA CB500T (1976)
>
Hvor køber man det???

Ole
CB900F



Brian Luckow (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 20-03-02 22:43

> > NITRO MORS er nu det eneste der dur. Det kan til og med opløse
> > auto-ovnlakering. Og det gør intet ved aluminiumsoverflader.
> > Husk gummihandsker når/hvis du bruger NITRO MORS.

> Hvor køber man det???

Bl.a. i Silvan.


Mvh., Brian Luckow




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408680
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste