nimbus
Fra : mfn

Dato : 18-03-02 17:51

Hvad koster en god gammel nimmerdreng i ordentlig stand idag?

Fra : Ulrik Borg

Dato : 18-03-02 18:26

"mfn" <falken@image.dk> wrote in message
> Hvad koster en god gammel nimmerdreng i ordentlig stand idag?

Tjaa en hurtig søgning efter nimbus på www.dba.dk gav 19 resultater.
Priserne varierer fra ca. 40 - 70000.

mvh Ulrik

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 18-03-02 18:52

"mfn" <falken@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster en god gammel nimmerdreng i ordentlig stand idag?

Prøv at se i DenBlåAvis On-Line (www.dba.dk). I dag ver der ca. 18-19
Nimbus'er til salg til priser fra 41.000 kr. og opefter (typisk omkring
45.000 - 50.000 kr).
I MC-Basen var der kun én Nimbus til salg til ca. 45.000 kr.

I øvrigt er det i gruppen "dk.marked.privat.motorcykel" at køb & salg af
motorcykler skal ske og ikke i denne nyhedsgruppe

Mvh Jørgen Gerdorf

Fra : Jens Jessen

Dato : 18-03-02 19:03

Du kan selv regne lidt på det.
En komplet motorrenovering med ALT mindst 20.000,-
Lakering ca. 10.000,-
Indkøb af nye dele ca. 20.000 - 25.000,-
Lidt forkromning og galvanisering. 2- 3.000,-
Pris ca. 55.000,- og til den pris er motorcyklen ikke købt ind endnu og der
er heller ikke betalt for arbejdsløn.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 11:56

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
> Pris ca. 55.000,- og til den pris er motorcyklen ikke købt ind endnu og
der
> er heller ikke betalt for arbejdsløn.

Hvis det er nødvændigt at renovere cyklen for disse summer, så er købsprisin
nok omkring 15-20K for en "papkassemodel"!!

Jeg købte min for 2 år siden for 42000 og har netop renoveret den komplet:
Lakering: 7700
nyt topstykke: 2500 (kunne godt have sparet ved at renovere det gamle - men
ville have polititopstykke på. Nu har jeg hele 27Hp!!)
speedometerrenovering: 1200
crom: 600
nye dele til motor: ca. 5000
...og så det løse.
I alt ca 19500

Jeg har så (med kyndig assistence!) lavet det hele selv og sparet
arbejdslønnen.
Lakeringen var ikke strengt nødvændig. Jeg kunne have lappet og pudset den
gamle, men der er sgu for mange sorte Nimbusser...

mvh
Jan
- på spritny 'bus (prøv liige om du kan tørre grinet af mig)

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-03-02 13:23

<snip>
> mvh
> Jan
> - på spritny 'bus (prøv liige om du kan tørre grinet af mig)
<snip>

Velkommen til Nimbussens verden!
Håber du kommer med til årstræf o-lign.

hilsen
thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 13:51

> Velkommen til Nimbussens verden!

Tak tak - men jeg har nu været med et par år

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-03-02 16:03

"Jan Hansen" <jan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Jan
> - på spritny 'bus (prøv liige om du kan tørre grinet af mig)

Billeder af flotte 'nimmerdrenge' , ja! altså cyklerne, må meget gerne
smides på news:dk.binaer.motor
så vi alle kan nyde dem

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-03-02 19:51

www.nn-nimbus.dk en af de 4 "store" forhandlere der er tilbage.
www.nimbus.dk Danmarks Nimbus Touring
for bare at komme med et par forslag...

hilsen
Thomas
Nimbuskører på 12. år.

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-03-02 17:01

On Mon, 18 Mar 2002 17:51:12 +0100, "mfn" <falken@image.dk> wrote:

>Hvad koster en god gammel nimmerdreng i ordentlig stand idag?

Ring til JC nimbus (http://www.jcnimbus.dk/) på 35 42 83 13 og snak
med dem de har af og til nogen i kommision, ellers har de ret godt
styr påhvem der sælger.

Mvh Michael