Plastic-benzintank og maling
Fra : Claus Ø

Dato : 16-03-02 13:06

Hej NG

Er der nogen som kan anbefale en autolakerer eller lign.,
der kan lakere en 19L hvid plastic-benzintank sort,
og som bor i Brøndby/Glostrup området?

Det er lidt svært at få noget maling til at binde på tanken, så
jeg vil ikke selv 'fedte' med det.

mvh

Claus Ø

Fritfald@yahoo.com

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-03-02 13:51

> Det er lidt svært at få noget maling til at binde på tanken, så
> jeg vil ikke selv 'fedte' med det.
Også hvis man gør den ru med lidt sandpapir og derefter giver den en gang
plasticgrunder!?

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-03-02 15:53

"Claus Ø" <cla@scanjour.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som kan anbefale en autolakerer eller lign.,
> der kan lakere en 19L hvid plastic-benzintank sort,
> og som bor i Brøndby/Glostrup området?

Jeg er ked af at skulle give dig en dårlig nyhed, men du kan ikke lakere en
plastic-tank.

Faktisk er det svært bare at få en staffering til at sidde fast, hvis ikke
stafferingen er lavet specielt til plasttanke og perforeret, vil den boble
op og glide af.

Lakering kan se flot ud indtil du fylder bensin i tanken, så bobler den op
og kommer til at ligne lort.
Problemet er at plast-tanke "ånder". Der "damper" lidt bensin ud gennem
tanken hele tiden, og derfor kan lak ikke holde, og stafferingers klister
kan heller ikke.

Mvh.
Rittig
(Har kørt med plasttanke i over 10 år)

Fra : Bendt Grunge

Dato : 16-03-02 20:49

> [...]
> Problemet er at plast-tanke "ånder". Der "damper" lidt bensin ud gennem
> tanken hele tiden, og derfor kan lak ikke holde, og stafferingers klister

Så må det være ti år med forkert maling, for der kan sagtens males på
plastik, der puttes en speciel hæftgrunner på som "æder" sig ind i den
underliggende plast og man maler så oven på den, evt. med lidt blødgøre i så
den ikke sprækker ved "buler" i tanken. så mit bud er det godt kan lade sig
gøre, find en maler der VED hvordan man maler plastkofangere.

Bendt G

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-03-02 23:34

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse

> [...]

sig
> gøre, find en maler der VED hvordan man maler plastkofangere.

Taler vi forbi hinanden her?

Nu damper der mig bekendt ikke ret meget bensin ud gennem en kofanger, men
jeg har prøvet at lakere mange forskellige plastic emner på motorcykler, og
det eneste jeg ikke har haft held til at få til at holde er bensintanke -
pga dampene. Er du helt sikker på at det kan lade sig gøre? For jeg har
aldrig set det.
Problemet er ikke slag, "buler" og den slags, men simpelthen at lakken
bobler op efter ret kort tid med bensin i tanken.

Rittig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-03-02 00:10

Claus Rittig wrote:

> Problemet er ikke slag, "buler" og den slags, men simpelthen at lakken
> bobler op efter ret kort tid med bensin i tanken.

Har du prøvet at komme noget af det der epoxy-halløjsa til at tætne ståltanke
med ind i tanken?.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-03-02 12:06

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at komme noget af det der epoxy-halløjsa til at tætne
ståltanke
> med ind i tanken?.

Nej, det har jeg ikke - har du?
Hvordan bruger man det og hvordan virker det? Det er vel et problem at tætne
en _hel_ tank? Jeg mener, skal lakken holde, så skal hele tanken jo være
"tæt", og det lyder ikke som nogen let opgave.

Rittig

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 18-03-02 12:49

hvis man ikke kan male på plastic tanke hvordan katten bærer aprilia sig så
ad med at lakere plastic tanken på millen ?

Lasse
som synes hullet i tanken er alt for lille på millen

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-02 12:57

On Mon, 18 Mar 2002 12:48:53 +0100, "Lasse Lundberg"
<Lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>hvis man ikke kan male på plastic tanke hvordan katten bærer aprilia sig så
>ad med at lakere plastic tanken på millen ?

Indfarvet plastic ?? Plastictanken på min (sorte) Priller har en lille
men relativ dyb ridse og det ser grangiveligt ud som om den er
indfarvet...

-M

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 18-03-02 13:53

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message > Indfarvet plastic ??
Plastictanken på min (sorte) Priller har en lille
> men relativ dyb ridse og det ser grangiveligt ud som om den er
> indfarvet...

det kunne jo forklare det

Lasse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-02 16:27

Lasse Lundberg skrev:

> hvis man ikke kan male på plastic tanke hvordan katten bærer aprilia sig
> så ad med at lakere plastic tanken på millen ?

Mon ikke der er en separat beholder under tanken? (der jo så må være en
skal)
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-03-02 16:23

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> hvis man ikke kan male på plastic tanke hvordan katten bærer aprilia sig

> ad med at lakere plastic tanken på millen ?

Jeg kender ikke lige detaljerne omkring den, men på nogle cykler er der et
plast-skjold udenpå tanken, og det er meget flot lakeret, mens selve tanken
ikke er lakeret, kunne det være sådan noget?

Rittig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-03-02 17:05

Claus Rittig wrote:

> [...]
> en _hel_ tank? Jeg mener, skal lakken holde, så skal hele tanken jo være
> "tæt", og det lyder ikke som nogen let opgave.

Det er en masse med en konsistens svarende til tyk maling. Man hælder indholdet
på ca. 1/2 liter ned i tanken. Lukke selvfølgelig alle huller. Og vender og
drejer tanken i alle retninger flere gange. Hælder resten tilbage i flasken.
Derefter skal tanken ventileres godt. En luftslange med reduktionsventil
justeret til kun lige en svag fisen ned i tanken er at foretrække. Skal måske
gøres et par gange. Jeg har brugt det flere gange på gamle utætte tanke. Og et
andet fif er at male overgangen far benzin til maling ved tankdækslet. Så undgår
man at malingen bobler op. Stoffet er hvidt.

Ib Jakobsen