Den nye cykel kom helt hjem ;o)
Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-02 14:58

Hejsa NG

Ja så var det jo igår jeg skulle til berlin, for at hente mit nye vidunder..
turen gik jo fint derned, men slap af nogle pis motorveje der er mellem
Rostock og Berlin.. gamle og bumpede som en i helvede... nå men vi havde en
thinkpad + gpsenhed til den, med, hold da kæft hvor var det lækkert !!! Man
kunne ikke fare vild
Nå men vi kom derned, og cyklen var pænere en forventet, de tyskere er nu
helt pålidelige vi skulle ha den op på traileren så kom sælger med et
stort tykt bræt, så det var bare og rulle den op, skide nemt.. jeg havde jo
købt 5 skralde bagageremme.. 4 der kunne klare 700KG og en der kunne klare
250kg, det burde kunne gøre det !..
Vi gav den en i hvert hjørne af cyklen, en i hver side af bagage bæret, og
en i hver side oppe ved den nederste den af kronrøret på den 3kant der
sidder nederst, og så røg krogene ind under traileren på vangerne !! og så
blev de spændt, så fjedringen på cyklen røg godt ned og så var det
afsted, man er sq noget nervør for sit nye eje ! vi listede over alle de
lorte brosten ud til autobahn.. og så regnede det !! efter 2 min på
autobahn.. sagde det sjock, og det rykkede i traileren, vi kastede passaten
ind til siden, af frygt for at en rem var knækket.. men så var det det
overskydende af en rem, der havde rykket sig løs, og var røget under hjulet,
og var blevet flået over.. dog at resten af remmen sad ordenligt fast
sagde jeg "nu har vi haft det ene uheld, man skal ha på sådan en tur" og
ganske rigtibg.. vi snøvlede os imod DK med 70 nogle gange 60 !! men hjem
kom vi da inat kl 04.30 !! ) så lidt træt er man vel.. nu skal jeg ned og
kigge svinet efter imorgen, den skal oxo lige ha renset KN filtre

I tyskland hos sælger så jeg en smart lille lift med en donkraft på midten,
er der nogle der ved hvor man finder dem i dk ?? den var ca 1½M høj.. og ret
lækker !! ville være god nå den nye skal ha skiftet pakninger i forgaflerne
! ...

Btw fedt at sådan en kværn har benz måler )

Nå men så ved i lidt mere, der kommer sikkert billeder i weekenden !

Mvh
Morten

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-03-02 15:34

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

[snip en masse]

Tillykke med den!

Hilsner,

Tony

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-02 15:54

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nå men vi kom derned, og cyklen var pænere en forventet, de tyskere er nu
> helt pålidelige

Te'løk med dyret!

Rittig
(Som også har taget turen et par gange)

Fra : Kenneth T

Dato : 14-03-02 17:40

> Ja så var det jo igår jeg skulle til berlin, for at hente mit nye
vidunder..

Tillykke!
Hvad har du købt ?

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-02 18:56

> Tillykke!
> Hvad har du købt ?
Tak Tak )

Såmend bare en gammel cykel ) en Kawa Gpz 750 glæder mig til at prøve
den for første gang, men den skal lige ha betalt afgift + nye pakninger i
forgaflen ! så den gamle skal lige samles først, og så sælges før den nye
kan komme på vejen ! ;o(
Men hva, det er jo stadigt alt for koldt til at køre i )

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-03-02 12:10

> Men hva, det er jo stadigt alt for koldt til at køre i )
> Morten

Pjat - det er bare en dårlig undskyldning...

/Anders - der lige er kommet tilbage efter 60km's rundtur.

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-02 12:47

> Pjat - det er bare en dårlig undskyldning...
hehe ok, men så er der salt på vejene hehe

Mvh
Morten

Fra : Søren Lindholt

Dato : 14-03-02 18:44

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse > Vi gav den en i
> [...]
> sidder nederst, og så røg krogene ind under traileren på vangerne !! og så
> blev de spændt, så fjedringen på cyklen røg godt ned og så var
detTeløgge med maskinen, og hvor har du ret med vejene på den egn, nogen
steder ligger betonpladerne løse, og der kan være ti (10) centimeters kant i
mellem dem. Jeg har arbejdet som landmåler på nogen strækninger, og var
henne med målepinden...

Ang. surring, en frisk historie jeg lige hørte fra en veninde:

Hun hjalp en anden pige med at hente en nyindkøbt Virago i en varevogn her i
weekenden, og lånte nogle af mine MC-stropper jeg bruger til mine MCer.

De havde også en mand med, så de forsikrede mig at de sagtens kunne finde ud
af det, og forhandleren kunne vel også se på det.

Og så fik jeg historien i dag. Den gode mand de havde med var efter eget
udsagn vant til at køre med Harleyer, så han mente det nok at sætte den på
sidestøttefoden, og sætte sin (!) egen strop på til samme side.

De kørte hjemad og satte ham af ved hans eget hjem, og ikke længe derefter
væltede skidtet naturligvis da støttefoden flyttede sig.. Ingen skrammer
heldigvis, men FOR SATAN jeg var blevet tosset hvis det var mig det var gået
ud over.... især da de havde fået 4 stropper med fra mig til at sætte den
rigtig fast med....

Sådan skal man altså ikke gøre...

mvh Søren

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-02 19:00

> [...]
> mellem dem. Jeg har arbejdet som landmåler på nogen strækninger, og var
Ja det er noget rigtigt lort !

> Ang. surring, en frisk historie jeg lige hørte fra en veninde:
[snip]
Det var jo det jeg troede var bedst med sidestøtteben, men det sage alle jer
kloge folk her i NG at det var dumt, så det gjorde jeg ikke )

PS.. nogle der har haft en GPZ 750, og som kan fortælle lidt om den og hvad
man skal holde øje med ??

Mvh
Morten

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-03-02 22:23

> [...]
> kloge folk her i NG at det var dumt, så det gjorde jeg ikke )
>
> PS.. nogle der har haft en GPZ 750, og som kan fortælle lidt om den og

- Mest speedometeret... - specielt i byerne... *GG

Lars

Fra : Armand

Dato : 15-03-02 00:00

> PS.. nogle der har haft en GPZ 750, og som kan fortælle lidt om den og
> hvad man skal holde øje med ??

Olieforbruget, og alle dem der kører udenom i kurverne .-o

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-02 10:55

> Olieforbruget, og alle dem der kører udenom i kurverne .-o
hehe, det er da bare et spørgsmål om øvelse )

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 15-03-02 22:55

> hehe, det er da bare et spørgsmål om øvelse )

Nej - Om kamp!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 16-03-02 01:04

> Nej - Om kamp!
hehe true

Mvh
Morten

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-03-02 10:39

> PS.. nogle der har haft en GPZ 750, og som kan fortælle lidt om den og
hvad
> man skal holde øje med ??

Morten, den slags spørgsmål skal man stille _før_ man køber!
Jeg har en bog derhjemme om Kawasaki Fours, jeg skal slå den op ved
lejlighed.

Asger
ZX-10

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-02 10:56

> Morten, den slags spørgsmål skal man stille _før_ man køber!
Ja true, men jeg havde ikke hørt noget dårligt om den nogle steder, ud over
at den er svær at stille ventiler på !

> Jeg har en bog derhjemme om Kawasaki Fours, jeg skal slå den op ved
> lejlighed.
Wheee.. er det en haynes oder ?? hvis det er vil jeg gerne ha model nummer
på den, så jeg kan købe en selv

Mvh
Morten

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-03-02 15:07

> [...]
> at den er svær at stille ventiler på !

> Wheee.. er det en haynes oder ?? hvis det er vil jeg gerne ha model nummer

Nej, det er den her:
<http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1861261527/qid%3D1016200316/ref%3Dsr
%5F11%5F0%5F1/103-4288964-6163822>

Haynes er vel denne: 0574 - Kawasaki 750 Air-cooled fours, '80 thru '91
http://www.haynes.com/aumtrcy.html#anchor716950 eller
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/185010557X/qid=1016200707/sr=1-7/ref=
sr_1_7/103-4288964-6163822

Asger

Fra : Pein

Dato : 15-03-02 00:11

"Søren Lindholt" wrote ...

> Og så fik jeg historien i dag. Den gode mand de havde med var efter eget
> udsagn vant til at køre med Harleyer, så han mente det nok at sætte den
> på sidestøttefoden, og sætte sin (!) egen strop på til samme side.

Sådan en klovn. Han har da vist aldrig kørt rundt med ret meget, eller
sejlet ret meget med færge (på mc).

Men du scorede vel nogle gode points der

/Pein

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-03-02 19:18

Tillykke med den.

Vi ses derude

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-03-02 22:26

Tillykke med den.

Hvornår er den fra ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-02 22:43

> Tillykke med den.
tak tak

> Hvornår er den fra ?
83

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-03-02 22:39

Morten Juel skrev:

> Hejsa NG
>
> Ja så var det jo igår jeg skulle til berlin, for at hente mit nye
> vidunder..

Tillykke med dyret!
Kommer du så til ?-dag* i Fredericia?

*Det var aftenen før årets første Karoline-halløj, ikke?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-02 22:43

Til hvad ???

Morten
Golf II GTI
XS400Seca

**som har www+mail plads til salg, kan også bruges med eget domainenavn**

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-03-02 00:52

Morten Juel skrev:

> Til hvad ???

Til J- og P-dag har vejret været skyld i at vi ikke kunne tage mc'en til
Fredericia, så vi blev enige om at planlægge endnu en dfm-træf-dag på et
tidspunkt hvor vejret er mere mc-venligt

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-03-02 19:28

"Jes Vestervang" skrev i en meddelelse
> Til J- og P-dag har vejret været skyld i at vi ikke kunne tage mc'en til
> Fredericia,

Pjat med dig ) Det var udmærket kørevejr. Jon og kæreste kom fra Odense
på Babygixxer (stor respekt) og undertegnede kom fra Århus. Hvis du havde
kørt så betids at du havde været der til tiden, eller 15 min. før, havde vi
alle kunnet savle over din nye Fazer

Allan Bojesen (hvor både mc og mand var hvid af salt da jeg kom hjem søndag
formiddag)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-03-02 19:46

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørt så betids at du havde været der til tiden, eller 15 min. før, havde

Hmm, ja det var ihvertfald skidt føre da jeg nåede til Tørring Når
Fazeren laver donuts i tomgang er der noget galt

> Allan Bojesen (hvor både mc og mand var hvid af salt da jeg kom hjem
søndag
> formiddag)

Jeps, jeg brugte også 50 min i selskab med højtryksrenseren og Fazeren :-/
Men den smagte heller ikke af salt i krogene bagefter, men jeg var til
gengæld lidt sort om munden

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 16-03-02 20:16

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> Men den smagte heller ikke af salt i krogene bagefter, men jeg var til
> gengæld lidt sort om munden

Der er også nogen der altid skal overdrive når der er gratis prøvesmagning

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 17-03-02 12:39

> .... jeg brugte også 50 min i selskab med højtryksrenseren og Fazeren
:-/
> Men den smagte heller ikke af salt i krogene bagefter, men jeg var til
> gengæld lidt sort om munden

GRILL

--
Armand.
(der er den der har tillagt D.F.M'erne dén kedelige vane)

Fra : Armand

Dato : 14-03-02 23:26

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Kommer du så til ?-dag* i Fredericia?
> *Det var aftenen før årets første Karoline-halløj, ikke?

Jo! Det var der foreslået!
Lad os forøvrigt kalde den "K-dag (-1)" fremover!

Men der mangler stadig datoen!
ANYONE???????

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-03-02 01:11

Armand skrev:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Jo! Det var der foreslået!
> Lad os forøvrigt kalde den "K-dag (-1)" fremover!
>
> Men der mangler stadig datoen!
> ANYONE???????

Fra <http://www.rest-karoline.dk/info.htm> "Den sidste søndag i hver måned
sommeren igennem, mødes desuden i hundredvis af motorcykelentusiaster på
deres prægtige maskiner. "

Om det starter i denne måned aner jeg ikke :-/

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-02 14:48

> Jo! Det var der foreslået!
> Lad os forøvrigt kalde den "K-dag (-1)" fremover!
> Men der mangler stadig datoen!

Jeg mener helt bestemt at de starter i denne måned, dvs. d. 31. marts kl.
14.30.
Men jeg kan ikke helt finde nogle steder, hvor det bliver bekræftet.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Aragorn_dk

Dato : 15-03-02 06:38

Jamen tillykke med "den lille nye!" Og god fornøjelse på landevejene - kør
nu fornuftigt! (Læg venligst mærke til at jeg skrev "fornuftigt" og ikke
"forsigtigt" - der er fa'ens til forskel! )

MVH

MBA

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-02 10:16

> Jamen tillykke med "den lille nye!" Og god fornøjelse på landevejene - kør
> nu fornuftigt! (Læg venligst mærke til at jeg skrev "fornuftigt" og ikke
> "forsigtigt" - der er fa'ens til forskel! )
tak tak, hey hvad mener du med lille ! )
Skal nok køre fornuftigt

Mvh
Morten

Fra : Aragorn_dk

Dato : 15-03-02 18:21

Jamen, jamen! Juuuust kiddin'! *lol*

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-03-02 08:36

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> snippet en tyskerhistorie<

Hold da op, såen en kan vel også ligge i en Golf2 eller hvad?

Det SKAL bare blive sent når man henter ting i tyskland, var klokken ikke
også over 3 før du var hjemme sidste gang?

-
Morten Dahl

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-02 10:20

> Hold da op, såen en kan vel også ligge i en Golf2 eller hvad?
Hehehe det tror jeg sq ikke, og jeg havde sq ikke lyst til at prøve med dens
220Kg !!

> Det SKAL bare blive sent når man henter ting i tyskland, var klokken ikke
> også over 3 før du var hjemme sidste gang?
Jow nu du siger det, det blev vist oxo lidt sent men der stoppede jeg
oxo i odense på vej hjem

Mvh
Morten