Tændrør & suzuki!!
Fra : dj

Dato : 11-03-02 20:46

Hej NG
Min nyindkøbte mc er begyndt at brænde tændrør af, nu er det anden
gang......
Der er monteret jet-kit, kan det være årsagen?
Eller kan man bare være uheldig 2 gange inden for en mdr.!?

Hilsen dj
rf600

Fra : Armand

Dato : 12-03-02 00:59

dj <kjeldsen66@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> gang......
> Der er monteret jet-kit, kan det være årsagen?
> Eller kan man bare være uheldig 2 gange inden for en mdr.!?

Lige så længe at du stopper NGK-rør i den, vil du blive ved med at have
problemet!
Prøv med et hvilketsomhelst andet fabrikat (Champion, Denso, Bosch
m.fl.)

--
Armand.
(NGK-skeptiker)

Fra : dj

Dato : 12-03-02 09:11

> Lige så længe at du stopper NGK-rør i den, vil du blive ved med at have
> problemet!
> Prøv med et hvilketsomhelst andet fabrikat (Champion, Denso, Bosch
> m.fl.)

ha......sjovt nok NGK jeg skiftede til efter første afbrændning!

dj

Fra : Mickey_dk

Dato : 12-03-02 09:56

"dj" skrev d. 12-03-02 09:11 dette indlæg :
> ha......sjovt nok NGK jeg skiftede til efter første afbrændning!

Ej, så sjovt er det vel heller ikke? :c))

Jeg har haft nøjagtig samme problem med min gamle gix'er - da jeg skulle
skifte tændrør for hver 200km, tænkte jeg det var lige i overkanten....
Jeg fandt ud af, at Bosch har nogle med sølvrør til min model, der netop
modsvarede NGK'erne.
Godtnok kostede de 107,- pr stk - men til gengæld kørte de udewn nogen
form for problemer.

Derfor kan jeg anbefale Bosch (Hvis de vel at mærke findes i en
tilsvarende udgave for dine NGK'er...)
Men ring evt. Bosch Danmark, de kan hjælpe.

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 12-03-02 18:00

> ha......sjovt nok NGK jeg skiftede til efter første afbrændning!

NGK er generalt standarden og ikke mindst for mc-forhandlere, idet de
importeres af Max's mc-import, som efterhånden nærmer sig status af at
være general-leverandør af tilbehørs-stumper til motorcykler!
Derfor får man altid et sæt NGK'ere hvis ikke at man spørger direkte til
andet (hvilket forøvrigt af samme grund kan resultere i at du kan blive
nødt til at køre/ringe byen rundt for at finde en leverandør af andre!)

NGK'ere har siden lanceringen af de første dobbelt-elektrodede rør til
bl.a. GSXR'erne haft stigende problemer med rør der uhjælpeligt
druknedes :-|
Så tro mig: Hvis man har en Suzuki der æder rør, ér vejen frem at gå
uden om NGK :-|

--
Armand.

Fra : dj

Dato : 12-03-02 19:59

> [...]
> problemet!
> Prøv med et hvilketsomhelst andet fabrikat (Champion, Denso, Bosch

har lige kigget i instruktionsbogen, suzuki skriver: NGK CR9E eller
nippondenso....
.....men hvis jeg nu køber mig et sæt bosch, er jeg så ikke godt "kørende" ??

dj

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-02 21:11

dj skrev:

> har lige kigget i instruktionsbogen, suzuki skriver: NGK CR9E eller
> nippondenso....

Bemærk at det er dem der hedder Denso nu!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : dj

Dato : 13-03-02 13:50

bosch fåes ikke til min mc, hvad med de 2 andre, hvor kunne de evt. skaffes
fra?

dj

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-03-02 14:07

> bosch fåes ikke til min mc, hvad med de 2 andre, hvor kunne de evt.
skaffes
> fra?

http://www.ks-motor.dk/ har vist både Denso og Champion.

Hvis du skal finde ud af, hvilket Denso tøndrør du skal bruge, kan du finde
det ud fra denne side:
http://www.denso.co.jp/PLUG/data/other/index.html (klik på NGK)

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : dj

Dato : 13-03-02 14:18

> http://www.ks-motor.dk/ har vist både Denso og Champion.
>
> Hvis du skal finde ud af, hvilket Denso tøndrør du skal bruge, kan du
> [...]

tak for hurtig hjælp.......har lige fået bestilt mig et sæt denso! (nu har
den f...... bare af at virke)

dj - rf600

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 13-03-02 18:59

"dj" <kjeldsen66@hotmail.com> wrote in message

> finde
>
> tak for hurtig hjælp.......har lige fået bestilt mig et sæt denso! (nu har
> den f...... bare af at virke)
>
> dj - rf600

Vil du ikke melde tilbage om resultatet? Jeg kører også rf600, og den har af
og til et problem med at sætte ud hvis man kører med samme hastighed i
længere tid.

Casper
RF600R

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-03-02 20:48

"Casper Hundebøl" <casperREMOVE@malerbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> Vil du ikke melde tilbage om resultatet? Jeg kører også rf600, og den har
af
> og til et problem med at sætte ud hvis man kører med samme hastighed i
> længere tid.

Jeg vil tro dit problem kan løses ved at skifte til et varmere tændrør -
altså gå ét nummer ned. Egen erfaring fra Vibekes Babygixxer.

Allan Bojesen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 14-03-02 13:33

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro dit problem kan løses ved at skifte til et varmere tændrør -
> altså gå ét nummer ned. Egen erfaring fra Vibekes Babygixxer.
>
> Allan Bojesen

hvilke rør kører gixxeren så med nu?

--
Jacob

Fra : Allan Bojesen

Dato : 14-03-02 20:51

"Jacob Stegelmann" skrev i en meddelelse

> hvilke rør kører gixxeren så med nu?

Kort men godt - ND C7HA

Allan Bojesen

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 19-03-02 16:34

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg vil tro dit problem kan løses ved at skifte til et varmere tændrør -
> altså gå ét nummer ned. Egen erfaring fra Vibekes Babygixxer.

Jeg er ikke sikker på det er nogen god ide. Den kører allerede med tændrør
der er en tand varmere end de originale.

Casper

Fra : dj

Dato : 13-03-02 22:34

> Vil du ikke melde tilbage om resultatet? Jeg kører også rf600, og den har
af
> og til et problem med at sætte ud hvis man kører med samme hastighed i
> længere tid.

det skal jeg gøre.....! (håber dog det er med gode nyheder )

dj - rf600

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 18:56

> har lige kigget i instruktionsbogen, suzuki skriver: NGK CR9E eller
> nippondenso....
> ....men hvis jeg nu køber mig et sæt bosch, er jeg så ikke godt
"kørende" ??

Hvilketsomhelst et rør der matcher de nævnte NGK/Denso(!) kan bruges
(NGK-anbefalingen er jo lige til at sti...... øh - ryste på hovedet af!)

--
Armand.