/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
YZF R6
Fra : Ole Sørensen


Dato : 11-03-02 12:26

Har nu endelig besluttet mig for at købe en sprit ny R6

Problemet er nu bare hvilken model man skal vælge.

2000 - 146k
2001 - 159k
2002 - 169k

2002 modellen er mig bekendt den samme som 2001 blot med anden stafering mm.
& derfor formentlig ikke de ekstra 10k værd.

Men hvad med forskellen på 200 - 2001 modellen....

Har ladet mig fortælle, at der er en del ændringer der....men er det noget
der retfærdiggør prisforskellen på de 15k ??

Nogen der har noget godt / skidt omkring R6....alt er velkommen.

Mvh /Ole



 
 
Michael K. S. (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-03-02 12:40

On Mon, 11 Mar 2002 12:26:11 +0100, "Ole Sørensen"
<whocares@e-mail.dk> wrote:

>Men hvad med forskellen på 200 - 2001 modellen....

Performance-related improvements include 1) adoption of a lightweight
igniter, 2) a lightweight, compact R7 style battery, 3) a lightweight
front fork, 4) optimization of the transmission and camshaft
specifications for an improved shifting feeling, 5) new spec pistons
and conrods that reduce oil consumption and improve throttle response,
and 6) new tire pattern tread that achieves light steering feeling.

As for the exterior improvements, the tail light adopts the first "LED
lamp" ever on a motorcycle, which gives the new R6 an even more
distinctive rear view. Also adding to the combined feeling of dynamism
and lightness in the rear end is the new number plate, which
strengthens the fenderless image, and the full painted finish on the
lower side (wheel side) of the rear cowling. For increased
convenience, a space for a "U" lock has also been added.

Together with the lighter header pipes, this gives a total weight
saving of 1.5 kg, bringing the dry weight of the R6 down to only 168
kg for 2001!

>Har ladet mig fortælle, at der er en del ændringer der....men er det noget
>der retfærdiggør prisforskellen på de 15k ??

Det kommer sandelig an på hvem man er .....

>Nogen der har noget godt / skidt omkring R6....alt er velkommen.

Tjah - Det er da en hyggelig lille knallert,som gadecykel betragtet er
CBR600'eren bedre IMO,men R6'eren da et fint alternativ,skal du ud at
køre meget bane så er det et fint valg

-M

Peder (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 11-03-02 12:53

On Mon, 11 Mar 2002 12:39:59 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:


>Tjah - Det er da en hyggelig lille knallert,som gadecykel betragtet er
>CBR600'eren bedre IMO,men R6'eren da et fint alternativ,skal du ud at
>køre meget bane så er det et fint valg
>
Jeg sad iøvrigt og så lidt af SuperSport i går.
Tankevækkende at en cykel (CBR600 Sport), der regnes for mere
"all-round agtig" end de øvrige i klassen gik hen og vandt...
Måske piloten alligevel har lidt betydning for resultatet?
Ja ja det er ikke ligefrem standard gadecykler, men alligewel.

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K. S. (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-03-02 13:04

On Mon, 11 Mar 2002 12:52:30 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:


>Jeg sad iøvrigt og så lidt af SuperSport i går.
>Tankevækkende at en cykel (CBR600 Sport), der regnes for mere
>"all-round agtig" end de øvrige i klassen gik hen og vandt...
>Måske piloten alligevel har lidt betydning for resultatet?
>Ja ja det er ikke ligefrem standard gadecykler, men alligewel.

Det er lige netop det,i std konfig. er R6'eren lidt mere raceagtig og
flighty hvilket også er de samme ting der gør den lidt dårligere som
gadecykel.Ingen tvivl om at i SS med Fabien Foret og HRC i ryggen er
den _mindst_ ligeså god som alle de andre....).

-M

Ole Sørensen (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 11-03-02 15:23


Tak for info´en! - Det er ikke min hensigt, at benytte den til banekørsel
overhovedet, men derimod som alternativ til bilen....det er altså morsommere
end at sidde i buret bag rattet...! - Jeg er dog ikke afhængig af MC´en til
daglig transport, så den er egentlig "mest for sjov" - Hvis man kan udtrykke
sig sådan.





Kenneth Egholm (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Egholm


Dato : 11-03-02 17:09

> end at sidde i buret bag rattet...! - Jeg er dog ikke afhængig af MC´en
til
> daglig transport, så den er egentlig "mest for sjov" - Hvis man kan
udtrykke
> sig sådan.

Det kan man da godt... Mange af os har jo MC'en for sjov.. De er ikke så
mange der har den som primært transportmiddel.... (tror jeg da ikke..)


--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk



Hans Palbøl (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Hans Palbøl


Dato : 11-03-02 18:57


"Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote in message
news:a6ikq2$97t$1@sunsite.dk...
> Det kan man da godt... Mange af os har jo MC'en for sjov.. De er ikke så
> mange der har den som primært transportmiddel.... (tror jeg da ikke..)

Jo da, som primært *og* sjovt transportmiddel

Hans
SV650S



Steffler (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 12-03-02 13:32

"Hans Palbøl" <hans@INGENSPAMpalboel.dk> wrote in message
news:3c8cefb7$0$272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote in message
> news:a6ikq2$97t$1@sunsite.dk...
> > Det kan man da godt... Mange af os har jo MC'en for sjov.. De er ikke så
> > mange der har den som primært transportmiddel.... (tror jeg da ikke..)
>
> Jo da, som primært *og* sjovt transportmiddel

oxo her...

/S



Niels S. (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 12-03-02 14:31

Steffler skrev
> "Hans Palbøl" <hans@INGENSPAMpalboel.dk> wrote in message
> news:3c8cefb7$0$272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote in message
> > news:a6ikq2$97t$1@sunsite.dk...
> > > Det kan man da godt... Mange af os har jo MC'en for sjov.. De er ikke

> > > mange der har den som primært transportmiddel.... (tror jeg da
ikke..)
> >
> > Jo da, som primært *og* sjovt transportmiddel
>
> oxo her...

Ditto.

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Ole Baun (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 13-03-02 17:51


"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:mrnj8.415$2E2.1800@news.get2net.dk...
> > > "Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote in message
> > > news:a6ikq2$97t$1@sunsite.dk...
> > > > Det kan man da godt... Mange af os har jo MC'en for sjov.. De er
ikke
> så
> > > > mange der har den som primært transportmiddel.... (tror jeg da
> ikke..)
> > >
> > > Jo da, som primært *og* sjovt transportmiddel
> >
> > oxo her...
>
> Ditto.

Og her.

Det her begynder at minde lidt om "godt nytår" - tråden; - selvom der ikke
er så mange der kan være med her

Ole Baun, CB 500, ´96, 93 kkm.



Lasse Lundberg (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 15-03-02 14:25


"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c8f83a2$0$29635$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> news:mrnj8.415$2E2.1800@news.get2net.dk...
> > > > "Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote in message
> > > > news:a6ikq2$97t$1@sunsite.dk...
> > > > > Det kan man da godt... Mange af os har jo MC'en for sjov.. De er
> ikke
> > så
> > > > > mange der har den som primært transportmiddel.... (tror jeg da
> > ikke..)
> > > >
> > > > Jo da, som primært *og* sjovt transportmiddel
> > >
> > > oxo her...
> >
> > Ditto.
>
Og her.

ditto
Lasse Mille





Malik Reiding (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Malik Reiding


Dato : 11-03-02 22:44

in article 3c8c93f1$0$34004$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Ole Sørensen at
whocares@e-mail.dk wrote on 11/03/02 8:26:

> Har nu endelig besluttet mig for at købe en sprit ny R6
>
> Problemet er nu bare hvilken model man skal vælge.
>
> 2000 - 146k
> 2001 - 159k
> 2002 - 169k
>
> 2002 modellen er mig bekendt den samme som 2001 blot med anden stafering mm.
> & derfor formentlig ikke de ekstra 10k værd.
>
> Men hvad med forskellen på 200 - 2001 modellen....
>
> Har ladet mig fortælle, at der er en del ændringer der....men er det noget
> der retfærdiggør prisforskellen på de 15k ??
>
> Nogen der har noget godt / skidt omkring R6....alt er velkommen.
>
> Mvh /Ole
>
>
hmmm godt skidt.... det er ikke en hayabusa.... spar nogen penge og køb min
busa!!

malikules


Ole Sørensen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 12-03-02 10:05

> hmmm godt skidt.... det er ikke en hayabusa.... spar nogen penge og køb
min
> busa!!

Hmmm....nej...R6´eren er formentlig (forhåbentlig) en anelse lettere & æder
sving en smule bedre - Busa´en er en fin maskine, men der er for meget
touring over den til mig.



Malik Reiding (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Malik Reiding


Dato : 13-03-02 02:25

in article 3c8dc44c$0$97446$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Ole Sørensen at
whocares@e-mail.dk wrote on 12/03/02 6:04:

>> hmmm godt skidt.... det er ikke en hayabusa.... spar nogen penge og køb
> min
>> busa!!
>
> Hmmm....nej...R6´eren er formentlig (forhåbentlig) en anelse lettere & æder
> sving en smule bedre - Busa´en er en fin maskine, men der er for meget
> touring over den til mig.
>
>
din kommende r6 æder helt sikkert sving meget bedre end busaen, der kan jeg
ikke hænge på...... men prøv lige at sige touring når du fyrer den af
ligeud... så trækker den sku automatisk ind til vejsiden og banker dine
støvler af dig!! hehe

pøj pøj

malikules


Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 19:02


Malik Reiding <malikules@mac.com> skrev i en
news:B8B430BE.9993%malikules@mac.com...
> in article 3c8dc44c$0$97446$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Ole
Sørensen at
> whocares@e-mail.dk wrote on 12/03/02 6:04:
>
> > Hmmm....nej...R6´eren er formentlig (forhåbentlig) en anelse lettere
> > & æder sving en smule bedre - Busa´en er en fin maskine, men der
> > er for meget touring over den til mig.
> din kommende r6 æder helt sikkert sving meget bedre end busaen, der
> kan jeg ikke hænge på...... men prøv lige at sige touring når du fyrer
den
> af ligeud... så trækker den sku automatisk ind til vejsiden og banker
> dine støvler af dig!! hehe

Malik! Dén udtalelse dømmer dig til at være en navlebeskuende ignorant i
mine øjne

100 hk (til ca. 200 kg.tør), er langt rigeligt til selv det længste
stræk
igennem Tyskland :-|

Hvis man skal anskue behovet for accelerationsformåen, må det være i
forhold til den omkringværende trafik, og selv i Tyskland rykker en CBR
600 godt!!!
Forøvrigt er trafikmængden på Autobahn for tæt til (blot?) at fyre en
CBR af, så den vending omkring Bus'en er lidt uheldig - Faktisk tror jeg
at selv en
CB 500 vil kunne køre strækningen fra grænsen og til Elb-tunnelen ligeså
hurtigt som Bus'en :-/

--
Armand.






Michael K. S. (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 13-03-02 20:07

On Wed, 13 Mar 2002 19:02:14 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Malik! Dén udtalelse dømmer dig til at være en navlebeskuende ignorant i
>mine øjne

Ahhhh rolig nu,var det ikke kun en humoristisk kommentar fra
Malik,sådan opfattede jeg det i hvert fald,og det er da rigtigt at en
Haya trækker - Well kraftigt ).Men da også lidt af en færge hvis
ønsket/stilen siger R6....Husker til en TD på Knutstorp hvor en fætter
på en Haya mistede modet lidt,han tæskede nedad langsiden,hvorefter
folk så fløjtede om ørerne på ham i stort se alle svingene .... dog
næppe cyklens skyld alene

-M

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste