råd/erfaring om klarlarkering af stål
Fra : Kasper Raal

Dato : 09-03-02 16:26

Jeg tillader mig at forsøge i denne gruppe at inhente din/jeres
erfaring.
Jeg står med et stel til en motorcykel (det kunne jo også havde været
en eller anden smart dims til at montere på en båd), materialet er i
stål og jeg kan godt lide dette look, men problemet er bare at rå stål
ruster medmindre man behandler det, olie er jo ikke lige sagen da det
ville være for omstændigt, og alm. autoklarlak er for dårligt.

er der en lak inden for det maritime der ville være velegnet ?

Fra : K.Wermus

Dato : 09-03-02 20:00

Hej Kasper

Vi bruger rustfrit syrefast stål. )

Mvh
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-02 22:19

> Vi bruger rustfrit syrefast stål. )

Næh, vi banker rust til vi er helt gasblå i hovedet

Claus

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 09-03-02 21:12

> [...]
> ville være for omstændigt, og alm. autoklarlak er for dårligt.
>
> er der en lak inden for det maritime der ville være velegnet ?

Hvad med en gang forkromning. (eller galvanisering

Venlig hilsen
Henning

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-02 22:00

> [...]
> ville være for omstændigt, og alm. autoklarlak er for dårligt.
> er der en lak inden for det maritime der ville være velegnet ?

Du kan ikke lade det stå ubehandlet. Efter et par dage vil stellet være
ræverødt af rust. Det eneste du kan gøre er, at sprøjte det med en god
to-komponent klar lak. Det er jo det, man gør fra fabrikken, bortset fra, at
der er pigment i malingen.

Det vil dog aldrig holde lige så godt som med maling, fordi du jo af gode
grunde ikke kan prime stellet.

Claus

Fra : villy rap torp

Dato : 17-05-02 21:20