Givi / Kappa for / imod ?
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-03-02 18:28

Hej NG.

Sub. siger så'n set det meste.

Kappa Wingrack med to 44 liters tasker inkl.. mont. sæt 3500.-- kr

Givi Wingrack med to 4o liter's tasker Inkl.. mont. sæt 5100.-- kr

Kan man ikke lige så godt spare de 1600.-- kr,
Skal hovedsagelig bare bruge den ene taske som topboks, og så begge tasker
til længere ture Weekends / træf / ferier osv.osv.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-02 19:00

> Kappa Wingrack med to 44 liters tasker inkl.. mont. sæt 3500.-- kr
>
> Givi Wingrack med to 4o liter's tasker Inkl.. mont. sæt 5100.-- kr
>
> Kan man ikke lige så godt spare de 1600.-- kr,

Jo! Jeg har kørt med Kappa tasker siden '96 - og det har virket fint.

Mvh
Allan Rasmussen
motorcyklist

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 08-03-02 21:05

> [...]
tasker
> til længere ture Weekends / træf / ferier osv.osv.

Netop derfor er der nede hos Vordingborg MC opsat et Kappa Wingrack med 2
tasker. De sælger aldrig nogen af dem, men de er der for sammenligningens
skyld. De lukker meget dårligere og føles meget mere slasket end Givi. Altså
efter min mening

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-03-02 21:18

> [...]
> tasker. De sælger aldrig nogen af dem, men de er der for sammenligningens
> skyld. De lukker meget dårligere og føles meget mere slasket end Givi.

Jeg har også overvejet at få et wingrack med taske på min mc, men har ikke
kunnet finde nogle forhandlere af Kappa. Overalt har jeg kun set Givi, og
det er lidt smådyrt efter min mening (men selvfølgelig også ret godt).

Nogle der ved hvor man køber Kappa i Aalborgområdet?

Jeg har tidligere hørt noget om, at Givi tasker passer på et Kappa wingrack
og omvendt, er det sandt?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-03-02 22:00

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har tidligere hørt noget om, at Givi tasker passer på et Kappa
wingrack
> og omvendt, er det sandt?

Det fik jeg også af vide i dag, Wingrack'et er fuldstændigt det samme , på
nær navnet ???????

taskerne sættes på, på samme måde, på samme slags beslag, der er bare et
lidt anderledes design på taskerne/taske lågene
selve Wingrack'en var der ingen forskæld på ,syns mæssigt,på nær lige
logo'et Kappa eller Givi.

Givi Wingrack er i aluminium også toppladen.
Kappa Wingrack er i plast eller aluminium ( valgfri ? ), på nær toppladen
der altid er i plast.

Forhandleren, ville faktisk anbefale Kappa sættet, han syntes ikke at
kvaliteten var dårligere !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 09-03-02 11:06

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> writes:

> Nogle der ved hvor man køber Kappa i Aalborgområdet?
Hos Nørresundby MC-center! Der har jeg købt et Kappa wingrack, som jeg er fuldt
tilfreds med (udover at det skæmmer lidt, men det gør et Givi rack oxo). Dertil
har jeg tre Givi-tasker, da jeg oxo mener at Kappa tasker virker ret panglede.

> Jeg har tidligere hørt noget om, at Givi tasker passer på et Kappa wingrack
> og omvendt, er det sandt?
True!

/Uffe
B600

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-03-02 14:44

> [...]
Dertil
> har jeg tre Givi-tasker, da jeg oxo mener at Kappa tasker virker ret

Der har jeg endda været forbi et par gange, men ikke med henblik på at kigge
efter Kappa, så tak for informationen. Der må jeg lige tage op forbi
igen på et tidspunkt.
Givi-taskerne kan man vel med fordel købe i tyskland.. Jeg har dog af en
eller anden grund aldrig set wingrack'et forhandlet i de tyske butikker.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mogens Dammand

Dato : 08-03-02 22:45

Kappa bliver lavet af Givi, som en slags ''billigmodel''.

Mogens
Honda TA
DMCN #559

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-03-02 09:32

jeg har drønet mange km med kappa tasker de viekr måske lidt flimsy i det
men de har holdt tæt til dags dato med mere end 60kkm brug....i al slags
vejr...så taskerne fejler intet !

racket der havde jeg et et 3 taske kappa rack....i kunstof....det fungere ok
hvis man ikek putter for meget vægt i, men det begynder hurtigt at give sig
og kan gå i selv sving....en lille bøjle kan fremstilles af enhver
mcmekaniker og så er det problem løst....største problem er at toppladen er
af kunstof....den hjælper kraftigt med at at hele racket kan gå i selv sving
ved højere hastigheder...eller at det kan få cyklen til at føles som en
gammel dame cykel ved lave sving hastigheder.

alt i alt har jeg været glad for sættet....som med lidt mindre
modifikationer...har fungere upåklageligt ved selv høje hastigheder (200+).

det sidste års tid kørte jeg rundt med givo mono bagagebærer..og en kappa 48
l taske.....yderst praktisk og så ver den knaldhamrende stabil...man skulel
dog huske at låse tasken , da den ellers ved høj hastighed kunne finde på at
åbne sig pga af suget føreren

hvis jeg skulle købe igen ville det blive givi rack og kappa tasker !

Lasse

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-03-02 20:33

Tak for svarene.

Jeg købte et Givi udstillingssæt med to stk 36 liters tasker for 3200.--

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der har stået inde i stuen, og monteret Givi ) )