Lidt om forhandler-anmeldelser på DMCN
Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 08-03-02 13:31

Der har været sendt en anmeldelse til www.dmcn.dk om Fisker MC, som var ret
negativ. Jeg lægger anmeldelsen ind og sender den til udtalelse hos Fisker.
De vender tilbage dagen efter og beder om en mere præcis dato for set
påståede hændelsesforløb. Jeg mailer på anmelderen for at få den oplysning.
Der kommer intet svar - men mailen kan tilsyneladende godt afleveres idet
jeg ikke modtager en afvisning.
Fisker ringer dagen efter for at høre om jeg ved noget om den konkrete sag.
Jeg må melde pas og fortæller at jeg har skrevet til anmelderen. Fisker
fortæller at de har gjort det samme - og de har heller ikke fået svar, men
vil faktisk gerne svare på anmeldelsen. Fisker har undersøgt afsenderens
email og den tilhører DCF = Dansk Cyklist Forbund. Fisker kontaker DCF og
får at vide at man ikke kender den person, der angiveligt skulle have lavet
anmeldelsen.
Jeg har nu fjernet anmneldelsen fra DMCN igen, idet jeg ikke synes at det er
rimeligt at svine en forhandler til under pseudonym/falsk email-adresse.

Det får mig til at gøre følgende fremover:

Generelt:
Jeg annullerer anmeldelser som ikke indeholder en korrekt email-adresse,
hvilket jeg opdager når jeg sender et svar til anmelderen.

For negative anmeldelser gælder at:
Jeg sender en returmail til anmelderen. Her gør jeg opmærksom på at den vil
blive videresendt til udtalelse hos forhandleren. Den skal besvares inden 3
dage.
Jeg videresender anmeldelsen til forhandleren, når jeg har fået svar fra
anmelder.
Forhandleren får ca 5 arbejdsdage til at besvare anmeldelsen - herefter vil
den blive bragt uanset om der er svar eller ej.

Trist at det skal være nødvendigt at kontrollere anmelderne - man jeg kan
ikke se, at det kan være anderledes.
Det er heldigvis en enlig svale - og jeg håber den forbliver sådan.

Ovenstående vil blive skrevet ind på DMCN så alle ved hvad
'forretningsgangen' er.

P.s. Fisker MC's henvendelse var meget pæn & ordentlig - hatten af for det!
Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk

Fra : boe

Dato : 08-03-02 13:39

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message

> Trist at det skal være nødvendigt at kontrollere anmelderne - man jeg kan
> ikke se, at det kan være anderledes.
> Det er heldigvis en enlig svale - og jeg håber den forbliver sådan.

Ja, det må vi håbe. Men din nye procedure er fin.

Bo, VF1000F

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-03-02 13:49

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse

> Generelt:
> Jeg annullerer anmeldelser som ikke indeholder en korrekt email-adresse,
> hvilket jeg opdager når jeg sender et svar til anmelderen.

Jeg synes det er flot, det du laver, Peter!
Anmelder sider er altid lidt farlige, for de kan misbruges. Ved at kræve at
anmelder ikke er anonym (over for dig) bliver anmeldelserne mere troværdige,
og at bringe et svar fra "anmeldte" øger også anmeldelsernes værdi, da det
giver læserne mulighed for at vurdere deres validitet.

Mvh.
Rittig

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-03-02 10:49

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er flot, det du laver, Peter!

Jep. Som stor fortaler for netop dmcn's anmeldelses-sider er det vigtigt, at
kvaliteten af anmeldelserne er så høj som mulig. Så godt arbejde!

--
Jakob

Fra : Allan Wisborg

Dato : 09-03-02 03:43

Det er fint med de anmeldelser. Desværre er der nok bare en tendens til, at
det er negative oplevelser der får en til at fare i blækhuset.
Sådan har jeg det i hvert fald selv.

Hvis man kigger på Fisker så er der to gode og to dårlige.
Det burde jo betyde at halvdelen af kunderne blev behandlet dårligt
Sådan er det nok ikke.

En anden detalje: Fisker har en rating på 2.
Det samme har MC-Hjørnet, og det finder jeg mildest talt ufatteligt, da
MC-Hjørnet efter mit kendskab, er den forhandler i København der har det
dårligste omdømme (Jeg kører gladeligt forbi, og ud til Ågesen, hvis Fisker
ikke har det jeg skal bruge...).

Jeg tror sgu lige jeg vil forbedre Fiskers rating ved at fyre en god
anmeldelse af på ham. Har handlet 3 nye cykler hos ham, fået lavet service
på alle min cykler derude, og jeg er en meget tilfreds kunde

Nå, men det var bare lidt filosofi omkring anmeldelser. Fin side den der
dmcn
Keep up the good work.

Allan
TRX 850 på gaden i morgen.

Fra : Peter H Hasselbalch

Dato : 09-03-02 11:05

> Jeg tror sgu lige jeg vil forbedre Fiskers rating ved at fyre en god
> anmeldelse af på ham. Har handlet 3 nye cykler hos ham, fået lavet service
> på alle min cykler derude, og jeg er en meget tilfreds kunde

Og det gjorde han så! Siden er opdateret.
Jeg har gange gange påpeget at vi skal huske de gode oplevelser - dem der
gør, at man vil nbefale en MC-forhandler til vennerne!!

Kom med dem - vi er jo ikke alle utilfredse med vore MC-forhandler vel???

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCNs Forh.- og MC-anm.
www.hasselbalchs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-02 19:03

> En procedure for at anmelde forhandlere..
..
Oprindeligt blev siderne vel lavet for at gengive de "diskussioner" som kom
her på DFM. Så indtil videre synes jeg egentlig det har virket fint.

Men jeg synes også af de nye procedurer - der nu er indført - virker fint
for mig...

Mvh
Allan Rasmussen
motorcyklist

Fra : MicJen

Dato : 09-03-02 01:29

Hej!

Det lyder som en fornuftigt forløb for fremtidige anmeldelser. Endnu engang
må jeg rose Peter (han kører jo honda , for hans arbejde på DMCN.
Godt gået, du! Keep up the good work!

Mvh
Mciahel
CB 500