Ud at køre uden at have police/have betalt~
Fra : Biker-Torben®

Dato : 08-03-02 13:29

Jeg er på vej til at blive den lykkelige ejer af en Dragstar 1100 Classic.
Jeg har fået et - godt - tilbud fra Alm.Brand og har indsendt
forsikringsbegæringen (eller hvad sådan en nu hedder) i underskrevet stand.

I næste uge sørger forhandleren for at få registreret motorcyklen.

Nu er det første gang jeg prøver sådan noget, så jeg var/er lidt nervøs ved
tanken om at køre løs uden at have en police i hånden og uden at have betalt
forsikringen.

Men hos Alm.Brand fik jeg at vide, at det skulle jeg ikke bekymre mig om -
det var nok, at jeg havde skrevet under, og at der i registreringspapirerne
står, at det er Alm.Brand, der er forsikringsselskab.
Der går nemlig op til en måned, før jeg får et girokort og policen...

Er der nogen, der har dårlige erfaringer med bare at stole på det?

Hilsen
Biker-Torben
------------------------------------
www.motorcykel-rejser.dk

Fra : boe

Dato : 08-03-02 13:37

"Biker-Torben®" <torbensnewsmail@cybderdude.com> wrote in message

> [...]
> Der går nemlig op til en måned, før jeg får et girokort og policen...
>
> Er der nogen, der har dårlige erfaringer med bare at stole på det?

Kør løs - der udleveres ikke nummerplader uden at motorkontoret har set et
gyldigt forsikringsbevis.
Og til lykke med dyret

Bo, VF1000F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-03-02 13:52

> Kør løs - der udleveres ikke nummerplader uden at motorkontoret har set et
> gyldigt forsikringsbevis.
> Og til lykke med dyret

Men ikke nødvendigvis kasko - Ring for en sikkerheds skyld til dit
forsikringsselskab og bed dem kontrollere at de har registreret den ønskede
dækning.

Jeg har to gange oplevet disse fejl

1) De glemte at jeg ønskede kasko _og_ vinterdækning på mc'en efter
overflytning fra andet selskab
2) Ved udskiftning af bilen (der kun var ansvarsforsikret) tegnede de en
kasko selvom jeg kun havde bedt om en ansvar. Min "anmodning" havde de endda
skriftigt på en fax men alligevel havde de tastet forkert og tegnet en
kasko.... Det opdagede jeg først da pbs oversigten kom 2 dage før de ville
trække pengene. Jeg fik da stoppet betalingen og fik derved en måneds kredit
på betalingen inden de kunne trække pengene for ansvar

/A

Fra : Allan Wisborg

Dato : 08-03-02 22:38

Den er god nok. Når man køber hos en forhandler, så udfylder han hvilket
forsikringsselskab den skal være forsikret i, og vupti har man forsikring
fra det øjeblik man kører over kantstenen.

Allan

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-02 19:32

> "Biker-Torben®" <torbensnewsmail@cybderdude.com> wrote in message
> [...]

Den skulle være go nok...

Alm. Brand glemte at sende en regning for ansvar på min Kadett det første år
eller halvandet...da jeg ringede ned for at få rabat, fordi jeg var
FDM-medlem, kunne de ikke finde min bil...det endte med, at jeg ikke skulle
efterbetale for det første år...
Hans
....der ærger sig over, at han ringede...