Hjælp ang. evt køb af Kawa ZX6R
Fra : Gundersen

Dato : 05-03-02 22:36

Hejsa....

Jeg er ved at lave en mulig handel med en Kawa ZX6R Ninja.
Det er en 96'er, den har gået 16000km og fået ny motor som har gået
5000km! Den har kørt road racing i tyskland! Der brændte motoren af, så
den har fået en ny!
Den er blevet tjekket om den var skæv og lign. Den har fået nye bremser
og skulle ellers være 99% ok!
Den sidste 1%, er pga at den skal omlarkeres. Men jeg har en kamy der er
autolarkere, så det er ikke noget problem!

Lyder det totalt dumt? (Afgiften er betalt)

Er der noget jeg skal passe på ved sådan en fætter? (Ud over den er
HISSIG som jeg ved ikke hvad!
Jeg har ellers kun erfaring med scootere, og min tidligere RS125!

p.s. Jeg har tjækket hvad jeg skal give i forsikring!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-02 22:51

Gundersen skrev:

> [...]
> Det er en 96'er, den har gået 16000km og fået ny motor som har gået
> 5000km! Den har kørt road racing i tyskland! Der brændte motoren af, så

Hmm, jeg vil bare sige en ting: Pas på! Det er sgisme mange penge antager
jeg :-/
Hvad er prisen?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Gundersen

Dato : 05-03-02 22:55

Hej Jes

> Hmm, jeg vil bare sige en ting: Pas på! Det er sgisme mange penge antager
> jeg :-/
> Hvad er prisen?
Ja det er mange penge. men det er under 90kkr!

Det er fandens mange, men det er en FED maskine!
Den koster alligevel 150kkr fra ny!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-02 23:29

Gundersen skrev:

> Hej Jes

> Ja det er mange penge. men det er under 90kkr!

90kkr er jo standardprisen for '96 zx6r'er... Jeg tror ikke jeg ville løbe
risikoen, men det kan jo ikke skade at tage ud for at se på den.
Hvilken klasse har den kørt i i tyskland? Hvis nu det er en
amatør-voldkører-og- lemlester-en-stakkels-mc-klasse, så ville jeg nok gå
efter en gademodel istedet... Det ville jeg nok uanset hvad, medmindre der
er mange penge at spare, hvilket det ikke ser ud til.
Tag hellere og undersøg de tilsvarende i dba. Alt i alt lyder den som en
økonomisk farlig mc i mine ører: Den har været chrashet x antal gange og
motoren har været smadret (af en grund!).

> Det er fandens mange, men det er en FED maskine!

Men ikke udødelig

> Den koster alligevel 150kkr fra ny!

Jow, det kan godt være, men den er ikke (nok?) billigere end danske
gademodeller.
Et godt råd: Vær meget kritisk når du er ude at se på mc. Lad være med at
æde en forklaring om at den raslelyd skal være der, at røgen skal have den
farve, at forgaflen skal dryppe lidt, at det kun er en uge siden at
speedokablet sprang etc. etc. :-/ Rustne bolte og ødelagte bolthoveder
betyder at man skal smutte i en fart. Er udstødnigen varm, så har han nok
været bange for at den ikke ville starte (=dårlige erfaringer tidligere)
Find en med mere end nogle få års (teknisk indgående!) kendskab at tage med
ud på kiggere. Se på mere end et par enkelte mc'er.
Hvis ejeren virker lidt suspekt, så er der sikkert også noget galt med
mc'en.
Jeps, det er meget (og der er meget mere), og det virker måske lidt
overkill-agtigt, men det er jo ikke en knallert til 10k det drejer sig om,
risikoen er jo lige 10 gange større.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 01:13

> 90kkr er jo standardprisen for '96 zx6r'er... Jeg tror ikke jeg ville løbe
> risikoen, men det kan jo ikke skade at tage ud for at se på den.

Der står en til salg hos Svendborg MC til 109.995 kr
Det er godt nok en ordentlig bunke penge - men hvad kan man sælge den til om
2 år og 20.000 km?

http://www.svendborgmc.dk/asp/bu_kawasaki.asp

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Armand

Dato : 06-03-02 21:43

Gundersen <Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> skrev i en

> Det er fandens mange, men det er en FED maskine!
> Den koster alligevel 150kkr fra ny!

Selvom at sælger mener at dét er et meget tungt argument, er det aldeles
irrelevant!
Så vidt jeg ved er det ikke tilfældet for ZX6'eren; men ofte ses der
allerede efter blot to år adskillige forbedringer og afhjælpninger af
"børnesygdomme", og derved vil en nyere model generelt være noget mere
attraktiv end den ældre hvilket absolut vil afspejles i prisen!
For ZX6'erens vedkommende var nyprisen 25.000,- billigere i '97,
hvorved ingen ved sine fulde fem (?) vil købe en to år ældre til
mer-pris blot ud fra daværende nypris :-/

--
Armand

Fra : Steen Schmidt

Dato : 05-03-02 22:48

> Jeg er ved at lave en mulig handel med en Kawa ZX6R Ninja.
> Det er en 96'er, den har gået 16000km og fået ny motor som har gået
> 5000km!

Vær sikker på at den er kørt ordentligt til!

> Den har kørt road racing i tyskland! Der brændte motoren af

Hvorfor? Det lyder som en stor satsning i mine ører.

> Den er blevet tjekket om den var skæv og lign.

Hvorfor er den det? Har den været crashet stort?

> Den har fået nye bremser

Dét burde den nok have fået et par gange som racer i 5 år!

> og skulle ellers være 99% ok!
> Den sidste 1%, er pga at den skal omlarkeres. Men jeg har en kamy der er
> autolarkere, så det er ikke noget problem!
>
> Lyder det totalt dumt? (Afgiften er betalt)

Jeg ville ikke røre den, medmindre prisen var kr. 30.000,- eller lignende.

Mvh
Steen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-03-02 22:52

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Jeg ville ikke røre den, medmindre prisen var kr. 30.000,- eller lignende.

Hvorfor ikke? Prisen bør selvsagt være lavere enn for en gatekjørt, men hvis
stellet er OK og motoren også, ser jeg ikke problemet.

JS

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-03-02 00:12

> Hvorfor ikke? Prisen bør selvsagt være lavere enn for en gatekjørt, men
hvis
> stellet er OK og motoren også, ser jeg ikke problemet.

Hmm, ok. Nu er jeg altid pisse skeptisk med racekram, men det er nok bare
mig der er emsig...

Brændt motor, stelcheck osv. gav mig en dårlig fornemmelse. Måske er det
bare normen der hvor den kommer fra....

Mvh
Steen

Fra : Gundersen

Dato : 05-03-02 23:38

Hej Steen

> Vær sikker på at den er kørt ordentligt til!

Det skulle den være. Det er den danske ejer der har kørt den til! Han
ved godt hvordan sådan en skal køres til. Har har haft flere af dem/også
et par zzr 1100'er

> Hvorfor? Det lyder som en stor satsning i mine ører.

Jeg ved ikke præcist om den brænte af, men jeg ved bare at den er blevet
skiftet!

> Hvorfor er den det? Har den været crashet stort?

Det bliver de alle sammen der forlader den racerbane, hvor de har kørt
på. Det er bare et kontrol tjeck, for at undgå, at der evt er en der er
skæv, der kommer vidre!

> Dét burde den nok have fået et par gange som racer i 5 år!

Ja, selv følgelig, men det er her efter den er kommet til danmark! Det
gjorde den for knap 1 år siden

> Jeg ville ikke røre den, medmindre prisen var kr. 30.000,- eller lignende.
30k?

Så er det hvis uden afgift! ellers finder du ikke mange! =)

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Armand

Dato : 06-03-02 21:15

> Det bliver de alle sammen der forlader den racerbane, hvor de har kørt
> på. Det er bare et kontrol tjeck, for at undgå, at der evt er en der
> er skæv, der kommer vidre!

= Real heavy dealer B.S. !!!!

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-03-02 21:45

> Jeg ved ikke præcist om den brænte af, men jeg ved bare at den er blevet
> skiftet!

Hvis motoren er skiftet på så ny en model, så er der sket noget alvorligt
med den. Normalt skiftes der kun cylindre (hones typisk bare), stempler osv.
Hvis det har været billigere at købe en hel motor end stumperne alene, så
kan det være han har gjort det, og så solgt den anden (smadrede) motor til
billig penge. Du skal ikke regne med at motoren er skiftet pga. slid!

> Det bliver de alle sammen der forlader den racerbane, hvor de har kørt
> på. Det er bare et kontrol tjeck, for at undgå, at der evt er en der er
> skæv, der kommer vidre!

En MC bliver ikke skæv af bare at køre race! Hvis stellet er checket, så kan
du trygt regne med at der er en grund til det.

> Ja, selv følgelig, men det er her efter den er kommet til danmark! Det
> gjorde den for knap 1 år siden

Nu må vi så lige vide om du mener klodser, skiver og slanger, eller om du
taler om *komplette* nye bremser?

Hvorfor har den stået stille i Danmark et helt år uden at være solgt?

Det gør det stadig ikke gratis!

Hvorfor er den egentlig det? Har han kørt race på en indregistreret MC,
eller har han betalt afgift på den, lige inden den skulle sælges? Begge dele
lyder mærkeligt.

Er du sikker på at den har været brugt til race, og ikke bare er en voldkørt
gademodel? Hvilken forhandler har den stående?

Stelcheck, skift af bremser og motor, ridset (købt brugt?) kåbe......det
kunne lyde som en trafikskade, med lang tids (~1 år) genopbygning?

> 30k?
> Så er det hvis uden afgift! ellers finder du ikke mange! =)

Med de efterhånden mystiske omstændigheder, så er jeg ikke engang sikker på
at jeg ville have mit navn stående på registreringsattesten!

Mvh
Steen

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-02 23:44

Hej Steen

> Nu må vi så lige vide om du mener klodser, skiver og slanger, eller om du
> taler om *komplette* nye bremser?

Der er i hvert fald skiftet skiver, og klodser. Jeg ved ikke med
slangerne, men de ser meget nye ud!

> Hvorfor har den stået stille i Danmark et helt år uden at være solgt?

Ham der har den ville have lavet den i stand og selv kørt på den, men
han har købt en zzr1100 i stedet. og ville derfor af med den.

> Det gør det stadig ikke gratis!

Nej, selvfølgelig ikke. men det er ikke mange basøre! Det er der
dyreste, er staferingerne.

> Hvorfor er den egentlig det? Har han kørt race på en indregistreret MC,
> eller har han betalt afgift på den, lige inden den skulle sælges? Begge dele

> lyder mærkeligt.

nej nej.... Han har ikke selv kørt race på den. Han har lige så lige
betalt afgiften, men der er ikke plader på den i nu! Så snart pladerne
kommer på, kan han ikke få afgiften til bage. (Hvis han ville ombestemme
sig.)

> gademodel? Hvilken forhandler har den stående?

Den har været brugt på en bane i tyskland, men hvilken ved jeg ikke. Det er en

jeg kener, der har den stående. ikke en forhandler.

> Stelcheck, skift af bremser og motor, ridset (købt brugt?) kåbe......det
> kunne lyde som en trafikskade, med lang tids (~1 år) genopbygning?

Den er ikke trafik skadet! Det er helt sikkert. Der sider en anden kåbe
og sæde på nu. Det er et enkelt mands sæde, og font kåbe hvor lygten er
dækket til.

Der følger en brugt (dansk)kåbe med, samt et dobbelt sæde mm.

> Med de efterhånden mystiske omstændigheder, så er jeg ikke engang sikker på
> at jeg ville have mit navn stående på registreringsattesten!

Nu var det jo nok også mit, der kom på, hvis det blev aktuelt!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-03-02 23:58

> nej nej.... Han har ikke selv kørt race på den.

Ok - med de dele du nævner er den nok brugt til race. Det kunne så godt lyde
som én der har begået dumheden med en brugt racer, og så forsøger at sælge
den videre.

> Den har været brugt på en bane i tyskland, men hvilken ved jeg ikke. Det
er en
> jeg kener, der har den stående. ikke en forhandler.

Ok - kr. 90.000,- er hysterisk ved en privat for en '96'er racemodel. Jeg
ville sige, hvis den er i god stand, kr. 75.000 ved en forhandler, med den
reklamationsret der nu om dage er på brugte køretøjer. En privat.....måske
kr. 50.000,-. Jeg ville under alle omstændigheder nu vælge en gademodel fra
DBA eller lignende i stedet.

> Nu var det jo nok også mit, der kom på, hvis det blev aktuelt!

Ja, heldigvis

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-03-02 23:03

"Gundersen" <Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder det totalt dumt? (Afgiften er betalt)

Ja

> Er der noget jeg skal passe på ved sådan en fætter? (Ud over den er
> HISSIG som jeg ved ikke hvad!
> Jeg har ellers kun erfaring med scootere, og min tidligere RS125!

Jeg ville starte med noget betydeligt mindre Gundersen! Tvivler på den er
nem at styre.. start dog med en mindre cykel, en 2½'er eller lign, der er
nem at gå til! Det anden er, går jeg ud fra tung at styre som 19? åriget med
erfaringer fra scootere og så RS'eren, men helt ærligt, var du fortroligt
med den? og hvor meget har du kørt offentligt på den?

Start med en bette en til en billig penge så styrt og lign. ikk betyder det
store!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Gundersen

Dato : 05-03-02 23:45

Hej

> [...]
> erfaringer fra scootere og så RS'eren, men helt ærligt, var du fortroligt
> med den? og hvor meget har du kørt offentligt på den?

Jeg har da taget et par ture på den! =)
Jeg synes nu ikke den er svær at styre! Jeg ved da selvfølgelig godt at
jeg skal passe på! Den har jo 110 hypper!
Men den skal jo drosles, for at jeg må køre lovligt på den! =(

> Start med en bette en til en billig penge så styrt og lign. ikk betyder det
> store!

Det er måske rigtigt nok, men f.eks en GS500e, er "kedelig" efter min mening!

Der er faktisk ikke nogle Racer modeler inden for de "små" mc'er, så
hvorfor ikke købe en ordenlig fra starten? Så kan man have den i en del
år! =)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-02 00:13

Gundersen skrev:

> Hej

Det der er svært at styre er nok nærmere sin indre djævel. Den vil
garanteret føles ret tung ifht. en knallert. Det kræver en hel del
tilvænning. Svjv. er Kawa'en en rimelig velopdragen mc, som gør hvad den
før besked på... Hvilket også vil sige at motoren river når du giver gas,
også selvom vejen er våd og du ikke er langt nok ude af svinget ( =
røvtur).

Nu behøver man jo ikke at nøjes med en GN250'er, men en 34 hestes droslet
500-twin ville nok være mere fornuftigt (CB500, GS500, ER-5 etc.).

Det er ihvertfald noget helt andet. Ved langsom kørsel og
parkeringsmanøvrer især. Ved højere hastigheder... tjaeh, vægten mærker man
ikke så meget, stabiliteten kan slet ikke sammenlignes med knallerter.

Jaeh, det er jo ikke idéelt med så lidt erfaring :-/

> Jeg har da taget et par ture på den! =)
> Jeg synes nu ikke den er svær at styre! Jeg ved da selvfølgelig godt at
> jeg skal passe på! Den har jo 110 hypper!

Som sagt, det kræver en hel del fornuft at køre pænt med 110 hk i højre
hånd... Og erfaring er ikke en dum ting, hvis man vil undgå
pyha-situationer.

> Men den skal jo drosles, for at jeg må køre lovligt på den! =(

Jaeh... :-/

Jeps, en 500-twin fx. Eller hva' med en droslet ræs-agtig 400'er? Den
ville nok heller ikke være så ringe, selvom den jo ikke bliver hurtigere en
en droslet 500-twin. Teknikken er bare en smule mere kræs-agtig hvilket
øger pornoeffekten

> Det er måske rigtigt nok, men f.eks en GS500e, er "kedelig" efter min
> mening!

Jeps, nul porno. Overvej lige en droslet 400-ræserlignende ting (4t
s'føli'), en droslet VFR400 vil jo være være spændende teknisk

> Der er faktisk ikke nogle Racer modeler inden for de "små" mc'er,

Jow, RS125 agtige tingester, som bare kræver en lille nok bane(!) for at
være sjove.

> så hvorfor ikke købe en ordenlig fra starten? Så kan man have den i en del
> år! =)

Tjaeh, du har nok hørt argumenterne I starten laver man nogle dumme
fejl indimellem, jo billigere mc det går ud over, jo bedre.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-03-02 00:27

> Nu behøver man jo ikke at nøjes med en GN250'er, men en 34 hestes droslet
> 500-twin ville nok være mere fornuftigt (CB500, GS500, ER-5 etc.).

Arhh, nu startede jeg med en SV650S, og køber nu nok en Mille som nummer to
MC. Det ser jeg ikke et problem i. Man skal ikke gå så meget op i hvor mange
ccm der står på motorblokken, som hvordan man kender og kan kontrollere sig
selv.

Man kan også slå sig ihjel på en GS500. Jeg har vist nævnt før at jeg har en
kammerat der har haft en GS500 - han kørte som død og helvede på den. Han
var et par gange med på ture omkring Århus, hvor han faktisk lå og kørte ræs
forrest sammen med de meget erfarne - dette var med maks 3 måneders
erfaring. Jeg lå næsten altid bagerst med min SV'er, men havde det egentlig
fint med det. Naturen er flot, og man får set en masse ruter man aldrig selv
ville have fundet. De andre skal nok vente.

Nu har jeg ikke så meget lyst til den slags ture mere, men nok mere en tur
langs vandet eller ud over markvejene. Det er lige så skægt alene eller med
en enkelt (ansvarlig) kammerat. Hvorfor så en Mille? Tjoo, jeg synes den er
vildt flot, og så blev jeg bidt af SV'erens V2-motor - jeg vil bare have
flere kræfter Jeg er ret sikker på at jeg aldrig kommer til at udnytte
en MC som vi ser eksempelvis Jørund gøre det, men det er lige så sjovt for
mig blot at se på det. Jeg har en lille dreng nu, og jeg vil gerne kunne
fortsætte med at nyde at køre MC, og også vide mig forholdsvis sikker på at
jeg kommer hel hjem fra arbejde.

Det er sådanne tanker man får helt automatisk på et tidspunkt i sit liv - så
behøver man ikke tvinge sig selv til at slappe af....

> Jeps, nul porno. Overvej lige en droslet 400-ræserlignende ting (4t
> s'føli'), en droslet VFR400 vil jo være være spændende teknisk

En VFR400 er bestemt virkelig lækker. Min pige kunne godt tænke sig sådan
en. Vi har set Marie (mener jeg hun hedder?) her i Århus med sådan en. Den
er guf.

> Tjaeh, du har nok hørt argumenterne I starten laver man nogle dumme
> fejl indimellem, jo billigere mc det går ud over, jo bedre.

Og husk så et køreteknisk kursus af en art....helst med jævne mellemrum. Det
er sjovt og praktisk.

Mvh
Steen

Fra : Malik Reiding

Dato : 06-03-02 15:10

in article vvch8.1010$ng4.103888@news000.worldonline.dk, Steen Schmidt at
sschmidt@nospam.dk wrote on 05/03/02 20:27:

> [...]
> er guf.

> Og husk så et køreteknisk kursus af en art....helst med jævne mellemrum. Det

det er helt rigtigt.. det er ikke den mc du kører på, det er din
selvkontrol.... min nr. 2 maskine var en hayabusa, uden problemer...

jeg kører ambulance her i kbh. og kan sige dig at vi samler sku flere folk
op fra knallert 45 end fra noget andet... så alt andet lige kommer du til at
være mere sikker..... hvis du ikke fiser rundt som om at det er en lille
45....

malikules

busa

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-02 01:06

Hej Jes

> Nu behøver man jo ikke at nøjes med en GN250'er, men en 34 hestes droslet
> 500-twin ville nok være mere fornuftigt (CB500, GS500, ER-5 etc.).

Jeg har prøvet en GSX250r, men den er næsten lige så død som en RS125!
De skal KONSTANT ligge over 10k RPM før der sker noget! Rs'eren er helt
selm!

Min mening om RS'eren, er at den er en fin knallert, men mere er den
ikke! ikke før den kommer på en banne! så er den nok sjov nok, men det
er sygt at køre i byen med den!

Hmm... Jeg er nu kun 18!

> Jaeh, det er jo ikke idéelt med så lidt erfaring :-/

Måske ikke.... Men det er der jo så meget der er!

For nogle år siden var man jo da lige glad med det!

> [...]
> Jeps, nul porno. Overvej lige en droslet 400-ræserlignende ting (4t
> s'føli'), en droslet VFR400 vil jo være være spændende teknisk

Tja... Måske!...... Jeg synes nu bare det ville være noget federe med en
"ægte" Ninja!

> Jow, RS125 agtige tingester, som bare kræver en lille nok bane(!) for at
> være sjove.

Jepper! Den er nu ikke fandens spændende at køre på, når man skal på
arbejde!

> Tjaeh, du har nok hørt argumenterne I starten laver man nogle dumme
> fejl indimellem, jo billigere mc det går ud over, jo bedre.

I know!...... Men .... ja jeg kunne blive ved....... Det er jo mine penge det evt går ud over

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre og ikke gøre!

Jeg gider bare ikke at have en eller anden gammel Jawa eller noget i den
dur'.

Jeg ville jo også helst have noget der brølede lidt.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 07:23

Mon ikke i den sidste ende den største omkostning ved sådan en Ninja i
Gundersen's hænder med lidt held bliver forsikringen...(vi satser her på, at
den ikke lægger sig FOR tit..)
Der kan finansieres en hel mellemstor afrikansk landsby med det du kommer
til at betale i forsikring for sådan en svend.
Nu har jeg aldrig prøvet en ZX6R droslet til 34HK eller hvad den nu skal ned
på - men der er sq da synd... Så hellere en maskine der er billigere, evt.
blot skal drosles til ½ effekt og ikke en trediedel... og så "finde" sig i
den, indtil du bliver 25, hvor forsikringen er til at betale, og du har
rendt de værste spillopper og unoder af dig.

IMHO
Morten @ Z650/80

Fra : Steffler

Dato : 06-03-02 09:21

"Gundersen" <Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> wrote in message

> Hmm... Jeg er nu kun 18!

Hvis du vil blive meget ældre så drop 6'eren for now...

Kig på Mobile.de og søg på max effekt op til 34Hk.. Fandt en 16-17
droslede ZXR400 (Jeg er skadet på livstid) der er til at betale - Og så
er de ikke til at slide op... (Alt er relativt selvf.)

/S

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 06-03-02 16:02

> [...]
>
> Min mening om RS'eren, er at den er en fin knallert, men mere er den
> ikke! ikke før den kommer på en banne! så er den nok sjov nok, men det

Hvordan kan du kalde rs125 for syg ? i byen er det som at køre en 6 gearet
knallert...den skal have lidt rpm..men det gør jo ikke noget...på landevejen
er den da for fed til prisen specielt til det lilel kort (selv om jeg mener
den er for let til det lille kort hk/vægt ratioet)....selv på motorvej kan
den sagtens følje med....den er lille, let, racer agtig, let at styre og den
går for det meste ikke hen og laver hjulspin pga af lidt forkert gasgivning
i et sving.

jo den er lidt svær at få på baghjul...og alt det andet gejl...men du er jo
18 og skal til at lære at køre.

Lasse
begyndte på xj600 et år senere cbr1000 (bedre til touring) er det to eller
tre år senere ? hmm...RSV1000 (vil have noget til de sjove veje.

Karin startede på en rs125 (og har den stadig) og var til min store
overraskelse istand til at hænge på i mange tilfælde når jeg drønede rundt
på cbr1000'ern på de mindre veje, forde den er så letkørt

du må meget undskylde

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-02 17:33

Hej Lasse

> [...]
> går for det meste ikke hen og laver hjulspin pga af lidt forkert gasgivning

Tja... Måske et forkert udtryk! Jeg mener at den lyder jo som tunnet
scooter når den får noget gas inde i byen! Det er svært ligge i et højt
gear med 50km/t inde i byen. Den skal helst ligge med 6-7k rpm før den
trækker lidt! =)

> 18 og skal til at lære at køre.

Det er rigtigt nok! Jeg prøvede ellers mange gange om den kunne, men Nej!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-03-02 18:29

> Det er rigtigt nok! Jeg prøvede ellers mange gange om den kunne, men Nej!

Hehe - mon du er moden nok til en ZX6R?

RS125 kan sagtens køre på baghjulet, men at det er et mål.....

Mvh
Steen

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-02 20:19

Hej Steen

> Hehe - mon du er moden nok til en ZX6R?

Jaja....måske ikke...... Men den vil jeg da heller ikke prøve på det!
For så gør den det! =)
Kawa'en gør jo kun hvad man giver den besked på, men så gør den det også! =)

> RS125 kan sagtens køre på baghjulet, men at det er et mål.....

Det er nok bare et spørgsmål om vilje!
Men jeg synes ikke at jeg havde viljen til det!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-02 20:19

Hej Steen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 07-03-02 09:24

> [...]
> scooter når den får noget gas inde i byen! Det er svært ligge i et højt
> gear med 50km/t inde i byen. Den skal helst ligge med 6-7k rpm før den

hvad betyder det at den skal ilgge i i højt gear inde i byen...hvorfor, som
du selv skriver skal dan helst have mere end 6krpm for at trække...og
udstødningen tjoo den siger godt nok noget...men det er jo fuldt
lovligt....og ikke noget problem når man har vendet sig til det. jeg må nok
indrømme min skepsis da jeg først prøvede sådan en....men efter kort tid
måtte jeg indse at den var næsten (hvis ikke) sjovere end min cbr på de
snoede veje....og i byen var det muligt at lave menøvre som en ellers kun en
trædecykel kan konkurere med pga. af sin vægt og størrelse. det eneste minus
jeg har fandt ved bykørsel er den foroverlænet stilling...karin brokker sig
lidt over den men hun er heller ikke særlig høj....hvorimod mine 194 cm tjaa
så lige meget hvad jeg gør så ser jeg meget stor ud i forhold til cyklen..og
det gør også at min sidde stilling ikke er så slem igen.

> Det er rigtigt nok! Jeg prøvede ellers mange gange om den kunne, men Nej!

vel kan den så hiv den godt op i max rpm og smid koblingen så skal du
bare se...

selv om der er mange herinde der siger at en kwak6r eller en cbr600 er for
voldsom til en begynder...så mener jeg stadig disse er dejlige cykler med et
godt temperement....spørgsmålet er om du kan holde dig selv i skindet på
sådan en maskine...men hvis den skal drosles...så tor jeg ikke den bliver
sjov...rs125 kan du derimod få for under 30kkr...og der er sjov i gaden
indtil du om 2-3 år må få en større...den tilbyder alt...frækt look, lækkert
stel, lav vægt, skulel du beslutte dig for at tage en banedag er den noget n
ær ultimativ....billige service...forholdsvis nem at lave selv....hvis der
går noget galty i cylinderen kan det hele fikses for under 3kkr til helt
nyt.....hvis du ikke køber lige med det samme kan du få en rapport over hvad
en polini 154 ccm cylinder gør ved cyklen bare skriv direkte til mig...om et
par uger..(sættet er kun monteret...den skal ige dyses ind i weekenden....og
køres til, men det bliver jo godt vejr på søndag

Lasse

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 06-03-02 15:58

> [...]
> autolarkere, så det er ikke noget problem!
>
> Lyder det totalt dumt? (Afgiften er betalt)

Kawasaki ZXR 400 kan klart anbefales ! Lille, let og hurtig !

....Jeg er 23 - og drømmer faktisk oxo om en ZX6R, men efter at have prøvet
en ZX9R synes jeg nu faktisk at min "lille" 400'er er helt ok - og som en
anden skriver er den ikke til at slide op!

--
/Tobias
Kawasaki ZXR400

Fra : Armand

Dato : 06-03-02 21:45

> [...]
> ikke noget problem!
> Lyder det totalt dumt? (Afgiften er betalt)

Mmnjaaarh :-/
Forudsat at alle dine lovprisninger ikke er farvede af din egen trang
til at måtte eje den er den sikkert teknisk OK at satse på!
Men en lak-skade skal(!) trække hårdt ned i prisen, og hér er det kun
til din fordel at du kan få den lakeret bekvemt - Sælger sparer en dyr
lakering hhv. dyre originale lak-stumper, og dét skal kunne ses på
prisen :-|
-------------
Nu har jeg været videre i strengen (hvad er det du gør, som får strengen
til at genstarte for hvert af dine indlæg???):
Det skulle ikke være særligt svært at finde en 97'er ZX6 i original
stand til samme 90.000,- som denne koster, og jeg mener at
prisreduktionen grundet lakeringen ikke bør komme under 15.000,- !!!

Summasummarum:
Hold dig fra den og gå efter en privat 97'er istedet!

--
Armand.

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-02 23:51

Hej Armand

> [...]
> Nu har jeg været videre i strengen (hvad er det du gør, som får strengen
> til at genstarte for hvert af dine indlæg???):

aner det ikke. Jeg svare ved den der har skrevet det indlæg jeg vil
svare på. Så ved jeg ikke om det er det der går galt

> Det skulle ikke være særligt svært at finde en 97'er ZX6 i original
> stand til samme 90.000,- som denne koster, og jeg mener at
> prisreduktionen grundet lakeringen ikke bør komme under 15.000,- !!!

Nu skrev jeg jo også at den kostede under 90kkr!
Det var måske også dumt at jeg skrev det, fordi at den koster mig inc.
en tur til autolarkeren max 80kkr! Så det er jo noget billigere....
Jeg var bare bange for at det ville lyde alt for dumt, hvis jeg skrev at
jeg skulle give nogle og 70 stykker....... Derfor skrev jeg jo bare
under 90k!

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre eller ej, men jeg har da fået noget
mere at tænke over..... Det var nok også i bund og grund derfor at jeg
skrev indlæget i sin tid.
for at undgå at bare lave en drastisk beslutning.....

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 07-03-02 00:11

> Nu skrev jeg jo også at den kostede under 90kkr!
> Det var måske også dumt at jeg skrev det, fordi at den koster mig inc.
> en tur til autolarkeren max 80kkr! Så det er jo noget billigere....

Jeg kiggede lige hurtigt i Den Blå Avis. Du kan der købe en '97'er ZX6R (23
kkm) til kr. 85.000,-. Nu da det også er en privat handel, kan du måske slå
en 3-5 tusinde af den hvis du er heldig.

Der er masser af ZRX400 - eksempelvis en '94'er (13,3 kkm) til kr. 70.000,-.
Du kan få en ZXR750 fra starten af 90-erne til under kr. 30.000,-. Osv....

Der er ikke rigtigt nogen ZX6R racere (ikke-indregistrerede) i DBA, men du
kan købe en '94'er CBR600 for kr. 18.000,-! Det bliver omkring kr. 50.000,-
med afgift.

Mvh
Steen

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-03-02 09:39

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
70.000,-.
> Du kan få en ZXR750 fra starten af 90-erne til under kr. 30.000,-. Osv....

Hmm, hvor var det lige du så den der ZXR til under 30KKr ??? var det inkl.
afgift?

- meget intresseret

-
Morten Dahl

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-03-02 14:08

> Hmm, hvor var det lige du så den der ZXR til under 30KKr ??? var det inkl.
> afgift?

I Den Blå Avis (www.dba.dk). Der er nogle stykker i det prislag faktisk. Der
står ikke at det er uden afgift, og priserne ser da meget høje ud, hvis det
ikke skulle være tilfældet.....

Mvh
Steen