Honda RS 250 - hvor meget vedligeholdelse?
Fra : SLP/JM

Dato : 05-03-02 07:28

Hej

Jesper går og leger med tanken om at skifte sin CBR 600 baneræser ud med
en Honda RS 250. For at finde en model i et for os rimeligt prisleje vil
der formentlig blive tale om en fra omkring 1993, men det store
spørgsmål er, hvor meget vedligeholdelse motoren på sådan en kræver, når
den formentligt tidligere har været brugt i 250 racer-klassen? Skal man
regne med meget mere i forhold til en 250 std.?

--
Mvh Jesper og Susanne

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-03-02 09:53

On Tue, 5 Mar 2002 07:28:11 +0100, "SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote:

> [...]
>den formentligt tidligere har været brugt i 250 racer-klassen? Skal man
>regne med meget mere i forhold til en 250 std.?

Ja - _meget_ mere og _meget_ dyrere,den ekstra tuningsgrad gør al
forskellen og klassen temmelig dyr,det er ikke noget tilfælde at en
250'-racer lev. ab fabrik med x - antal cylindre/stempler/krumtappe i
kittet ).Man skal tænke sig godt om inden man går ind til det,det
er ganske vist noget af det sjoveste RR man kan komme til køre (IMO)
men budgettet stiger også med raketfart,ligeså med tiden der skal
ligges i værkstedet.Det er nemt at lade sig narre af prisen på en
gammel TZ'er eller RS250R er overkommelig,men det er næsten det
mindste.....

-M

Fra : SLP/JM

Dato : 05-03-02 10:16

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligges i værkstedet.Det er nemt at lade sig narre af prisen på en
> gammel TZ'er eller RS250R er overkommelig,men det er næsten det

Hvor meget ekstra tid der skal bruges i værkstedet er ikke det store
problem, men har du nogen ide om, efter hvor mange km stempler etc. skal
skiftes? Det er ikke meningen, RS'eren skal bruges til RR, men kun alm.
track days - vel en 6-10 dage i løbet af en sæson.

Hvis nogen kender en, der har erfaringer med en sådan sag og som vil
fortælle om det, ville det være alletiders.

--
Mvh Susanne

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-03-02 10:41

On Tue, 5 Mar 2002 10:15:44 +0100, "SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote:

>Hvor meget ekstra tid der skal bruges i værkstedet er ikke det store
>problem, men har du nogen ide om, efter hvor mange km stempler etc. skal
>skiftes?

Afhænger lidt af hvilken tuniningsgrad cyklen har fået efterflg. lev.
fra fabrik har en RS250R i dag 92 heste og en 93'er vist 85,men stort
set alle der har kørt RR er tunet derudover (ellers kan de ikke følge
med) og yder i hvert fald omkring de 100 eller mere afhængig af
hvilket niveau de har kørt på.Cyklerne er således presset totalt i
bund ydelsesmæssigt,og skal i princippet kun kunne holde en
raceweekend.Skal den kun bruges til TD's kan man godt skære_ lidt_ ned
på rebuild-niveauet,da det ikke er _så_ afgørende om den lige har tabt
et par heste,stadigvæk taler vi nok få timer for stempler, og
krumtaps/ cylinderrenovering set over en sæson.

>Hvis nogen kender en, der har erfaringer med en sådan sag og som vil
>fortælle om det, ville det være alletiders.

Grib tlf. og ring til en af dem der har en 250' - racer til salg ).

-M

Fra : Tomas Linnet

Dato : 05-03-02 20:40

SLP/JM <MADCAT@c.dk> skrev i en news:a61okq$2tb$1@sunsite.dk...
> [...]
> den formentligt tidligere har været brugt i 250 racer-klassen? Skal man
> regne med meget mere i forhold til en 250 std.?

Hejsa

Jeg ville nok holde fingrene langt væk fra en 250 racer, selv om den kun
skal bruges til nogle trackdays, så bliver kablet jo holdt stramt alligevel.
En af mine kammerater havde en 92 RS250. Den blev da godt nok brugt til RR,
men i de 4 løb han kørte på den nåede han at skifte(frit fra hukommelsen)
Krumtap, gearkasse, powervalves og noget tændingshalløj. Derudover fik han
renoveret et sæt topstykker og to cylindre.
Det kostede kort sagt en bondegård.
Køber I alligevel, så har jeg et par af hans kåber og en forfælg til at
ligge, som jeg skal sælge til højest bydende.

Hilsen Tomas