/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorolie
Fra : S@nd


Dato : 04-03-02 13:35

Hej NG,

Er der nogle der ligger inde med nogle artikler eller tekniske
specifikationer på motorolier, som er beregnet til motorcykler, og helst
mineralske olier.
Årsagen er, at jeg, ligesom ved mine tidligere olieskift, ikke kan
overbevise mig selv om, at de mineralske motorcykelolier er meget bedre end
de mineralske olier lavet til bilindustrien, men jeg mangler flere
informationer omkring emnet.

Se ikke dette som start på endnu en religionskrig - Det er bare mig,
som god vil blive lidt klogere

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or || - "Lige nu med AGIP 15W40 - Mineralsk "bil"-olie til
turbomotorer (API-SG, HD)"



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 04-03-02 13:55

Pas på. Man har hørt om at koblingen begynder at "glide" hvis du bruger
bilolie....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



boe (04-03-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 04-03-02 14:14


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:a5vqqi$32o$1@sunsite.dk...
> Pas på. Man har hørt om at koblingen begynder at "glide" hvis du bruger
> bilolie....

Kun hvis olien er tilsat friktionsnedsættende additiver. Og ikke mere om det
fra min side

Bo, VF1000F



S@nd (04-03-2002)
Kommentar
Fra : S@nd


Dato : 04-03-02 14:21

> Pas på. Man har hørt om at koblingen begynder at "glide" hvis du bruger
> bilolie....
....
Det har jeg også "hørt" tidligere. Men de sidste 2 sæssoner har jeg kørt på
"bil"olie, som ikke anvender friktionsnedsættende additiver, og jeg har ikke
oplevet problemer med hverken kobling eller gearskift.

Mvh. S@nd
|| bol d'Or || - " med AGIP15W40, API-SG, velegn. til turbomotorer"



AW på TRX (04-03-2002)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 04-03-02 15:16

Syntetiske olier og halvsyntetiske olier er mere modstandsdygtige overfor
"forurening".
Der kan f.eks. typisk blandes mere vand i før de mister smøreevnen. Derfor
er det altid
godt at bruge disse i stedet for en ren mineralsk olie.

Hvorvidt den ene mineralske olie er bedre end den anden - tjaaaa.....

Men jeg forstår ikke helt hvad formålet er med at bruge noget forkert olie.
Pris ??
Det er vist relativt få kroner der er at spare.

--

Allan Wisborg
TeamUnique

"S@nd" <andpe_96@hotmail.com> wrote in message
news:3c8369d7$0$39829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Er der nogle der ligger inde med nogle artikler eller tekniske
> specifikationer på motorolier, som er beregnet til motorcykler, og helst
> mineralske olier.
> Årsagen er, at jeg, ligesom ved mine tidligere olieskift, ikke kan
> overbevise mig selv om, at de mineralske motorcykelolier er meget bedre
end
> de mineralske olier lavet til bilindustrien, men jeg mangler flere
> informationer omkring emnet.
>
> Se ikke dette som start på endnu en religionskrig - Det er bare mig,
> som god vil blive lidt klogere
>
> Mvh. S@nd
> || Bol d'Or || - "Lige nu med AGIP 15W40 - Mineralsk "bil"-olie til
> turbomotorer (API-SG, HD)"
>
>



S@nd (04-03-2002)
Kommentar
Fra : S@nd


Dato : 04-03-02 15:40

"AW på TRX" <aw@teamunique.dk> skrev i en meddelelse
news:a5vvkj$1hc4$1@news.cybercity.dk...
> Syntetiske olier og halvsyntetiske olier er mere modstandsdygtige overfor
> "forurening".
> Der kan f.eks. typisk blandes mere vand i før de mister smøreevnen. Derfor
> er det altid
> godt at bruge disse i stedet for en ren mineralsk olie.
....
Jeg er helt med på, at de syntetiske olier, kan have mange gode egenskaber,
som er specielt "dyrket" til motorcyklerne. Som f.eks. højtryksegenskaber,
hvorved oliepartiklerne ikke bliver "smadret" i gearkassen og partikler, som
giver en bedre opsamling af "forurening" i motoren.
Men da min cykel ikke er helt ny, og teknologien heller ikke er det, har jeg
en vis skepsis for at anvende syntetisk olie, da jeg tror motoren relativt
hurtigt vil spise olien, da den jo er designet til mineralsk olie. Da olien
mange steder anvendes til f.eks. at fylde spillerummet ud i cylindervæggene,
vil en olie med mindre partikler nemmere blive spist (IMO)

....
> Hvorvidt den ene mineralske olie er bedre end den anden - tjaaaa.....
> Men jeg forstår ikke helt hvad formålet er med at bruge noget forkert
olie.
> Pris ??
> Det er vist relativt få kroner der er at spare.
....
Det er heller ikke formålet at spare pege, jeg er bare interesseret i at
vide, hvorfor jeg skal bruge den mineralske olie, som er "speciel" til
motorcykler, da jeg ikke kan finde noget argumentation for at den skulle
være bedre end de andre "gode" mineralske olier.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||



Jens Jessen (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 04-03-02 15:46

Jeg vil gerne svare direkte på din forespørgsel.
Se på: www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"S@nd" <andpe_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c8369d7$0$39829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Er der nogle der ligger inde med nogle artikler eller tekniske
> specifikationer på motorolier, som er beregnet til motorcykler, og helst
> mineralske olier.
> Årsagen er, at jeg, ligesom ved mine tidligere olieskift, ikke kan
> overbevise mig selv om, at de mineralske motorcykelolier er meget bedre
end
> de mineralske olier lavet til bilindustrien, men jeg mangler flere
> informationer omkring emnet.
>
> Se ikke dette som start på endnu en religionskrig - Det er bare mig,
> som god vil blive lidt klogere
>
> Mvh. S@nd
> || Bol d'Or || - "Lige nu med AGIP 15W40 - Mineralsk "bil"-olie til
> turbomotorer (API-SG, HD)"
>
>



Snd (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Snd


Dato : 07-03-02 10:05

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
news:nLLg8.70$Cs1.2806@news.get2net.dk...
> Jeg vil gerne svare direkte på din forespørgsel.
> Se på: www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm
....

Hej Jens
Tusind tak linket, det gav svar på langt de fleste af mine spørgsmål.
Og min skepsis blev blot bekræftet endnu mere.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408684
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste