Dæk til VFR800
Fra : Zorilla

Dato : 28-02-02 23:47

Hej,
er der nogen der kan anbefale dæk til VFR800.
Pt. kører jeg med Michelin Macadam, men er der noget bedre derude ?

Peter

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-03-02 08:55

Zorilla <zorilla@mac.com> writes:

> Hej,
> er der nogen der kan anbefale dæk til VFR800.
> Pt. kører jeg med Michelin Macadam, men er der noget bedre derude ?

Det kommer jo meget an på hvad du lægger vægt på; kilometer eller 'bid'.

Macadam 100 skal give rigtig mange km, for et rimeligt bid. Hvis du
er ude efter er sportsdæk, ville jeg anbefale Pilot Sport. Metzeler's
nye Sportec-M1 skulle være endnu bedre, men jeg har ikke haft
anledning til at prøve dem (endnu).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-03-02 09:36

jeg kender flere der kører med et macadam100 dæk bag til og et pilot sport
foran....det giver godt grip til forhjulet og mange km på bagdækket

Lasse
Mille og dunlop 207 0,0 km
glæder som et barn til den første tur....

Fra : Zorilla

Dato : 01-03-02 10:52

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg kender flere der kører med et macadam100 dæk bag til og et pilot sport
> foran....det giver godt grip til forhjulet og mange km på bagdækket

Interessant oplysning. Jeg ville have troet at det gav meget uens
køreegenskaber.
Er erfaringerne gode ?

Peter

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-03-02 11:11

de skulle bestemt være gode...erfarringerne altså....og jeg mener endda at
jeg fandt på en michelin side at de anbefaler det hvis man vil have lidt
flere km ud af det.

Lasse
skal jeg nu tage tidligt fri gå hjem og vokse modellen lidt ind og så køre
en stille tur eller skal den bare have lov til forsat at stå i
stuen....indtil salten er væk ....

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-03-02 11:16

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> writes:

> de skulle bestemt være gode...erfarringerne altså....og jeg mener endda at
> jeg fandt på en michelin side at de anbefaler det hvis man vil have lidt
> flere km ud af det.

Der er også mange der har gjort det med Z1/Z2 og Z3/Z4 (for/bag),

--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...