Cykelcomputer...hvorfor?
Fra : Hans Paulin

Dato : 24-02-02 00:48

Hvad er den største fordel ved at køre med en cykelcomputer på
'cyklen?...triptæller? nøjagtigt speedometer? eller hva?

Nu er der jo nok ikke nogen her, som ikke overholder fartgrænserne...men
kunne den ikke virke lidt som en fartskive (aflæsn. af max. hastighed), hvis
nu det værst tænkelige uheld skulle være ude?
Hans

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-02-02 01:10

On Sun, 24 Feb 2002 00:47:38 +0100, "Hans Paulin"
<niluap@NO-SPAMworldonline.dk> wrote:

>Nu er der jo nok ikke nogen her, som ikke overholder fartgrænserne..

Hvilke fartgrænser ? )

>.men
>kunne den ikke virke lidt som en fartskive (aflæsn. af max. hastighed), hvis
>nu det værst tænkelige uheld skulle være ude?

Jow det kunne den da sagtens,men-men koblingen til hvor det er sket er
jo det afgørende her,hvem siger f.eks at du ikke lige har været en tur
i Tyskland,til trackday eller andet,ligesom det er kendt med
forskellige monstrøse fejlvisninger - Med andre ord sådant noget ville
ingen retsvirkning have.

Derimod skal man nok passe lidt på med on-board kameraet,det er der
folk i UK der er blevet dømt på

-M
Nulla in mundo pax sincera...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-02-02 07:53

> Hvad er den største fordel ved at køre med en cykelcomputer på
> 'cyklen?...triptæller? nøjagtigt speedometer? eller hva?

Triptæller - Ja
Nøjagtigt speedometer - Ja Specielt på italienere med 20% fejlvisning er det
rart
Ur - Ja

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-02-02 13:05

Ookay...så blev jeg så klog
Hans

Fra : Palle Iversen

Dato : 24-02-02 12:36

Du kan jo blot anskaffe en, som ikke kan vise max. hastighed, så har du jo
det problem.

Palle Iversen
OZ5AET
palle@privat.dk
www.palle.infoside.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-02-02 12:49

"Palle Iversen" <palle@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan jo blot anskaffe en, som ikke kan vise max. hastighed, så har du jo
> [...]

KUnne man ik forstille sig at nogen montere føleren på baghjulet , så der
kunne måles hastigheder når der kun er et hjul på jorden?
Så ville den jo ogås måle med testmålinger på rullefelt. De kan jo ikke
kanlde en for noget de ikke kan bevise er sket på danske veje.

/Thomas

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-02-02 13:17

Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
> Så ville den jo ogås måle med testmålinger på rullefelt. De kan jo ikke
> kanlde en for noget de ikke kan bevise er sket på danske veje.

Nøjagtig derfor jeg har sat den på baghjulet. Så skal man ikke have en ledning
flagrende ned til forhjulet, og som skal højde til affjedringen.

Ib Jakobsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-02-02 16:38

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så ville den jo ogås måle med testmålinger på rullefelt. De kan jo ikke
> kanlde en for noget de ikke kan bevise er sket på danske veje.

Det kunne man velsagtens, problemet med baghjulet bare at der typisk er
noget mere friktion end på forhjulet, derfor vil det formentlig være mere
præcist på forhjulet!
bare en strøtanke...

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-02 21:24

Michael Frederiksen fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Det kunne man velsagtens, problemet med baghjulet bare at der typisk er
> noget mere friktion end på forhjulet

Mere friktion = bedre vejgreb

>, derfor vil det formentlig være mere
> præcist på forhjulet!

Arrh, fejlvisningen her er vist minimal, ihvertfald ved jævn hastighed. Dog
mindes jeg at have hørt om at Haybusaens baghul ved 300 km/t kørte 315
km/t, men det er nok i de fleste tilfælde ikke et hverdagsproblem MC'er
med digitalt speedo har jo også sensoren monteret ved
transmissionen/baghjulet.

> bare en strøtanke...

Dem skal der jo også være plads til

> Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Hvornår?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-02-02 19:01

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mere friktion = bedre vejgreb

Hmm.. syntes nok det lød mærkeligt.. dvs jo højere friktion, jo bedre
vejgreb og jo lavere friktion, jo dårligere vejgreb... det gi'r mening!
hehe, DFM er nu et godt sted at lære!!

> [...]
MC'er
> med digitalt speedo har jo også sensoren monteret ved

tjaa.. tænkte bare på noget min far fortalte en gang, da ahn satte
triptæller på traktoren.. den skulle på forhjulet, men okay.. en traktor
fedter (forhåbentlig) mere rundt end en motorcykel!

> Dem skal der jo også være plads til

takker ærbødigt!

> Hvornår?

Det har vi snakket om.. jeg skal først ha' bil, så må vi se hvad økonomien
rækker til.. det ender nok med en eller anden rigtig gammel cykel i hæderlig
stand til at starte på....

> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> FZS600 - der trænger voldsomt til motion :-/

Stil den hos mig.. jeg skal sq nok motionere den til skole hver dag
trøst dig med at den 1. er nær og vejrguderne er i godt humør.. ihvertfald
over det nordvestlige sjælland!!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC, en dag!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-02 20:45

Michael Frederiksen skrev:

> hehe, DFM er nu et godt sted at lære!!

Jeps, jeg har også lært voldsomt meget de små 3 år jeg har været med

> tjaa.. tænkte bare på noget min far fortalte en gang, da ahn satte
> triptæller på traktoren.. den skulle på forhjulet, men okay.. en traktor
> fedter (forhåbentlig) mere rundt end en motorcykel!

Jeps, nu er det typiske traktorunderlag jo også let mere smattet

> Det har vi snakket om..

Æhh, nårhh ja

>jeg skal først ha' bil

Acchh :-/

>, så må vi se hvad økonomien
> rækker til.. det ender nok med en eller anden rigtig gammel cykel i
> hæderlig stand til at starte på....

Bare lad være med at købe noget gammelt forskruet lort som du bliver træt
af!

> Stil den hos mig.. jeg skal sq nok motionere den til skole hver dag

Det er jeg ikke i tvivl om

> trøst dig med at den 1. er nær og vejrguderne er i godt humør.. ihvertfald
> over det nordvestlige sjælland!!

Det er nu ikke forsikringen der er problemet, men derimod al det pokkers
sne, salt og is der er på vejene :-/ Well, det bliver da lige til en 70 km
tur til Fredericia på lørdag, når jeg skal til p-dag

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 03-03-02 18:14

> Acchh :-/

Den er varm og der kan være øl i bagaerummet =)
Tysklands ture er et must!

> Bare lad være med at købe noget gammelt forskruet lort som du bliver træt
> af!

Præcis derfor købte jeg en ny(ere)
scooter/knallert/mopede/hvad-fanden-i-kalder-det da jeg blev 16 istedet for
en gammel Puch VZ eller Yamaha FS-1

> [...]
> sne, salt og is der er på vejene :-/ Well, det bliver da lige til en 70 km
> tur til Fredericia på lørdag, når jeg skal til p-dag

Hmm det var sq da også fandens der skulle falde alt det forb*nede sne..
havde glædet mig til at se en masse modeller på gaden.. blev forresten
jordet *underligt nok* af noget der lignede en CBR750RR ? den anden dag..
puha, den kørte stærkt,

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-03-02 19:56

Michael Frederiksen skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Den er varm

Der er jeg nu uenig! Det er faktisk pokkers koldt at komme ud i sådan en
morgenkold bil. Så er det meget bedre med mc'er, der har man jo klunset på
fra starten, og det kan sagtens holde en varm

> og der kan være øl i bagaerummet =)
> Tysklands ture er et must!

Der kommer vist snart pant på dåser i tyskland :-/

> Præcis derfor købte jeg en ny(ere)
> scooter/knallert/mopede/hvad-fanden-i-kalder-det da jeg blev 16 istedet
> for en gammel Puch VZ eller Yamaha FS-1

Fornuftigt!

> ihvertfald

> Hmm det var sq da også fandens der skulle falde alt det forb*nede
> sne..

Jeps, sådan noget hvidt skrammel

>havde glædet mig til at se en masse modeller på gaden.. blev
> forresten jordet *underligt nok* af noget der lignede en CBR750RR ? den
> anden dag.. puha, den kørte stærkt,

cbr750rr... Det må være en ny model! Er det ikke en vfr750'er du tænker
på? Eller en cbr900rr?
--
mvh Jes Vestervang - med 5 nyindkøbte kasser dåsethor

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-03-02 22:58

> Der er jeg nu uenig! Det er faktisk pokkers koldt at komme ud i sådan en
> morgenkold bil. Så er det meget bedre med mc'er, der har man jo klunset på
> fra starten, og det kan sagtens holde en varm

Hmm så er det nok min påklædning på knallerten der er noget galt med.. jeg
hader ihvertfald kulde

> Der kommer vist snart pant på dåser i tyskland :-/

Det er vist blevet lavet om igen? skulle have været pr. 1/1-02 men der var
ikke noget pant sidst jeg besøgte grænselandet for to uger siden!

> Jeps, sådan noget hvidt skrammel

Hehe, men egentlig meget sjovt med de rigitge maskiner!

> cbr750rr... Det må være en ny model! Er det ikke en vfr750'er du
tænker
> på? Eller en cbr900rr?

Så var det en 900rr.. så ihvertfald noget CBR og noget RR der han tågede
forbi!
mente bare at have set en 750, men det har nok været en 400RR, for den
findes da, ikk??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - med 5 rammer nyindkøbt julebryg, 3 5liters og 2 rammer royal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-02 00:00

Michael Frederiksen skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm så er det nok min påklædning på knallerten der er noget galt med..

Garanteret! Jeg har ingen problemer ved at køre i -10 grader (tør
vinterperiode på gsxr250'eren) udover at det er koldt om halsen. Køb dig da
noget ordentlig mc-kluns! Fordelene er meget, meget store.

> jeg hader ihvertfald kulde

Det giver kolde dæk og is på vejen, men ellers har jeg ikke noget imod det

> Det er vist blevet lavet om igen? skulle have været pr. 1/1-02 men der var
> ikke noget pant sidst jeg besøgte grænselandet for to uger siden!

Det var der heller ikke i weekenden kan jeg da lige fortælle

> Hehe, men egentlig meget sjovt med de rigitge maskiner!

Har du en snescooter? Well, markræs i sne på offroadere er da også ganske
skægt

> [...]
> forbi!
> mente bare at have set en 750, men det har nok været en 400RR, for den

Jow, der er jo både en 400'er og en 900'er

> Honda SFX - med 5 rammer nyindkøbt julebryg, 3 5liters og 2 rammer royal

--
mvh Jes Vestervang - 5 rammer thor (til 55,- stykket)

Fra : Troels Sørensen

Dato : 05-03-02 00:04

> Fornuftigt!

hmmm ? jeg er da ellers glad for min gamle fs-1 med drejeventil, fuldkåbe og
stjernefælge ;)

troels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-02 18:52

Troels Sørensen skrev:

> hmmm ? jeg er da ellers glad for min gamle fs-1 med drejeventil, fuldkåbe
> og stjernefælge ;)

Nåjaarh, men selvom du er glad for den, har du sikkert skruet meget i den

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-02-02 13:04

"Palle Iversen" <palle@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan jo blot anskaffe en, som ikke kan vise max. hastighed, så har du jo
> det problem.

Nå, ok, jeg var ikke klar over, at det fandtes...
Hans

Fra : Lasse Madsen

Dato : 24-02-02 13:38

Hej...

Jeg har købt en fordi jeg ikke har en tank måler på min mc ... men jeg ved
at den går ca 250km på en tank og splitten til min trip tæller er væk
jeg bruger en cykkel computer til at tælle mod de 250km ... ganske smart
hvis du spørger mig ...

m.v.h.
l. madsen

Fra : Poul B-H

Dato : 24-02-02 18:18

> "Hans Paulin" <niluap@NO-SPAMworldonline.dk> skrev i en meddelelse

Opnået på bane!

Poul B-H

Fra : Erik Munk Ballegaard

Dato : 24-02-02 13:51

I efteråret blev der debateret meget omkring en smart computer, med specielt
fittings til MC.
Den havde stort display, ur mmmm og kostede vist også lidt.

Men hvad var det nu det var for en ??

Erik
Nybagt CBR ejer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-02-02 17:49

"Erik Munk Ballegaard" <erik_munk@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
specielt
> fittings til MC.
> Den havde stort display, ur mmmm og kostede vist også lidt.

Aner det ikke. Men var det ikke manden Mads Lund der byggede en
cykelcomputer op på hans 9'er? Det så lækkert ud , og gør det vel stadig?

> Erik
> Nybagt CBR ejer

Til'øk ! :)
/Thomas

Fra : Søren Lindholt

Dato : 26-02-02 08:54

Erik Munk Ballegaard <erik_munk@iname.com> wrote in article
> [...]
specielt
> fittings til MC.
> Den havde stort display, ur mmmm og kostede vist også lidt.

Det var nok den her:
http://www.trailtech.net

Jeg overvejede at tage en stak hjem, men gik istå igen. Den ville koste 6-7
hundrede tror jeg... jeg kan da gå i gang igen hvis nogen vil ha en...

De har smarte ting, der fås også en magnetisk skivebremsebolt !

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : SonarVksKor

Dato : 25-02-02 13:46

Er der nogle cykelcomputere med indbygget lys.
mvh claus hd fxlr