Rensning af læder????
Fra : Fazer

Dato : 20-02-02 22:09

Hej med jer igen!!!

Jeg har et lille problem jeg har nemlig en køredrakt med nogle hvide læder
stykker på og de er med tiden blevet grå og kedelige og så var det jeg
tænkte om ikke der lige vare en her på gruppen der kunne fortælle mig hvad
jeg kan gøre for at få den "fine" hvide farve igen?

MVH
Morten Dahl
FZS 600 S '00
Mail: mogi@mail1.stofanet.dk

Fra : Armand

Dato : 20-02-02 23:52

Fazer <mogi@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> tænkte om ikke der lige vare en her på gruppen der kunne fortælle mig
> hvad jeg kan gøre for at få den "fine" hvide farve igen?

Genindfarve det med narv-farve købt ved sko-handleren!
Jobbet er noget med grundig rensning/tørring og påføring med
efterfølgende opvarmning (i en ovn)!

--
Armand.

Fra : Fazer

Dato : 21-02-02 18:17

Opvarmning i ovn "puha" det lyder sku farligt? så kan ovnen da ikke bruges
bag efter eller? Hvad skal jeg rense det af med først?

Fra : Poul B-H

Dato : 21-02-02 20:00

Du behøver ikke at varme i ovn, det går også uden. Når du køber farven i
skobutikken følger der som regel noget rigtig effektivt væske med, ellers
har de det i løs vægt. Selv hvidt, bliver som nyt.

Poul B-H

Fra : Per Emborg

Dato : 22-02-02 00:20

Du putter den bare ikke i ovnen vel !!!!

Du tager din dragt med ned til den nærmeste Skomager og får de råd og vejl.
som du har brug for men efter du har brugt Narvsværte ( hvis du gør det ,
jeg vil bruge farvecream) skal den have noget fedt til at holde på farven
Skomager
Per Emborg
Honda X-Eleven
www.skanderborgmc.dk
kvikkerten@mail.dk

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 22-02-02 01:41

Per Emborg <kvikkerten@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c758054$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> jeg vil bruge farvecream) skal den have noget fedt til at holde på farven

Husker for mange år siden da jeg farvede mine støvler fra lys-brun til sort
med navsværte at det blev meget skjoldet.
Det så ikke ret pænt ud, men efter at have konsulteret en lædersmed, fik jeg
noget lædersæbe (tror jeg nok det hed, hvad siger skomageren?) som fjernede
skjolderne, som bare var overskudsfarve....

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fjern X i mailadresse

Fra : Per Emborg

Dato : 22-02-02 03:25

Næsten alt Narvsværte er brændbart og det er under fordampningen der kommer
skjolde men en gang fedt bagefter skulle gerne fjerne denne blakket
overflade

--
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Poul B-H

Dato : 22-02-02 18:24

Jeg gentager, der er ingen problemer i det. Der kommer ingen skjolder, der
skal ikke anvendes ovn.
Køb f.eks. Boston Color læderfarve og følg brugsanvisningen, hvis farven er
lidt tynd skal den bare en gang til
Poul B-H

Fra : Fazer

Dato : 23-02-02 08:30

Ok Tak for det alle sammen nu vil jeg nej og hent sådan noget sværte, eller
det vil sige jeg vil ned og snakke med skomageren, tak for hjælpen

MVH
Morten Dahl
FZS600S '00