/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VFR test - Hvad fortæller kurverne?
Fra : Henrik


Dato : 19-02-02 18:41

se indscannet test på dk.binaer.motor

Hvad fortæller testen ? Jeg fik den med af sælger derfortalt at den var
OK...? men kan du sige noget mere? er der noget at bemærke?

(VFR 1990 proarm, standard, km66.000 )

Hvad fortæller kurverne?

/HouDy
RC36




 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-02-02 18:56

> Hvad fortæller testen ? Jeg fik den med af sælger derfortalt at den var
> OK...? men kan du sige noget mere? er der noget at bemærke?

Hej H...

Den røde kurve er en rollon test. Altså en test der for dit vedkommende er
lavet i 5. gear (gæt) og viser hvor mange heste den laver. I dit tilfælde
89,3Hk. Den røde kurve skal være så rolig som mulig og uden huller, Din har
et lille hul ved 125km/t, men ikke noget at hidse sig op over. Den må gerne
falde på den/de sidste par tusind omdrejninger alt efter hvor hidsig en
model man har. Rollon testen er den mest korrekte måde at måle HK på.

Den blå er en Kør gennem gearne test.. Den starter i 2. og slutter i 5. de
store hak er hvor der bliver skiftet gear. Toppene skal være så lige som
muligt.
Ups. No more time.

Generelt fint ellers.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Henrik (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 19-02-02 22:09

> Den røde kurve er en rollon test. Altså en test der for dit vedkommende er
> lavet i 5. gear (gæt) og viser hvor mange heste den laver. I dit tilfælde
> 89,3Hk. Den røde kurve skal være så rolig som mulig og uden huller, Din
har
> et lille hul ved 125km/t, men ikke noget at hidse sig op over.

Det må være 6. gear da det passer med tophastigheden angivet til 235km/h

Hvis jeg fik smidt KN-dyser-laser eller lign så skulle det være muligt at få
op til 10Hk mere på top-omdrejningerne, og næsten ikke noget i bunden. Lyder
det sandsynligt, og forholder det sig sådan?


> Den må gerne falde på den/de sidste par tusind omdrejninger alt efter hvor
hidsig en
> model man har.

Er der en forklaring på hvorfor den falder mere og mere jo højere
gear/hastighed? Skulle den se "ens" ud ved hvert gear?


>Rollon testen er den mest korrekte måde at måle HK på.

hvorfor "mest korrekte"?
Jeg er iøvrigt ikke klar over om der har stået en "vindturbine" og blæst
luft på fronten under testen på bænke... (som ved Powermeet i Randers)


> Den blå er en Kør gennem gearne test.. Den starter i 2. og slutter i 5. de
> store hak er hvor der bliver skiftet gear. Toppene skal være så lige som
> muligt.

som Henry skriver så må det være 3.-6.gear


> Generelt fint ellers.

OK - der var heller intet at bemærke under de 80km små veje i søndags ))





Jens Jacob Bager Jen~ (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-02-02 23:13

> Det må være 6. gear da det passer med tophastigheden angivet til 235km/h
Nahh. det tror jeg ikke. En VFR 750 kan da mere end 140 i 3.?? Min CBR kan
155 i 2. gear! En RC36 har da en opgivet tophastighed på 240-242?! Min CBR's
6 gear går til 270, men tophastigheden nås i 5.

> Hvis jeg fik smidt KN-dyser-laser eller lign så skulle det være muligt at

> op til 10Hk mere på top-omdrejningerne, og næsten ikke noget i bunden.
KN og raceudstødning hjælper på motorens vejrtrækning. Især når den skal
optage og afgive meget luft kan det hjælpe, altså ved mange omdrejninger.
Anden udstødning kan også flytte/fjerne huller i momentkurven. Du har ingen
"huller" og du taber ikke så mange heste efter toppen. Forvent en masse
larm, 1-2Km/L mindre og 3 HK mere efter 10000 rpm. Det er den realistiske
udsigt. Jeg har lige lavet KN + racepotte på min CBR, og jeg hentede 6
heste, men min mometkurve døde også fuldstændig efter 10500 rpm før. Nu
taber jeg ingen heste mere før det røde område. Op til 10.000rpm kan jeg
intet bemærke pånær folk gor efter mig og man forventer jeg kører "200". Der
er ingen mirakelkur der giver 15HK for 2000kr, pånær på en 1200 Bandit

> >Rollon testen er den mest korrekte måde at måle HK på.
> hvorfor "mest korrekte"?
Fordi man under pick-up testen bruger koblingen, og derfor kan opbygge
inerti når man slipper koblingen med flere kræfter tilfølge.

> som Henry skriver så må det være 3.-6.gear
Jeg tror stadig det er 2-5

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 01:14


Henrik <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
news:3c72bd85$0$213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hvis jeg fik smidt KN-dyser-laser eller lign så skulle det være muligt
at få
> op til 10Hk mere på top-omdrejningerne, og næsten ikke noget i bunden.
Lyder
> det sandsynligt, og forholder det sig sådan?

En økonomisk opnåelig udstødning incl. inddysning, vil vil næppe give
dig meget mere end et par HK, og ihevrtfald ikke mere end det halve af
dine håbefulde +10 hk :-/

--
Armand.




origo@earthling.net (20-02-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 20-02-02 11:03


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a4upr6$2dcr$2@news.cybercity.dk...
> En økonomisk opnåelig udstødning incl. inddysning, vil vil næppe give
> dig meget mere end et par HK, og ihevrtfald ikke mere end det halve af
> dine håbefulde +10 hk :-/
vet ikke hva tilfewllet er med VFR, men på f.eks. R1 er 10HK på toppen, og
en stigning mellom 2 og 8HK over 5000rpm meget realistisk. Til gjengjeld
dykker momentkurven voldsomt mellom 2000 og 4-4500rpm.


JS



Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 16:30


<origo@earthling.net> skrev i en news:a4vs4g$s2g$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a4upr6$2dcr$2@news.cybercity.dk...
> > En økonomisk opnåelig udstødning incl. inddysning, vil vil næppe
give
> > dig meget mere end et par HK, og ihevrtfald ikke mere end det halve
af
> > dine håbefulde +10 hk :-/
> vet ikke hva tilfewllet er med VFR, men på f.eks. R1 er 10HK på
toppen, og
> en stigning mellom 2 og 8HK over 5000rpm meget realistisk. Til
gjengjeld
> dykker momentkurven voldsomt mellom 2000 og 4-4500rpm.

Sikkert nok; men det er under forudsætning af at man monterer et 10.000
kr's Akropovic eller lign. og ikke "bare" en Laser udstødning :-/
Og deri ligger mit udtryk: "økonomisk opnåelig udstødning"!

--
Armand.



origo@earthling.net (20-02-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 20-02-02 17:09


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a50fga$2pij$11@news.cybercity.dk...
> Sikkert nok; men det er under forudsætning af at man monterer et 10.000
> kr's Akropovic eller lign. og ikke "bare" en Laser udstødning :-/
Det er tilfellet med de fleste komplette systemer til R1'en. Prisene ligger
fra 6000-7000 og opad.

> Og deri ligger mit udtryk: "økonomisk opnåelig udstødning"!
I betraktning av hvor mange R1'ere som kjører rundt med komplett system, kan
det visst betraktes som ganske så "økonomisk oppnåelig".


JS




Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 19:00


<origo@earthling.net> skrev i en news:a50hi9$ap5$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a50fga$2pij$11@news.cybercity.dk...
> > Sikkert nok; men det er under forudsætning af at man monterer et
10.000
> > kr's Akropovic eller lign. og ikke "bare" en Laser udstødning :-/
> Det er tilfellet med de fleste komplette systemer til R1'en. Prisene
ligger
> fra 6000-7000 og opad.
> > Og deri ligger mit udtryk: "økonomisk opnåelig udstødning"!
> I betraktning av hvor mange R1'ere som kjører rundt med komplett
system, kan
> det visst betraktes som ganske så "økonomisk oppnåelig".

Kan man konkludere at man ikke skal regne med større mer-effekt i HK end
prisen er i tusinde kroner (incl omdysning/jetkit) ? :-/

--
Armand.



origo@earthling.net (20-02-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 20-02-02 19:52


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a50p3n$dni$2@news.cybercity.dk...
> Kan man konkludere at man ikke skal regne med større mer-effekt i HK end
> prisen er i tusinde kroner (incl omdysning/jetkit) ? :-/

Det er vist meget normalt, det undrer meg nesten at du stiller spørsmålet.
Tuning koster penger, om det er det verdt må den enkelte vurdere i forhold
til ens egen økonomi.


JS




Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 23:48


<origo@earthling.net> skrev i en news:a50r48$ltc$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a50p3n$dni$2@news.cybercity.dk...
> > Kan man konkludere at man ikke skal regne med større mer-effekt i HK
> > end prisen er i tusinde kroner (incl omdysning/jetkit) ? :-/
> Det er vist meget normalt, det undrer meg nesten at du stiller
> spørsmålet.
> Tuning koster penger, om det er det verdt må den enkelte vurdere i
> forhold til ens egen økonomi.

Jup!
Det var også som sådan mere for lige at få dét sat på spidsen!
Og hvis jeg skal hænge mig i det, så skal man følgelig ikke regne med
mere end +4Hk for et 4.000 kr's(?) Laser udstødning, som Henrik H
oprindelig nævner!

--
Armand





Henry (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 19-02-02 19:56

>
> Hvad fortæller testen ? Jeg fik den med af sælger derfortalt at den var
> OK...? men kan du sige noget mere? er der noget at bemærke?
>
> (VFR 1990 proarm, standard, km66.000 )
>
> Hvad fortæller kurverne?

Jeg er ikke "ekspert" men jeg vil da gerne give min vurdering alligevel

Jeg synes at den er vældig fin og jævn der er ikke nogle nævneværdig huller
i effektforløbet.
Det ser ud til at det er en 3-6 gears kurve samt en 6 gears rollon.
Det have være sjovt hvis du også havde haft en momentkurve, selvom den vist
nok er beregnet udfra effektkurven så viser den ofte hullerne tydligere, min
egen viffers momentkurve har et dyk omkring 4-6rpms som jeg ikke rigtigt ved
hvad man kan gøre ved.

Eneste anke jeg har er, at din effekt falder på bagsiden men måske kunne en
slipon, dysning og et rent luftfilter flade dem ud.
Hvis du kigger på mine dynos kan du se at efter katten forsvandt og der kom
et TBR system på så blev all-gear kurverne helt flade hele vejen igennem de
enkelte gear.

mvh
Henry
www.vfr.dk



Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 01:20


Henry <Fake@mail.com> skrev i en
news:3c72a0c0$0$62848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> Det have være sjovt hvis du også havde haft en momentkurve, selvom den
vist
> nok er beregnet udfra effektkurven så viser den ofte hullerne
tydligere, min
> egen viffers momentkurve har et dyk omkring 4-6rpms som jeg ikke
rigtigt ved
> hvad man kan gøre ved.

Det giver mig lige (atter) lejlighed til at demonstrere hvorledes man
grafisk kan vurdere momentkurven ud fra effektkurven!

Læs videre i strengen på .binær.motor - Link:
news:a4upoq$2dcr$1@news.cybercity.dk...

--
Armand.



Henry (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 20-02-02 08:01

> > Det have være sjovt hvis du også havde haft en momentkurve, selvom den
> vist
> > nok er beregnet udfra effektkurven så viser den ofte hullerne
> tydligere, min
> > egen viffers momentkurve har et dyk omkring 4-6rpms som jeg ikke
> rigtigt ved
> > hvad man kan gøre ved.
>
> Det giver mig lige (atter) lejlighed til at demonstrere hvorledes man
> grafisk kan vurdere momentkurven ud fra effektkurven!
>
> Læs videre i strengen på .binær.motor - Link:
> news:a4upoq$2dcr$1@news.cybercity.dk...

Ja det vil jeg gerne, men det link jeg jeg ikke følge?

mvh
Henry



Henry (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 20-02-02 11:01

> > Det have være sjovt hvis du også havde haft en momentkurve, selvom den
> vist
> > nok er beregnet udfra effektkurven så viser den ofte hullerne
> tydligere, min
> > egen viffers momentkurve har et dyk omkring 4-6rpms som jeg ikke
> rigtigt ved
> > hvad man kan gøre ved.
>
> Det giver mig lige (atter) lejlighed til at demonstrere hvorledes man
> grafisk kan vurdere momentkurven ud fra effektkurven!
>
Hej Amand

Gider du tage et kik på mine kruver også og se om du kan finde en sammenhæng
mellem momentkurven og min effektkurve, de ligger i binaer (som jeg langt om
længe fik fat i, min Outlook express sucks)

mvh
Henry




Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 16:22


Henry <henry@nn.dk> skrev i en
news:3c7372ac$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > Det giver mig lige (atter) lejlighed til at demonstrere hvorledes
> > man grafisk kan vurdere momentkurven ud fra effektkurven!
> Gider du tage et kik på mine kruver også og se om du kan finde en
> sammenhæng mellem momentkurven og min effektkurve, de ligger i
> binaer (som jeg langt om længe fik fat i, min Outlook express sucks)

Først får du lige VFR'erens tilsendt privat (fik du heller ikke noget ud
af link'et?), og siden vil jeg kigge på din på .binær!

--
Armand.





Armand (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-02 16:50


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:a50ffg$2pij$3@news.cybercity.dk...
>
> Henry <henry@nn.dk> skrev i en
> news:3c7372ac$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > >
> > > Det giver mig lige (atter) lejlighed til at demonstrere hvorledes
> > > man grafisk kan vurdere momentkurven ud fra effektkurven!
> > Gider du tage et kik på mine kruver også og se om du kan finde en
> > sammenhæng mellem momentkurven og min effektkurve, de ligger i
> > binaer (som jeg langt om længe fik fat i, min Outlook express sucks)
> Først får du lige VFR'erens tilsendt privat (fik du heller ikke noget
ud
> af link'et?), og siden vil jeg kigge på din på .binær!

Nårh nej!

Når man skriver under falsk @dresse kan man jo ikke modtage hjælp fra
fremmede - Surt for dig :-|

Dit binære indlæg er alligevel heller ikke til at se for mig!

- -
Armand.




Henry (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 20-02-02 23:12

> > > > >
> > > > Det giver mig lige (atter) lejlighed til at demonstrere hvorledes
> > > > man grafisk kan vurdere momentkurven ud fra effektkurven!
> > > Gider du tage et kik på mine kruver også og se om du kan finde en
> > > sammenhæng mellem momentkurven og min effektkurve, de ligger i
> > > binaer (som jeg langt om længe fik fat i, min Outlook express sucks)
> > Først får du lige VFR'erens tilsendt privat (fik du heller ikke noget
> ud
> > af link'et?), og siden vil jeg kigge på din på .binær!
>
> Nårh nej!
>
> Når man skriver under falsk @dresse kan man jo ikke modtage hjælp fra
> fremmede - Surt for dig :-|
>
> Dit binære indlæg er alligevel heller ikke til at se for mig!
>
Ja det må jeg jo så leve med, jeg er bare træt af spam og specielt "hi I'm
18 come and watch med" derfor er jeg stoppet at "offentligt gøre" min mail,
jeg ved ikke hvor lortet kommer fra og hvordan jeg er røget på de
mailinglister, men selv med kill filter driver de mig til vanvid.

Anyway, hvis du kan tilgive mig at jeg har "hemmelig" adresse på mine indlæg
så vil jeg gerne stadigvæk høre din vurdering, derfor sender jeg også mine
kurver til dig privat. (de ligger i tdc's binaere.motor)

mvh
Henry



Henry (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 20-02-02 23:41


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>
PS. Din email er vist heller ikke for "ægte" vel.

mvh
Henry



Morten Dahl (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 21-02-02 11:11


"Henry" <Fake@mail.com> skrev i en meddelelse
news:3c7426e4$0$89089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>
> PS. Din email er vist heller ikke for "ægte" vel.


den er da til at gennemskue (gæt hvad der skal ændres). men mht.
emailadresse, så kan du jo gøre som Kim, og uanset email alias i gruppen kan
du jo godt have den rigtige replyadresse på din mailkonto, så kim kan svare
på det du har mailet direkte..

-
Morten



Henry (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 20-02-02 17:01

> Først får du lige VFR'erens tilsendt privat (fik du heller ikke noget ud
> af link'et?), og siden vil jeg kigge på din på .binær!
>

Jeg har fundet din "håndtegning" *LOL* i binaer.motor.dk

Jeg har luret lidt på den men kan ikke se hvordan den skulle kunne afspejle
moment forløbet når man kikker på mine kurver??

Jeg synes at jeg har et alvorligt dyk i mellem området 4-6kprm.

mvh
Henry




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408687
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste