Aprilia Pegaso
Fra : Kim Hansen

Dato : 19-02-02 16:36

Hej

Er der nogen der har erfaring ( gode som dårlige ) med Aprilias Pegaso
650 i.e ?

Den skal hovedsalig bruges af en person.

Men den skal også bruges til lidt touring med to pers. og oppakning.
Hvad kan man regne med er en god march hastighed for den i det
tilfælde , uden at motoren skal anstrenge sig?

Hvor driftsikker er den?

Reservedels priserne glemmer vi

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-02-02 19:33

On Tue, 19 Feb 2002 16:36:16 +0100, Kim Hansen <ksh@webnet.dk> wrote:

> [...]
>Hvad kan man regne med er en god march hastighed for den i det
>tilfælde , uden at motoren skal anstrenge sig?

Ups
Der må også gerne komme lidt om Suzuki XF Freewind

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki GSX 1100 EF
Suzuki DR 250 S

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-02-02 20:32

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ups
> Der må også gerne komme lidt om Suzuki XF Freewind

Jeg vil tro der er lidt mere MC for pengene i Frewind'en.
En af mine venner har en. Læs selv hans erfaringer på denne (temmelig
halvfærdige) hjemmeside.
http://clausmik.homepage.dk/

Mvh
Asger
ZX-10

Fra : Nels Wolf

Dato : 19-02-02 21:44

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse
> Ups
> Der må også gerne komme lidt om Suzuki XF Freewind

Hej.
Jeg har ingen praktisk køre-erfaring med disse, men sidste år var jeg ude
at se på bl.a. de to omtalte modeller samt også BMW F650GS- men droppede dem
alle 3 pga for lidt krudt (kun omkring 50 Hk)
BMW'en (som militæret i øvrigt nu har valgt den neddroslede version af som
deres ny standardmaskine) er alt for dyr - ca 125.000 dkr
Suzuki Freewind ville jeg nok have valgt med et lille forspring til Aprilia
Pegaso - men- Freewind'en er ikke mere på det danske marked! Med mindre du
kan finde en overgemt een som har stået og samlet støv de sidste 3-4 år
bagest i forhandlerens udstilling.

Har du læst "Motorrad Test " kataloget fra sidste år? hvis ikke, så kan jeg
citere deres konklusioner for de to maskiner:
Aprilia Pegaso ie: 13 point/god.
Suzuki Freewind: 15 point/god "Ein Guter Kauf"

(højest teoretisk mulige pointtal er 27 for Top)

Forskellen ligger i :
I Komfort er Aprilia bedst, men har generende vibrationer på lange ture.
Ingen af de to's kåbeglas er høje nok til at undgå luftbuldren omkring
hjelmen
I bremser er Suzuki bedst (Aprilia har lidt problemer ved fuldt lastet to
personer)
I Ydelse er Suzuki bedst :4.9 sec fra 0/100 kmt mod Aprilia 5.6 sec
I benzinforbrug er Suzuki den mest økonomiske af de to i testen: 5.3 L
forbrug for 100Km kørsel hvor Aprilia brugte 6.7L for samme 100Km (men
Aprilia'en har 4L mere tankvolumen så rækkevidden er nogenlunde den samme)
I Udstyr har aprilia mere og måske også lidt pænere forarbejdning end Suzuki
(men det er jo ikke noget nyt ...)

Nels Wolf

Fra : Jønne

Dato : 20-02-02 14:40

> [...]
> kan finde en overgemt een som har stået og samlet støv de sidste 3-4 år

Bruun-larsen i odense har vist en stående på 2. sal

Sebastian, Odense
RF400R

Fra : Leif & Susanne

Dato : 19-02-02 23:04

Kim Hansen skrev
> Er der nogen der har erfaring ( gode som dårlige ) med Aprilias Pegaso
> 650 i.e ?

Vi kører Aprilia Pegaso 650/3 årg. 97 & 98.
Det er efter vor mening en ganske udmærket MC, som er velegnet til touring
med oppakning, da der kan købes Givi bagagebærer og topboks som er meget
stabil pga. gode muligheder for at spænde dem fast i det originale stel.
Monteringen er meget let.
Vi kører med vore børn (hhv. 12 og 14 år) bagpå, og en tur til Italien ad
motorvej med telt og soveposer osv. ( ialt ca. 40 kg bagage) det klarer
Aprilia Pegaso 650 meget flot.
Hver MC med 2 Givi E360 (40 L) sidetasker, samt vandtætte "pølsetasker" på
bagagebæreren. Tanktaske en lille Oxford model.
Rejsehastigheden 125-140 km/t uden problemer.
Benzinøkonomien var på denne tur ca. 15,5 - 18,0 km/l.

98 modellen har fået skiftet toppakning på garantien, men ellers har der kun
været normalt service og vedligehold på vore Aprilia Pegaso 650/3 modeller.

Eksempler på res.dele som vi har købt:
Batteri Yuasa YB14L-A2 = 472 kr.
Baghjulsleje ved tanhjul incl. pakdåse = 125 kr.
Stoplyskontakt bagbremse = 165 kr.
Blinklygte bag = 145 kr.

Det er nødvendigt at investere i en Sigma BC 800 computer, pga alt for stor
hastigheds fejlvisning.
Bedste dækmontering er efter vor mening Michelin T66 (for) & Michelin T66X
(bag)
Pærer i baglygte og bageste blinklys er skiftet et par gange, og det er nok
rystelser der forkorter levetiden.
Motor & tankbeskyttelses bøjler ( indkøbt hos Hein Geriche) er bestemt
pengene værd, især når man hører hvad prisen er på nye dele, uha!

Kik evt på www.mc-basen.dk og søg i arkivet her er der en god beskrivelse af
Aprilia Pegaso 650/3 modellen.

MC hilsen
Leif & Susanne

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-02-02 10:02

> Kim Hansen skrev
>
> Vi kører Aprilia Pegaso 650/3 årg. 97 & 98.

Nogen der kan forskellene på 650/3 og den "nye" med indsptøjtning.

Et par pegaso links
http://surf.to/schradt

http://members.optushome.com.au/glitch1/Pegaso/

http://www.endurobikes.com/discuss/forumdisplay.php?forumid=8